AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Jeg var på apoteket og kjøpte solkrem i beste mening til baby på 3 (snart 4) mnd. Baby skal kun ligge i skyggen men vet at det kan komme UV lys likevel, og jeg kjøpte derfor solkrem. De på apoteket sa det gikk helt fint Nå leser jeg at baby ikke skal ha dette før 6 mnd? Hva kan skje? Jeg har smurt både igår og idag i beste mening. Anonymkode: aa7bc...03e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Er kjemikalier i solkrem som baby tåler dårligere enn voksne/eldre. Men de skal jo heller ikke eksponeres for Uv-stråler (som helt riktig kan reflekteres inn i områder med skygge også), så det blir jo en avveiing okke som. Her lar vi alltid solhatt være på, og bruker heller tynne, langermede klær enn klær som viser mye hud, selv i skyggen. Hvis man først må bruke solkrem er det bedre å bruke en med fysisk filter enn kjemisk filter, men disse kremene er typisk mye tykkere og et herk av kliss, synes jeg. 😬 Anonymkode: 0759f...943
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er kjemikalier i solkrem som baby tåler dårligere enn voksne/eldre. Men de skal jo heller ikke eksponeres for Uv-stråler (som helt riktig kan reflekteres inn i områder med skygge også), så det blir jo en avveiing okke som. Her lar vi alltid solhatt være på, og bruker heller tynne, langermede klær enn klær som viser mye hud, selv i skyggen. Hvis man først må bruke solkrem er det bedre å bruke en med fysisk filter enn kjemisk filter, men disse kremene er typisk mye tykkere og et herk av kliss, synes jeg. 😬 Anonymkode: 0759f...943 Fysisk filter er ikke en løsning, huden får ikke puste skikkelig og babyen kan overopphetes. Anonymkode: 182bd...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Vi fikk beskjed på helsestasjonen om at vi overhode ikke skal ta på solkrem før 6 mnd men helst så lite som mulig/ikke i det hele tatt frem til 1 år, på grunn av kjemikaliene. De sa det var bedre hun i 2 sekunder fikk sol på seg fra bil og inn til døren, fremfor solkrem. Anonymkode: 9850e...715 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 Men det står på nett at man kan ha baby og spedbarn i skygge - hvordan kan de skrive dette om det er farlig med uv stråler om de ikke kan bruke solkrem? De får jo solkrem på seg i skyggen? I tillegg står det ingen advarsel på solkremen Anonymkode: aa7bc...03e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Alltid i skyggen eller bli inne. Anonymkode: d1849...825
Malindalin Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 Man gjør som resten av verden med sol hele året. Få på ungen lette klær og vær i skyggen!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men det står på nett at man kan ha baby og spedbarn i skygge - hvordan kan de skrive dette om det er farlig med uv stråler om de ikke kan bruke solkrem? De får jo solkrem på seg i skyggen? I tillegg står det ingen advarsel på solkremen Anonymkode: aa7bc...03e Fordi barnet skal holdes unna sola mellom 11 og 15 uansett. Anonymkode: 5db5d...283
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Jeg hadde min i skyggen og hadde klær/hatt på. Det lille de får av uv da går nok bra, min ble iallefall aldri rød eller noe på huden. Vi var ikke timesvis ute hver dag da. Anonymkode: 4c648...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå