AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Vi skal på et hotell i sommer som ikke har middagsservering. Nabohotellet er derimot kjent for en fantastisk middagsbuffet. Pleier det å være uproblematisk å få kjøpe buffet selv om man ikke bor der? Vi er selvsagt helt fleksible på tidspunkt. Anonymkode: 8f2a3...832
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Det kommer an på hvor du er. I Norge er det ganske vanlig. Anonymkode: c4e59...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 Når jeg jobbet på hotell hadde mange såkalte «Walks-Inn» på buffe. Tidspunkt fikk de velge selv, men vi advarte om tidspunkt der de større gruppene skulle komme. Lureste er å kontakte hotellet og høre. Det er sikkert ikke noe problem, men for serveringen sin del, er det fint å vite hvor mange det er som dukker opp Anonymkode: 83c86...d57 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Kontakt heller det spesifikke hotellet det gjelder? Istedenfor å synse her. Anonymkode: efc78...54e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi skal på et hotell i sommer som ikke har middagsservering. Nabohotellet er derimot kjent for en fantastisk middagsbuffet. Pleier det å være uproblematisk å få kjøpe buffet selv om man ikke bor der? Vi er selvsagt helt fleksible på tidspunkt. Anonymkode: 8f2a3...832 da ble jeg nysgjerrig på hvilket hotell - har ikke vært særlig heldig med hotellbuffet rundt om i norge, mye middelmådig. (men innimellom finnes sikkert noe bra) og: spør hotellet, normalt er de glade for flere gjester om de har plass, og selv om buffet kan være "mistenkelig billig" så tjener de jo på at dere drikker - og kanskje kommer igjen Anonymkode: 0fe8d...52f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Middagsbuffet er ikke noe problem å betale seg inn på. Det er frokostbuffet som det kan være begrensinger på siden de fleste gjestene allerede har det i romprisen sin. Anonymkode: efd19...b91 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Middagsbuffet er ikke noe problem å betale seg inn på. Det er frokostbuffet som det kan være begrensinger på siden de fleste gjestene allerede har det i romprisen sin. Anonymkode: efd19...b91 Ganske vanlig å kunne kjøpe seg frokostbuffet også. Anonymkode: 7107e...9d4 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Skrevet 4. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Ganske vanlig å kunne kjøpe seg frokostbuffet også. Anonymkode: 7107e...9d4 Og på kvittering skal det alltid stå hva frokosten kostet, selv om det er inkludert i prisen for rommet,av regnskapsmessige årsaker. Anonymkode: 7107e...9d4 1
totti_1 Skrevet 4. juni 2023 #9 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ganske vanlig å kunne kjøpe seg frokostbuffet også. Anonymkode: 7107e...9d4 Veldig vanlig.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og på kvittering skal det alltid stå hva frokosten kostet, selv om det er inkludert i prisen for rommet,av regnskapsmessige årsaker. Anonymkode: 7107e...9d4 Det gjør det aldri når frokost er en del av romprisen, bare når jeg kjøper det som ekstra tjeneste. Jeg har ca 50 hotelldøgn i året, aldri opplevd frokost spesifisert når det inngår i romprisen. Anonymkode: c4e59...ab5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #11 Skrevet 4. juni 2023 Ja det pleier å gå fint Anonymkode: 86ba9...663
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 4. juni 2023 #13 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gjør det aldri når frokost er en del av romprisen, bare når jeg kjøper det som ekstra tjeneste. Jeg har ca 50 hotelldøgn i året, aldri opplevd frokost spesifisert når det inngår i romprisen. Anonymkode: c4e59...ab5 Det skal den være - det er ulik mva-sats på overnatting og servering. Jeg har også mange døgn på hotell og på mine kvitteringer er frokost alltid spesifisert.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #14 Skrevet 4. juni 2023 Som regel er det bare å bestille bord på hotellrestauranten, men det kommer jo helt an på hotellet. Anonymkode: 5d30d...5cc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #15 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 19.33): Det gjør det aldri når frokost er en del av romprisen, bare når jeg kjøper det som ekstra tjeneste. Jeg har ca 50 hotelldøgn i året, aldri opplevd frokost spesifisert når det inngår i romprisen. Anonymkode: c4e59...ab5 Du tar feil. Frokost har annen mva kode enn hotellrom så det står alltid prisen på frokost nederst på hotellkvitteringer i Norge. Anonymkode: cf51f...4ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå