Gå til innhold

Er Snurring godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på Elling akkurat nå, og der lager Kjell Bjarne snurring. Jeg googlet det og ser at det er en slags pytt i panne/gryterett. Virker som en god gammeldags middagsrett, men jeg har aldri smakt det. 

Er det godt/grei middag? 

Skrevet
000VF000 skrev (2 timer siden):

Jeg ser på Elling akkurat nå, og der lager Kjell Bjarne snurring. Jeg googlet det og ser at det er en slags pytt i panne/gryterett. Virker som en god gammeldags middagsrett, men jeg har aldri smakt det. 

Er det godt/grei middag? 

Jeg synes ikke det er godt, men smaken er så forskjellig. 

• Liker 1
Skrevet

Min far elsket Snurring, og vi barna spiste det greit sånn jeg husker det. Tror ikke vi var så glad i det som min far var, men det var helt ok. Min far var ikke en som generelt var glad i mat på boks, og laget mye «gourmetmat», og elsket å stå på kjøkkenet, men Snurring var en av unntakene. 

Jeg tror det selges enda, men er usikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nam nam ja elsker det! Både varm og kald, hehe. Spiste mye av det før, men prisen er for høy nå.

Anonymkode: 8a9da...065

AnonymBruker
Skrevet

Hva smaker det egentlig? Har alltid vært nysgjerrig på å prøve det.

Anonymkode: 9763b...458

AnonymBruker
Skrevet

Død mann på boks:D

Elsket det som barn, kjøper aldri, men spiser det gjerne.

Anonymkode: a0141...682

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

God som tilbehør til egg, bacon & pølser. Men kan bli litt kraftig alene.

Anonymkode: 6cb85...c9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oooh, det er så godt. Må kjøpe en boks i morgen, kjenner jeg 😊

Anonymkode: f4f06...db0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri smakt det selv, men ser jo på innholdsfortegnelsen at det muligens kan smake helt greit:

Ingredienser

Vann, kjøtt av svin og storfe (25 %), kjakeflesk av svin (6 %), ris, erter, tomatpure, salt, svineprotein, krydder, hvitløk, aroma, maltodekstrin, løk, sukker, gulrotekstrakt, gjærekstrakt, rapsolje, sellerimelkeproteinsoyakonsentrat, dekstrose, røykaroma, stabilisator E450, E451, antioksidant E316, E300, konserveringsmiddel E250.

Anonymkode: 79fbe...a89

Skrevet
4 hours ago, Frida said:

Jeg synes ikke det er godt, men smaken er så forskjellig. 

4 hours ago, Daisy-love said:

Min far elsket Snurring, og vi barna spiste det greit sånn jeg husker det. Tror ikke vi var så glad i det som min far var, men det var helt ok. Min far var ikke en som generelt var glad i mat på boks, og laget mye «gourmetmat», og elsket å stå på kjøkkenet, men Snurring var en av unntakene. 

Jeg tror det selges enda, men er usikker. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nam nam ja elsker det! Både varm og kald, hehe. Spiste mye av det før, men prisen er for høy nå.

Anonymkode: 8a9da...065

3 hours ago, AnonymBruker said:

Død mann på boks:D

Elsket det som barn, kjøper aldri, men spiser det gjerne.

Anonymkode: a0141...682

God som tilbehør til egg, bacon & pølser. Men kan bli litt kraftig alene.

Anonymkode: 6cb85...c9d

Oooh, det er så godt. Må kjøpe en boks i morgen, kjenner jeg 😊

Anonymkode: f4f06...db0

Takk for feedback. Tror faktisk jeg skal gi det et forsøk i løpet av denne uka 😋

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er den på hermetikkboks du tenker på så er den grei den. Jeg synes ikke det er et fullverdig måltid eller middag akkurat. Men er grei som et mellommåltid eller kveldsmat hvis man vil ha noe litt annet enn brødskiver.

Anonymkode: 5455b...b18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsket dette som barn, men tviler på at jeg ville likt det nå:P Det var vel egentlig ment som soldatproviant i felten, veldig kaloritett. Blir ofte kalt Daumann på boks da jeg vokste opp.

Anonymkode: 702d9...7c8

Skrevet (endret)

Jeg liker veldig godt snurring- lapskaus. En boks snurring, grønnsaker etter valg (eventuelt lapskausblanding) og middagspølse/kjøttpølse i. Samt litt krydder. 

Blir rett og slett en brun lapskaus, og veldig godt. Synes jeg. 😊

Endret av Trolltunge
Skrevet

Snurring varmet opp og spist med brød til var litt hyttemiddag for faren min.

Syntes det var godt.

Turistproviant minner mer om forsvarets stridsrasjon i gamle dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...