Gå til innhold

Tenåring som er hekta på pc/ gaming.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I helgene sitter han på pc en fra 10.00 til legge tid Han blir sint hvis jeg sier skru av. 
Kom gjerne med forslag . Er dette normalt? Er det sånn tenåringer er? 

Anonymkode: af244...493

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvordan fungerer han ellers? 

Skole, venner, fritidsaktiviteter? 

AnonymBruker
Skrevet

Mange tenåringer er sånn ja

Anonymkode: 8ecd3...8b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi tar med ungene ut på aktiviteter når vi synes det blir for mye….

Anonymkode: 03cfa...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi tar med ungene ut på aktiviteter når vi synes det blir for mye….

Han nekter å være med på noe. Jeg forslår kino, tur i skogen. Han vil bare game å være med venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Plager han deg der han sitter da? 

La gutten holde på. Min samboer har fortsatt traumer etter at foreldrene forsøkte nekte han gaming i tenårene. Han er i dag en voksen, normal mann med kone, barn, mastergrad, jobb, hus, bil og hund. Slapp av, det går bra! 

Anonymkode: 81d49...545

• Liker 3
Skrevet

Klart han vil game. Men du har også lov til å sette noen krav. F.eks at han må hjelpe til hjemme; faste oppgaver eller innen rimelig tid når du spør om det. Gjøre lekser. Delta på faste aktiviteter. Si ja til sosiale happenings med venner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han nekter å være med på noe. Jeg forslår kino, tur i skogen. Han vil bare game å være med venner. 

Våre har ikke noe valg.  De får noen ganger lutt alternativer men slipper ikke unna. Trener heldigvis allerede en del, men om det blir litt mindre trening om humøret er dårlig så skal de bli med ut. Nekter de blir utstyr pakket bort.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal unngå at noen som spiller lagspill skal bli sinna så må du snakke om spilletid på forhånd, ikke komme der og da og kreve at det plutselig skal slås av. Man gjør gjerne avtaler med faste lag. Hvis en spiller plutselig forsvinner kan det ødelegge hele kvelden for resten av laget. Da risikerer man å ikke få være med neste gang.

Anonymkode: b54c1...019

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her snakker vi om en tenåring. De går ikke på tur i skogen med mamma. Det kan være litt vanskelige år men så lenge skolearbeidet går fint hadde jeg ikke vært bekymret. Min sønn elsker gaming. Han går idrettslinje på vgs. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 00307...27e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du skal unngå at noen som spiller lagspill skal bli sinna så må du snakke om spilletid på forhånd, ikke komme der og da og kreve at det plutselig skal slås av. Man gjør gjerne avtaler med faste lag. Hvis en spiller plutselig forsvinner kan det ødelegge hele kvelden for resten av laget. Da risikerer man å ikke få være med neste gang.

Min eldste har også faste ting han og gjengen gjør, men det er sjelden 9-15 i helgene som er tidene vi drar ut ungene for litt «lufting» i helgene. Det går fint om de er tenåringer. De andre drar også på fjellet, treningsleire og annet i helgene så vi planlegger jo litt. Hadde min kun spilt og ikke trent/vært på fotballbanen/volleyballbanen/golfbanen så hadde vi dratt ut mye mer i helgene.  De pleier å være ute til 21 i helgene og så spille til 1.30/2.   I sommerferien vil de ha spillforbud mellom 11-19 på alle dager utenom når det regner. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke unormalt, nei..

Hva med å endre passord til internett, slik at han ikke kommer seg på nett når han vil?

Anonymkode: 16471...ca6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ikke bare på forhånd, men dersom forelder dundrer inn og forlanger spillet avsluttet NÅ så er ofte ikke det mulig uten sure lagkamerater (som sender report, som kan før til ban eller sexlivet i rank) fordi disse spillene ofte går i «matches» eller «runder», som regel av varighet på 30-60 min. 

Er du litt strategisk så ber du ungdommen skru av etter den runden han holder på med, det vil spare dere begge for mye frustrasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke bare på forhånd, men dersom forelder dundrer inn og forlanger spillet avsluttet NÅ så er ofte ikke det mulig uten sure lagkamerater (som sender report, som kan før til ban eller sexlivet i rank) fordi disse spillene ofte går i «matches» eller «runder», som regel av varighet på 30-60 min. 

Er du litt strategisk så ber du ungdommen skru av etter den runden han holder på med, det vil spare dere begge for mye frustrasjon.

Autokorrekt mente tydeligvis at dette var en god erstatning for decline som jeg i utgangspunktet mente å skrive 😂

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg var slik som tenåring, men er da autist. Og tror nok jeg hadde fått noen meltdowns om mine foreldre hadde vært streng på spilletid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så la han fø det da vel 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Plager han deg der han sitter da? 

La gutten holde på. Min samboer har fortsatt traumer etter at foreldrene forsøkte nekte han gaming i tenårene. Han er i dag en voksen, normal mann med kone, barn, mastergrad, jobb, hus, bil og hund. Slapp av, det går bra! 

Hva med at stillesitting er like farlig som røyking? Slitasje på øynene? Fysikk som holdning? 

Det er noe galt med dere som skriver at dette går bra!

Jeg hadde dratt ut internettet faste tider. Ferdig snakka.

Anonymkode: 3c218...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva med at stillesitting er like farlig som røyking? Slitasje på øynene? Fysikk som holdning? 

Det er noe galt med dere som skriver at dette går bra!

Jeg hadde dratt ut internettet faste tider. Ferdig snakka.

Anonymkode: 3c218...23c

Det er noe galt med foreldre som Sksl tvinge barnet til andre aktiviteter fordi de selv mener gaming ikke er bra nok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe galt med foreldre som Sksl tvinge barnet til andre aktiviteter fordi de selv mener gaming ikke er bra nok

Gaming er bra det, men ikke 10-15 timer hver dag.  Som foreldre mener jeg man kan tvinge barn til mye, mine barn må trene- de velger selv hva. (begge har valgt fotball og treningstudio). De må hjelpe til hjemme, de må vaske rommene sine og skifte sengetøy. 

Jeg sørger også for kostholdet deres. Ikke noe energidrikker i hus. De er tenåringer og ikke voksne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er helt normalt at tenåringer heller vil være med venner enn med familie 

Anonymkode: f8420...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...