Gjest Ikke gjest Skrevet 9. januar 2006 #1 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei Jeg undere meg litt på hvorfor det er så stor forskjell på min arbeidsplass (en offentlig) og min samboers (privat). Forskjellen går på at min samboer ble innkalt på sjefens kontor hvor det kom frem ulike saker som han ikke har hørt om før. Bl.a en episode der han, i følge seg selv bare hadde gode hensikter, hentet posten til en kollega fra postkassen. Dette har han ikke hørt om før, men fikk en skriftlig advarsel. Han fikk også høre en påstand om at han brøt inn på kontorere uten å banke på, noe han ikke selv kan huske ha skjedd. Det var også en episode der de påpekte at han kunne ha to samtaler på en gang med kunder, i følge han selv for å være effektiv, som de ikke likte. Ikke noe av dette viste han at de ikke likte på forhånd. Dette er for meg bagateller og på min arbeidsplass ville ingen ha påpekt dette, så til min spørsmål: er det ikke vanlig å få en muntlig irettesettelse før man får en skriftlig advarsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2006 #2 Del Skrevet 9. januar 2006 Jo, det er vanlig å få en muntlig advarsel først hvis det ikke er store regelbrudd det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 9. januar 2006 #3 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis man skal klage formelt på en arbeidstager så bør saken egentlig gjelde brudd på virksomhetens regler og/eller arbeidstagers kontrakt. Gangen skal være muntlig advarsel, skriftlig advarsel, før evt sanksjoner iverksettes. Arbeidstager skal i slike prosedyrer få muligheten til å ta med seg sin fagforeningsrepresentant til samtale med leder. Det høres ganske fjernt ut å gi en skriftlig advarsel for de forholdene du nevner, men så kan det jo være arbeidsgivers side av saken høres annerledes ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #4 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er ingen unnskyldning at foretaket er privat for å opptre uintelligent. Privat eller offentlig: det du forteller er hårreisende og latterlig. Kunne blitt meldt inn til Duste-Norge-spalten eller noe. Sjefene på den arbeidsplasen må være helt bak mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #5 Del Skrevet 9. januar 2006 Høres pussig ut. Kanskje de prøver å bli kvitt ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå