Gå til innhold

Partner i big 4☺️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fullfører utdannelse snart, siviløkonom. Og skal ute i jobb. Skal starte hos Deloitte til høsten.😊lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før man blir Partner? Hørt de tjener veldig veldig mye. Og hvor mange år tar det før man blir partner?😊

Anonymkode: f4c53...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prestere godt over mange år, det er ikke noen automatikk i at du blir partner. Jeg jobber selv i en av de store som manager. Hvis du blir partner etter 10 år er det ansett som tidlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye tjener du som manager? Er du også siviløkonom og hvor mange års ansiennitet har du?

Ikke TS, bare nysgjerrig. 🙂

Anonymkode: c3dad...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mye tjener du som manager? Er du også siviløkonom og hvor mange års ansiennitet har du?

Ikke TS, bare nysgjerrig. 🙂

Anonymkode: c3dad...df8

850 000 + bonus (første året med den stillingen) Er siviløkonom med 8 års ansiennitet :) Jeg kunne blitt Manager tidligere men har ikke følt meg klar for ansvaret.

Endret av Charminia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn er en ting, men husk at du skal leve. Ikke jag etter lederstillinger som gir deg mye ansvar, dette kan ta knekken på deg fullstendig.

Sett pris på fridagene dine, kanskje du klarer deg med 80% etterhvert økonomisk. Ikke kjøp deg en dyr bolig du skal betale på, må heller ikke pusse opp. Lev så nøkternt som mulig, prioriter fritid og interesser utenfor jobben din.

- Hilsen som også trodde utdannelse og jobbjaget var livet...

Anonymkode: bc7bf...667

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobba bare to år i ett av disse selskapene før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Har jobbet mange år som controller med høyt arbeidspress, men ikke i nærheten av som i revisjon. Nå jobber jeg som cfo med litt press men relativt lite overtid, og tjener 1,1 mill. Hadde aldri hatt et så rolig liv med god tid til familien som partner i en av disse. Tjener selvfølgelig mye mindre, men man klarer seg greit på en drøy mill i inntekt, altså. 

Anonymkode: 9595e...578

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fullfører utdannelse snart, siviløkonom. Og skal ute i jobb. Skal starte hos Deloitte til høsten.😊lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før man blir Partner? Hørt de tjener veldig veldig mye. Og hvor mange år tar det før man blir partner?😊

Husk at de færreste blir partnere. Det starter hundrevis av nye hver høst, og ytterst få av disse ender opp som partner. Og det er altfor tidlig for deg å vite at du allerede nå har lyst til å ende opp som partner i big 4 før du i det hele tatt har startet. 

Anonymkode: 62d63...b9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Charminia skrev (4 timer siden):

850 000 + bonus

Det er helt elendig?! Bli ingeniør isteden så får du samme lønnen, null stress, og uansett så slipper du å forholde deg til de andre sliterne som jobber som revisor eller hva enn "Big 4" driver med.

Anonymkode: 219c9...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er helt elendig?! Bli ingeniør isteden så får du samme lønnen, null stress, og uansett så slipper du å forholde deg til de andre sliterne som jobber som revisor eller hva enn "Big 4" driver med.

Haha det er ikke helt elendig for å være en 100% jobb med personalansvar for 3-4 stk nei. Jobber nesten ikke overtid. Men you do you ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og jeg som har jobba som ingeniør i snart 20 år ligger 150.000 under det der, de fleste jeg jobber med har ikke 850.000. Folk har ulike preferanser og trives med ulike ting

Anonymkode: 0cea5...325

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Charminia said:

Haha det er ikke helt elendig for å være en 100% jobb med personalansvar for 3-4 stk nei. Jobber nesten ikke overtid. Men you do you ;)

Enig i at det absolutt ikke er elendig. I tillegg så ville jo det å bli ingeniør kreve at du tar en ny utdannelse, og det er i hvert fall ikke lønnsomt når du allerede har en av de mest lønnsomme utdannelsene som finnes. 

Til trådstarter. Kanskje det du finner ut at du brenner for jobben og blir partner. Men vanskelig å vite før du har prøvd jobben og før du har funnet ut om hva slags liv du ønsker utenfor jobben. Mange som liker å jobbe mye overtid de første årene som nyutdannet, men som ønsker 8-4 jobb når de eventuelt får barn. 

Anonymkode: 2ece0...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Enig i at det absolutt ikke er elendig. I tillegg så ville jo det å bli ingeniør kreve at du tar en ny utdannelse, og det er i hvert fall ikke lønnsomt når du allerede har en av de mest lønnsomme utdannelsene som finnes. 

Til trådstarter. Kanskje det du finner ut at du brenner for jobben og blir partner. Men vanskelig å vite før du har prøvd jobben og før du har funnet ut om hva slags liv du ønsker utenfor jobben. Mange som liker å jobbe mye overtid de første årene som nyutdannet, men som ønsker 8-4 jobb når de eventuelt får barn. 

Anonymkode: 2ece0...e59

Enig! Jeg er i en helt annen bransje, men det jeg trodde at jeg skulle elske å jobbe med, gjorde meg utbrent på bare 1,5 år som nyutdannet. Nå, 15 år senere, blir jeg fremdeles kvalm av å tenke på å gå tilbake til den bransjen. Jeg fant en annen vei, hvor jeg trives godt og gjør det bra! Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp der jeg jobber nå. 

Anonymkode: 4c89f...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Jeg er i en helt annen bransje, men det jeg trodde at jeg skulle elske å jobbe med, gjorde meg utbrent på bare 1,5 år som nyutdannet. Nå, 15 år senere, blir jeg fremdeles kvalm av å tenke på å gå tilbake til den bransjen. Jeg fant en annen vei, hvor jeg trives godt og gjør det bra! Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp der jeg jobber nå. 

Flott du fant jobben en jobb trives i. Ikke lett å vite hva man liker før man har prøvd.

Anonymkode: a30ff...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flott du fant jobben en jobb trives i. Ikke lett å vite hva man liker før man har prøvd.

Nei, det er nettopp det! Drømmen og den harde virkeligheten kan være to helt forskjellige ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, Charminia said:

850 000 + bonus (første året med den stillingen) Er siviløkonom med 8 års ansiennitet :) Jeg kunne blitt Manager tidligere men har ikke følt meg klar for ansvaret.

Driver du med revisjon eller consulting/advisory? Og hvor stor er typisk bonusene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror du at alle blir partner....?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle som vil bli advokat, konsulent, o.l., bør vite at partnerskap alltid er i selskapets favør. Det er et system som er satt opp slik at du alltid vil ha flere titalls med ansatte som er villige til å jobbe nærmest døgnet rundt, for å beviste at de er skikket til å bli partnere. 

Ingen blir partner ved å bare være lenge nok i huset. Det er gjerne "opp eller ut" - og når du først blir partner, så er hovedoppgaven din å dra inn klienter og oppdrag. De som gjør all arbeidet, er de under - som gjerne drømmer om å bli partnere.

Anonymkode: acb6e...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (5 timer siden):

Tror du at alle blir partner....?

Nei, men det er jo drømmen. Tjener flere mill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle som vil bli advokat, konsulent, o.l., bør vite at partnerskap alltid er i selskapets favør. Det er et system som er satt opp slik at du alltid vil ha flere titalls med ansatte som er villige til å jobbe nærmest døgnet rundt, for å beviste at de er skikket til å bli partnere. 

Ingen blir partner ved å bare være lenge nok i huset. Det er gjerne "opp eller ut" - og når du først blir partner, så er hovedoppgaven din å dra inn klienter og oppdrag. De som gjør all arbeidet, er de under - som gjerne drømmer om å bli partnere.

Man må vel jobbe ganske mange arbeidstimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Og hvor vanskelig det er å bli partner henger sammen med partnerlønningene. Desto høyere inntekt partnerne har desto vanskeligere er det å bli partner. Så generelt lettere å bli partner i et mindre firma.

Når det er sagt så er det også mange som ikke ønsker å bli partner. Mange som starter i Big 4 for å få en god start på karrieren og bygge CV slik de kan få gode jobber i andre selskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...