Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 15 uker på vei, men hittil har fire personer,  som jeg ikke er spesielt nære, tatt på magen min som nå er blitt synlig for andre. Selv føler jeg meg egentlig bare lubben, og jeg synes ikke noe om at andre skal ta på meg på denne måten :sjenert:

Jeg har jo fått litt tidlig synlig mage og kjenner at resten av svangerskapet blir gøy hvis det er innafor å ta på folk uten å spørre først :raven:

Måtte bare klage litt

Anonymkode: 9619f...f8a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er bare 15 uker på vei, men hittil har fire personer,  som jeg ikke er spesielt nære, tatt på magen min som nå er blitt synlig for andre. Selv føler jeg meg egentlig bare lubben, og jeg synes ikke noe om at andre skal ta på meg på denne måten :sjenert:

Jeg har jo fått litt tidlig synlig mage og kjenner at resten av svangerskapet blir gøy hvis det er innafor å ta på folk uten å spørre først :raven:

Måtte bare klage litt

Helt enig. Jeg er like langt på vei som deg og føler meg også først og fremst lubben, som om jeg har spist et pizzastykke for mye til lunsj, men likevel har det ved tre anledninger hendt at noen har tatt på magen min. Hver gang har jeg med bestemt, men hyggelig stemme bedt dem la være. Gruer meg til fortsettelsen...

Anonymkode: 580ca...894

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk mister sosiale antenner når det gjelder gravide kropper. Da er visst alt greit å si/gjøre🙄 forbered deg på å høre hvor liten/stor du er hveeeeeer gang du møter folk

Anonymkode: 06ed1...34e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet, de prøver jo bare å være støttende og koselige. Etter at en kollega kom nylig tilbake etter fødselpermisjon, prøvde jeg å støtte henne med å ta henne på magen og si at det ikke en gang synes at hun hadde vært gravid. Virket som hun ble glad, så det er ikke alle som reagerer som TS.

Anonymkode: 9e898...ecc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke helt problemet, de prøver jo bare å være støttende og koselige. Etter at en kollega kom nylig tilbake etter fødselpermisjon, prøvde jeg å støtte henne med å ta henne på magen og si at det ikke en gang synes at hun hadde vært gravid. Virket som hun ble glad, så det er ikke alle som reagerer som TS.

Ikke ta på eller kommenter folk sine kropper uten samtykke. Er det virkelig så vanskelig? Trenger du litt veiledning? 

Anonymkode: a0099...c8a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har en mannlig sjef jeg ikke kommer helt overens med. Hva tenker du om jeg stryker han litt på magen? Kanskje han blir litt vennligere av det? 

Enn om jeg stryker på din mage? Du føler ikke det er invaderende å bli tatt på av fremmede overhodet?

Anonymkode: d49a7...d56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det ikke er særlig komfortabelt å bli tatt på magen av andre?

AnonymBruker
Skrevet

Det må være opp til hver enkelt, men jeg har aldri opplevd at de rundt meg har vært så gira på å ta på gravidmagen min. 

Anonymkode: 94f40...004

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske det var noe problem da jeg gikk gravid. Mange kommenterte at jeg ikke la på meg noe særlig annet enn kun magen, men kan ikke huske "klåing". 

Anonymkode: a027e...38a

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare tatt på deres mage også jeg. "Åja, men siden du tar på meg så trodde jeg det var greit å bare ta på hverandre uten å spørre".

Anonymkode: 5b9fb...b6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Wtf 😂

Anonymkode: 27969...522

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ååå fyyy som jeg hatet det i graviditeten. Er traumatisert ved å bli tatt på magen fra navlen og ned, og det vet jo ikke andre - det var ganske jævli at så mange bare tok meg på magen???? Hva får de utav livet sitt for det? Og nei, de vet ikke jeg har traumer, men nettopp derfor burde man ikke bare ta slik. 

Anonymkode: 46933...5b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Måtte bare klage litt

Si ifra før de tar på deg, om du ser de skal til å gjøre det. Si at personen kommer litt for nært på da.

Anonymkode: 170ea...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...