Gå til innhold

Havnet i diskusjon om rettigheter til behandling for transfæolk og -barn, og da sa jeg dette:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Havna i en opphetet diskusjon der ene parten mente alle tanker om transkjønnethet hos spesielt barn skulle tas på 100% alvor, mens den andre parten mente det var snakk om psykiske lidelser og patriarkalske rammer for væremåter og sånt, og så var det forventet at jeg skulle si noe, liksom. 

Jeg er politisk bevandra person, jeg følger jo med og tenker mitt, men her kom jeg faktisk fram til en ganske grei konklusjon for min egen del;

«Jeg vet ikke,» sa jeg. «Jeg føler meg overvelda av info fra alle hold og jeg aner ikke hva som er best og jeg håper at alle med mer peiling enn meg blir enige.»

Det føltes fint. Fred i sjela. Anbefales. 

Anonymkode: 0bfe2...c29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Refreng
Skrevet

Det er selvsagt helt ok å ikke ville ha en mening man ikke vet noe særlig om. Jeg håper det er en relativ normal holdning å ha

Skrevet

Blir litt som min holdning til spørsmålet om transpersoner i idrett. Det bør være opp til de organisasjonene som forvalter og utvikler regelverkene i sine respektive idretter, og informert av relevant medisinsk ekspertise. Ikke et politisk spørsmål. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 13.19):

«Jeg vet ikke,» sa jeg. «Jeg føler meg overvelda av info fra alle hold og jeg aner ikke hva som er best og jeg håper at alle med mer peiling enn meg blir enige.»

Fordrer kanskje at de som har peiling er de som tar beslutningene- og ikke aktivistene.

Anonymkode: 2a1b3...175

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...