Gå til innhold

Ferie med hurtigruten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og planlegger en ferietur til neste år. Har en dansk kjæreste som gjerne vil oppleve Norge mer, og fant da ut at det lureste kanskje er å bestille seg tur med Hurtigruten. Tenker da kanskje spesifikt på Nordkapp-ekspressen som går innom ganske mange forskjellige norske byer i løpet av en 13-dagers reise. 

Jeg har aldri vært med på hurtigruten tidligere og spørsmålet mitt blir da, er det verdt opplevelsen og ikke minst pengene? Dette vil komme til å koste oss rundt 60k (om prisene holder seg på samme nivå som i år). Da er alt av mat og drikke om bord inkludert i prisen. Noen som har erfaringer med denne type reiser og som kan fortelle litt? 

Anonymkode: 0c1d5...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sitter her og planlegger en ferietur til neste år. Har en dansk kjæreste som gjerne vil oppleve Norge mer, og fant da ut at det lureste kanskje er å bestille seg tur med Hurtigruten. Tenker da kanskje spesifikt på Nordkapp-ekspressen som går innom ganske mange forskjellige norske byer i løpet av en 13-dagers reise. 

Jeg har aldri vært med på hurtigruten tidligere og spørsmålet mitt blir da, er det verdt opplevelsen og ikke minst pengene? Dette vil komme til å koste oss rundt 60k (om prisene holder seg på samme nivå som i år). Da er alt av mat og drikke om bord inkludert i prisen. Noen som har erfaringer med denne type reiser og som kan fortelle litt? 

Ville kanskje vurdert den vanlige hurtigruten tur/retur Bergen - Kirkenes. Tror du kan få det en del rimligere. Og mye større tidsrom å velge i. Nordkappexpressen går vel bare vinter, tidlig vår og sen høst. Ellers er jo den Svalbardexpressen i stedet. Dette tar 11 netter og de steder som er om natta ene veien er på dagtid andre veien. Og den ligger jo noen timer enkelte steder underveis. Jeg ville personlig godt for det fremfor Nordkappexpressen.

AnonymBruker
Skrevet

Er dere pensjonister? I så fall, kjør på! 
Hurtigruta er utrolig kjedelig og sakte og dyrt. Begrenset hvor lenge man har lyst å sitte å glo på kysten man siger forbi. 

Hva med å ta et par døgn på en eller annen strekning? F.eks nordgående fra Tromsø en ettermiddag og ankomst Kirkenes om morgenen halvannet døgn senere. Gjerne på vintersesong, f.eks i mars når vinterstormene er over. Eller på høsten, september-oktober når Finnmark er på sitt beste. 

Anonymkode: 4f5e5...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 21.23):

Er dere pensjonister? I så fall, kjør på! 
Hurtigruta er utrolig kjedelig og sakte og dyrt. Begrenset hvor lenge man har lyst å sitte å glo på kysten man siger forbi. 

Hva med å ta et par døgn på en eller annen strekning? F.eks nordgående fra Tromsø en ettermiddag og ankomst Kirkenes om morgenen halvannet døgn senere. Gjerne på vintersesong, f.eks i mars når vinterstormene er over. Eller på høsten, september-oktober når Finnmark er på sitt beste. 

Anonymkode: 4f5e5...d5f

Vi er ikke pensjonister, jeg er 28 og kjæresten er 25. Grunnen til at vi vurderer det er fordi det er mulig å betale for ulike ting å gjøre i hver by (om man vil) eventuelt bare finne på noe på egenhånd. Og ferga har tilgang til treningsrom, det er temakvelder med aktiviteter, filmkvelder osv. Vi kommer også til å betale for en lugar med TV på rommet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...