Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en venninne,som antageligvis har ment alt godt,og lagt ut til hennes venninne igjen,at jeg og hun burde møtes 

Denne venninnen møtte jeg for første gang igår. Vi avtalte ut på byen,og vi har aldri møttes før. Jeg tenkte det kunne være en fin anledning til et uhøytidelig stemning og sjekke ann kjemien,så var positiv.

Men nå står jeg litt i et dilemma,for vi har felles venninne..

Først ringer hun meg kvart på seks,og sier hun vil ha vodka til byen. Litt irriterende,for hva kan gjøres med det? Det skulle du ha tenkt på før. Litt forfjamset og med en anelse om at kvelden kom til å bli som å ha med  en unge på slepet,treffer meg. Hun virker lite forberedt,og egentlig litt spesiell,med tanke på det mest elementære for kvelden ikke virker gjennomtenkt,og jeg aner at ting ikke sitter..

Hun ringer meg igjen, og spør om hva jeg skal ha på megr. Greit nok- men så begynner meldinger å tikke inn,om at hun har pause fra kjæresten(fra hans side) har kjærlighetssorg.

Hun sier hun kke har vært ute på byen på mange år. Også;greit nok,bare litt mye,too fast too soon,kansje,men ok. Jeg tar tvilen til gode,hvem har vel ikke opplevd kjærlighetssorg og livet...

Senere, får jeg enda flere snaps,og hun ringer I ET SETT, nesten hvert tiende minutt,jeg ordner meg jo!

Så jeg får ikke sett alle anrop heller,og må fikse før bussen kommer. Det ble bare masse stress og jeg koste meg verken med ordningen eller med tanke på kvelden. Jeg måtte leke resepsjonist,og mor!

Hun har ikke noe å åpne vin med,hun hadde bare <litt vin>-vi avtalte i god tid til at hun faktisk skulle ha ordnet seg. Dette er også bare en liten sak,midt oppi alt.

MEN- fra jeg satte meg inn på bussen,og på bussturen,tok hun virkelig av. Det var som at det skulle gå opp for henne <hva hun virkelig var iferd med å gjøre>.

Hun ringte meg mange ganger,selv om jeg sendte snaps og oppdaterte hele tiden om status på reisen.Hun krevde å vite hvor jeg var, selv om vi avtalte å møtes klokken ni,og jeg var sånnsett i god rute.(les;MAS)

På bussturen,mens jeg satt i mobilen med henne(les offentlig og vi to har aldri egentlig møttes før) Begynte hun å spørre meg om jeg synes det var en god ide at hun skulle drikke.

Videre om kjæresten kom til å bli sammen med henne igjen, og ville diskutere der og da om hva kjæresten sa. Siden han sa at han elsker henne,så måtte det stemme?(hennes spørsmål til meg) 

Altså, jeg presiserer at dette er en jente som jeg har møtt EN gang-og ikke snakket et ord med siden. Til vår felles bekjente venninnes baby shower(jeg arrangerte).

Tilbake til kvelden igår,på bussen, på vei til sentrum. IGJEN måtte jeg berolige henne,on at jeg var påvei.

Videre ble hun helt hysterisk,da hun var fremme før meg,og jeg sa til henne at vi ikke hadde avtale om å møtes før kl ni. Jeg kom seks min forsinket. Nå var alt bare stresszog gleden ved å bruke en kveld ute,skjønte jeg kjaptkom til å gå med på en litt merkelig støtte kontakt oppførsel fra min side ..

Fem minutter før jeg ankom, sendte hun melding om at hun hadde dratt... ....

Jeg skrev til henne,da hun sa hun var blitt plutselig dårlig og måtte hjem,at <nå er du jo her>,og prøvde alle triks for å roe henne ned. Men til ingen nytte.

Jeg hadde da pyntet meg,ordnet meg og stod alene i sentrum,med en uåpnet vinflaske.

Heldigvis kjenner jeg andre,så jeg kunne være med dem. Det ble ingen bra kveld,for dette er jenter jeg kun er på hils med og jeg fikk alt i alt en grei kveld,takket være at jeg kjente andre.

Somsagt lurer jeg på hvordan jeg skal ta opp,for vår felles venninne, er en god venninne av meg,som jeg snakker mye med. Og jeg vil verken ødelegge vennskapet mitt med (med denne felles venninnen) eller gjøre et potensielt møte senere med denne venninnen av venninnen kleint.

Jeg er bare helt satt ut,for jeg er ikke egneltig helt sikker på om de to har kontakt,men har noen gode tips og innspill i slike situasjoner??

Anonymkode: 914e1...9e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres slitsomt ut. 
Hva er det du egentlig lurer på?

Jeg hadde aldri gått med på å dra på byen med noen jeg ikke kjenner. Og hadde jeg sagt ja, hadde jeg raskt sagt nei om jeg ble bombardert med telefoner, sms, snaps osv.

Det er vel bare å ikke ha noe kontakt med denne personen mer?

Anonymkode: da226...4ac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne drama damer er bare å holde seg unna. Jeg skulle treffe en (lignende) da jeg bodde på hotell i byen hun bor i. Hun presterte å ta feil av hotellene som absolutt ikke er krise da det var ca 4 minutt gå avstand i mellom de. Men hun ble helt hysterisk og dro hjem🫣Nå har vi nesten ikke kontakt-jeg gidder bare ikke alt dramaet som følger med denne relasjonen. Har store problemer ellers å ta meg av; orker ikke være psykolog, støttekontakt etc til dramaqueens. Har mest kompiser jeg trives best med😏

Anonymkode: 3062b...ee5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si det som det var. Venninnen din kjenner jo denne dama, så det er nok ikke noe nytt for henne. 
Du trenger jo ikke å si noe negativt eller vurdere hit og dit...oppsummert: mye mas og hun dro noen minutter før du kom. Du tror ikke det blir flere treff med dere, men du ønsker henne alt godt. Ferdig.

Anonymkode: cb3e9...784

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere spurt felles venn, hva var det der? Av og til en forklaring på det av og til ikke. Jeg setter grenser for sånt. Sier jeg skal ordne meg, svarer deg etterpå. Også legger jeg tlf på et annet rom.

Anonymkode: 27934...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du at dere har en felles venninne, samtidig som du ikke er sikker på om de har kontakt? Deres felles venninne har sagt dere må møtes, men du vet ikke om de har kontakt? 

Anonymkode: fc487...c3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tidligere spurt felles venn, hva var det der? Av og til en forklaring på det av og til ikke. Jeg setter grenser for sånt. Sier jeg skal ordne meg, svarer deg etterpå. Også legger jeg tlf på et annet rom.

Anonymkode: 27934...0a6

Herlig!

Synes denne var fin,men tenkte jo at man er sympatisk og er viktig p vise seg som en bra person ?

Derfor at det kansje virket litt kaldt,men skal huske på denne.  

Jeg trodde hun kom til å< komme til hektene>igjen,hva kan jeg si?

Jeg fikk jo litt sjokk😹

Ærlig talt liksom. ..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du at dere har en felles venninne, samtidig som du ikke er sikker på om de har kontakt? Deres felles venninne har sagt dere må møtes, men du vet ikke om de har kontakt? 

Anonymkode: fc487...c3c

Fordi denne venninnen sin relasjon ikke er et tema når vi to snakker sammen??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi denne venninnen sin relasjon ikke er et tema når vi to snakker sammen??

Med det sagt, denne felles venninnen er faktisk ganske vanskelig å få tak i

1.hun er ikke mye sosial,hun sier er selv.hun synes folk er slitsomme,og slår meg nesten som en som likesågodt kan bo i en hule,og tror hun har det greit med å møte venninner typ en gang i halvåret-bsre ikke noe å gjøre noe med...

2 Hun har barn...hun er derfor ganske opptatt hele tiden,og er ikke en jeg bare kan ringe til,for å forklare. per nå, snakker vi gjennom at jeg legger inn lydfiler på to min.hun skal studere til høsten og jobber i tillegg.

hva skal jeg si..livet som singel og i tretti årene er det ikke lett å finne nye venninner heller,og jeg trenger henne.  Man kan jo snakke med henne om nesten alt

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si det som det var. Venninnen din kjenner jo denne dama, så det er nok ikke noe nytt for henne. 
Du trenger jo ikke å si noe negativt eller vurdere hit og dit...oppsummert: mye mas og hun dro noen minutter før du kom. Du tror ikke det blir flere treff med dere, men du ønsker henne alt godt. Ferdig.

Anonymkode: cb3e9...784

Joda,men hun fortsetter på sende meldinger 

Hun er jo helt blåst😹

Typ da jeg la ut på story <kos dere>

Ikke noe <beklager> eller noe ydmykhet eller at hun dreit seg ut,egentlig en stund før møtet vårt i det hele tatt. Men det kunne gått, hva som treffer døden,er jo at hun valgte å drite i alt-lort fortalt 

I tillegg sender hun ledling <gikk det bra?>. Hva i all verden skal det bety liksom?

Om det gikk bra??

Jeg skjønner jo egentlig ikke helt hva hun mener engang,og gidde resten ikke tyde det.

Hun bare slår meg som en som ikke helt henger med,rett og slett 

Men somsagt over her,jeg trenger jo ikke å si noe,men jeg er vandt med p fortelle felles venninne om hverdagen,og personlig ønsker jeg meg en gjeng-men IKKE med personer som dette

Og jeg har få i kretsen,dessuten så er jeg jo nysgjerrig og kan ikke legge fremom venninnen hennes er tilbakestående. Kommer jo kansje til å møte henne igjen senere i livet

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Heldigvis kjenner jeg andre,så jeg kunne være med dem. Det ble ingen bra kveld,for dette er jenter jeg kun er på hils med og jeg fikk alt i alt en grei kveld,takket være at jeg kjente andre.

Ingen bra kveld, men en grei kveld...!? 

Anonymkode: 07b8f...fbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ingen bra kveld, men en grei kveld...!? 

Anonymkode: 07b8f...fbe

Herreguuud...!!!

Gratulerer-Gjelder å fokusere på det viktige i tråden her!😹👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...