Gå til innhold

Nabo som lager bråk med høytrykksspyler og vinkelsliper hele søndagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått en ny nabo og han har holdt på med høytrykkspyler på båt de siste to dagene.

Han står et par meter fra mitt soveromsvindu, og både fredag og i går kveld holdt han på til nesten midnatt med å spyle båten.

Han brukte en halvtime bare på et par cm, og jeg begynte nesten å lure på om han var påvirket av et eller annet.

Han gav seg ikke før i 23:30 tiden og da var det like før jeg ba han slutte.

Kl 09 i dag ble jeg vekket av høytrykkspyler fra naboen, og etter det gikk han over til pussemaskin og vinkelsliper og det bråker altså så jævlig🤨

Er det ingen som tar hensyn til at det er søndag lengre?

Jeg synes at kl 09 er for tidlig å begynne å bråke på en søndag morgen i et boligstrøk der det er ganske tett mellom husene!

Jeg leser til eksamen og hadde jeg kunnet det så hadde jeg stukket hjemmefra i dag, men har sittet både inne og ute på verandaen og jobbet, men hører vinkelsliper gjennom headset uansett.

Er det lov å holde på sånn å bråke?

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er faktisk ikke lov å bråke på søndager. Det kan politianmeldes. Men da er det ekstremt, søndag etter søndag…

Anonymkode: a5bdf...62b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå har han holdt på i 6 timer med pussemaskin og vinkelsliper, og isted gikk jeg bort til han for å be han høflig om å holde opp, men da snudde han seg til meg og ropte rasende at jeg skulle se til helvete å komme meg bort, og så kastet han en jernstang etter meg.

Mannen så herjet og sliten ut, så jeg tenker det er rus eller psykiatri  i bildet.

Jeg legger ballen død🙁

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du politiet neste gang. Ikke vær så tafatt :) 

Anonymkode: 78b50...96e

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Politi.

Anonymkode: af095...2c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Politi, asap.

Anonymkode: 61863...02b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Nå har han holdt på i 6 timer med pussemaskin og vinkelsliper, og isted gikk jeg bort til han for å be han høflig om å holde opp, men da snudde han seg til meg og ropte rasende at jeg skulle se til helvete å komme meg bort, og så kastet han en jernstang etter meg.

Mannen så herjet og sliten ut, så jeg tenker det er rus eller psykiatri  i bildet.

Jeg legger ballen død🙁

Det er jo bare og ringe politiet? Skal du fortsette og ha han som nabo er det vel greit og ordne opp nå. 

Anonymkode: 29dcd...adf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det drøyeste jeg har vart borti noen gang. Var noen som snekret å brukte vinkelsliper påselveste julaften. Noen polakker. Jeg kjørte rundt i bødalen på sydskogen å ja jeg ble sjokkert. 
Tenk å snekkere på julaften. 

Anonymkode: e2614...3ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet 

Anonymkode: e0c46...e01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det drøyeste jeg har vart borti noen gang. Var noen som snekret å brukte vinkelsliper påselveste julaften. Noen polakker. Jeg kjørte rundt i bødalen på sydskogen å ja jeg ble sjokkert. 

Når på julaften var dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må si fra, noen har ikke antenner på sånt. Hadde en kollega en gang som lurte på hva som feilet naboen hans som hadde klaget på at de pusset opp hele påsken. For i hans eget hode var jo dette en perfekt tid for oppussing mens han hadde fri fra jobb. 

Anonymkode: 380d2...1d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS er da ikke tafatt når hun går bort og ber vedkommende være stille?

Ellers enig i at politiet er rette instans i dette tilfellet. Kudos for at du prøvde å snakke til naboen først, @Tough cookie!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Julaften har alltid vært arbeidsdag for håndverkere. Varierer litt om man jobber til 11.00 eller 13.00. Alltid vært helt vanlig for meg og alle jeg kjenner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trøndere1 skrev (1 minutt siden):

Julaften har alltid vært arbeidsdag for håndverkere. Varierer litt om man jobber til 11.00 eller 13.00. Alltid vært helt vanlig for meg og alle jeg kjenner. 

Jepp, er litt vesentlig om dette var kl 12 eller klokken 17. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, er litt vesentlig om dette var kl 12 eller klokken 17. 

Nå vet jeg ikke sikkert dette men det er vel vanlig dag så det er vel greit å jobbe vanlig dag også. 07.00-15.00 eller 08.00-16.00. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politiet har stengt i dag, og følte ikke for å ringe 112 når det ikke stod om livet mitt.

Dette er på et mindre sted, og politiet er stengt på helligdager.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Send anonym sms hvor du skriver at neste helligdag som ødelegges med støy fra han, anmeldes han. Har gjort det selv til to naboerog det har funket. En holdt på med støyende ting ute HVER JÆVLA helg, lørdag og søndag, mens en annen nabo slapp ut tre unger som SKRIKER til hverandre på trampolinen fra kl 08 hver søndag. Aldri vært søndagbråk fra disse siden

Sms sender du fra Globfone.com

Anonymkode: b4d3c...9e6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han er ikke registert med tlf nr, men ringer politiet i morgen tidlig og forteller hva jeg opplevde.

Jeg rakk omtrent ikke å åpne munnen, før han eksploderte i sinne og hoppet ned fra båten med brekkjernet som han slengte etter meg.

Er redd for at han kan ta hevn og slå meg ned, men ønsker ikke å bo ved siden av en sånn fyr.

Ts

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tough cookie said:

Han er ikke registert med tlf nr, men ringer politiet i morgen tidlig og forteller hva jeg opplevde.

Jeg rakk omtrent ikke å åpne munnen, før han eksploderte i sinne og hoppet ned fra båten med brekkjernet som han slengte etter meg.

Er redd for at han kan ta hevn og slå meg ned, men ønsker ikke å bo ved siden av en sånn fyr.

Ts

Regardless av dette med helligdagsfred, det å kaste noe etter noen (et brekkjern wtf) så må du melde dette. Han er ikke stabil og du må få råd. 

Anonymkode: 8df50...f99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når på julaften var dette? 

Anonymkode: 29dcd...adferd dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...