Gå til innhold

Menn som ikke har bra forhold med sin mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker at veldig mange menn som ikke har så mange venner, ikke kontakt med familie og andre bekjente. Er mye mere utilgjengelige blant kvinner også, de viser ikke så mye følelser. Mere emosjonelt utilgjengelige. Mens menn som jeg har møtt og har bra forhold med familie og sin mor, er mye mere empatiske. Behandler kvinner med respekt, spiller kortene sine riktig.😊 de har gjerne hatt lange forhold, får seg lett dame osv.

Anonymkode: 5ee7b...c3a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig ganske selvfølgelig at dem som har gode erfaringer med gode relasjoner også er flinkere med relasjoner. 

Anonymkode: 6a595...067

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det er en bra ting med en mann som har godt forhold til sin mor og far ser dem som viktige personer i sitt liv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo blant det mest velkjente fenomenet i psykologien, så det er ingen overraskelse:) 

Anonymkode: c7fc7...2fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har masse venner, men et elendig forhold til sin mor - for det er vanskelig å tilgi mange år med mishandling... 

Det er ikke alltid mannens feil om forholdet er dårlig.

Anonymkode: ae1bf...ef6

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste gjennom 10 år har et nørt forhold til sin mor, men han behandler ikke meg med respekt. Jeg er verken bra nok for moren eller han, hun har lite fint å si om kvinner generelt og ingen kvinne er vel bra nok for han. Hun ringer han nesten hver eneste dag, og han spiser vel middag hos hun 4 dager i uka + helg! 

Anonymkode: fc919...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har hatt minimalt med sosial omgang, så er det ikke rart at sjansen for å være dårlig sosialt er mye større 

Jeg kan kjenne meg igjen mye av det du sier, skyvet vekk familie, spesielt min mor, mange årsaker for det, en av de er at hun er ustabil emosjonelt og bare gjør livet mitt mye verre, så vi har så lite kontakt som mulig. Jeg skjøv også vekk de fleste venner i 20 årene fordi jeg isolerte meg i depresjon, noen av de har jeg fått kontakt med igjen, men veldig lite, men nå er jeg en person som trives godt i eget selskap, var i den perioden i 20 årene jeg dyttet familie vekk også, men litt mer kontakt i dag, selv om det er veldig lite 

Men, når jeg velger å være sosial, så kan jeg fint vise følelser, og er empatisk. Damer har jeg heller ingen problemer med, verken forpliktende eller uforpliktende, og hørt fra flere at jeg er unormalt flink til å sette ord på følelser, noe min nåværende dame setter stor pris på, så damer kommer jeg veldig godt overens med.

Så selv om jeg også antar at det kan være en sannhet i noe av hva du skriver, så gjelder det heldigvis ikke for alle 

Anonymkode: 4581d...888

AnonymBruker
Skrevet

Som en enkel generaliserings tommel regel fungerer den teorien så lenge man ikke sier "har en dårlig forhold til moren sin så ikke gå ut med han."

Problemet jeg ser med hva du sier er mer at du nevner mye mer enn dårlig forhold til moren sin, du drar inn dårlig/ikke eksisterende forhold til familie og venner, selvfølgelig kommer en slik mann ikke til å være god på dating fronten. 

Kjæresten min har et fantastisk forhold til moren og søsteren sin, godt forhold til nær familie generelt, og vennskap han har hatt nesten hele livet sitt, og venner han bygget opp gjennom årene av bådde kvinner og menn når jeg møtte han. Men han hadde også heller aldri hatt en kjæreste før vi ble sammen, og bare hadde 1 delvis seksuell opplevelse bak seg i tennårene.

Anonymkode: cb977...cf8

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid mannens feil om forholdet er dårlig.

Anonymkode: ae1bf...ef6

Kan du si det litt høyere? Var mange som ikke hørte deg, dessverre. 🙏

Anonymkode: 7129b...12f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heller en mann som ikke har noe særlig forhold til moren sin, enn en mann som oppfører seg som om navlesnoren aldri ble klipt. 

Anonymkode: 97249...944

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Merker at veldig mange menn som ikke har så mange venner, ikke kontakt med familie og andre bekjente. Er mye mere utilgjengelige blant kvinner også, de viser ikke så mye følelser. Mere emosjonelt utilgjengelige. Mens menn som jeg har møtt og har bra forhold med familie og sin mor, er mye mere empatiske. Behandler kvinner med respekt, spiller kortene sine riktig.😊 de har gjerne hatt lange forhold, får seg lett dame osv.

Anonymkode: 5ee7b...c3a

"Shooore", (Sure) 😆 For en teori. Så de har altså lange forhold som kollapser brutalt og det er altså pluss i "boka". Heller massiv Waste Of Time, heter det.

Anonymkode: 62149...94f

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

moren min var en alkoholisert overgriper og faren min var totalt fraværende i barndommen. Jeg tror mange menn (som meg) ofte utvikler aleksytemi (det å mangle ord for følelser) som gjør det svært utfordrende å skape nære emosjonelle bånd til andre mennesker.

Jeg kom av ulike grunner i kontakt med en kvinnelig psykolog som lært meg det emosjonelle språke,t og jeg lærte vel om dette på barnehage-nivå den første tiden: "hvordan vil du beskrive hva du føler i kroppen nå?"

I retrospekt tenkte at dette må være det gode foreldre spør egne barn om og som beviser god omsorg som igjen pekte på hva jeg selv ikke hadde opplevd i min egen barndom.

Endret av megda
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det virker ikke helt unaturlig at menn som har hatt en vanskelig oppvekst med dårlig forhold til en eller begge foreldrene også har større vanskeligheter i samspillet med andre når de blir voksne. Dette begrenser seg nok ikke bare til mor/kvinner relasjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...