Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Prosjektbasert er jo kanskje en tanke ja. Unnasluntring er ikke helt min greie så det tror jeg at jeg utelukker. Men takk for tips. 

Anonymkode: 119a2...f86

Det med unnasluntring var skrevet halvt på spøk. Anbefaler selvsagt ingen å bruke hjemmekontor for å lure seg unna arbeidsoppgaver. 

Angående prosjektbasert. Vet om enkelte konsulenter som jobber prosjektbasert og som kan ha lange frivillige friperioder. Men de jeg kjenner jobber svært hektisk i periodene de faktisk jobber. Man skal jo møte tidsfrister, osv. Men du ønsker vel kanskje å ha normal arbeidsuke også i periodene du faktisk er i jobb? Og at du ikke jobber lange dager? 

Anonymkode: 2ece0...e59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det med unnasluntring var skrevet halvt på spøk. Anbefaler selvsagt ingen å bruke hjemmekontor for å lure seg unna arbeidsoppgaver. 

Angående prosjektbasert. Vet om enkelte konsulenter som jobber prosjektbasert og som kan ha lange frivillige friperioder. Men de jeg kjenner jobber svært hektisk i periodene de faktisk jobber. Man skal jo møte tidsfrister, osv. Men du ønsker vel kanskje å ha normal arbeidsuke også i periodene du faktisk er i jobb? Og at du ikke jobber lange dager? 

Nei heller motsatt egentlig. Gjør meg ingenting å jobbe 12-14 timers dager når jeg først jobber.  Men om det på er år f.eks hadde jevnet seg ut til en 60 stilling f.eks hadde det vært en drøm.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en av de største partnere i en av de 4 store. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å bytte ut mitt liv mot vedkommende. Det  jobbes døgnet rundt. De har valgt å kun få et barn fordi alt annet hadde vært utrolig egoistisk. Penger har de nok av, men årene mistet med barn og familie kommer aldri tilbake.

Anonymkode: 818b5...6c5

Det stemmer, men de som blir partnere brenner som regel for jobben. Tror ikke det er så vanlig å gjøre det kun for pengene. Ikke alle foreldre som faktisk ønkser å bruke mest mulig tid med samboer og barn.  

Anonymkode: a30ff...640

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei heller motsatt egentlig. Gjør meg ingenting å jobbe 12-14 timers dager når jeg først jobber.  Men om det på er år f.eks hadde jevnet seg ut til en 60 stilling f.eks hadde det vært en drøm.

Da kan det være at en del konsulentjobber er noe for deg. Du kan jo møte opp på en av karrieredegane og spørre noen av konsulentselskapene om de har en ordning hvor man kan jobbe prosjektbasert(om ikke som nyansatt, så kanskje senere i karrieren). Eventuelt spørre de om de vet om andre jobber hvor man kan jobbe prosjektbasert. 

Vet at det fines noen slike jobber, men jeg vet ikke hvor mange av dem det er. 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Den er ikke 100% forenelig med arbeidsmiljøloven, så det kan være litt problematisk for arbeidsgiver. Det er rundt 10 år siden EY fikk en million i bot for brudd på arbeidstidsbestemmelsene. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, newman01 said:

Den er ikke 100% forenelig med arbeidsmiljøloven, så det kan være litt problematisk for arbeidsgiver. Det er rundt 10 år siden EY fikk en million i bot for brudd på arbeidstidsbestemmelsene. 

Ja jeg vet. Men 13 t om dagen og 54 i uka går vel såvidt jeg husker dersom man har avtale om gjennomsnittsberegning. Og maks periode for gjennomsnittsberegning er vel 52 uker? 
På litt ustø grunn her kjenner jeg for jeg husker ikke helt reglene rundt dette. Men tror dette er ganske i nærheten.

Skrevet

Har hørt mye bra om BIG 4. lurer på hvordan arbeidsmiljøet er?😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...