Gå til innhold

Væske i innsjekket bagasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut å reise, og har betalt for innsjekket bagasje. Vanligvis gjør jeg det enkelt og bare har håndbagasje, derfor er jeg usikker på hvilke regler som gjelder for innsjekket bagasje. Jeg prøver å finne ut av om det er noen restriksjoner på å ha væske i bagasjen? Når jeg søker på dette finner jeg bare info om væske i håndbagasjen.. betyr dette at all væske skal legges i håndbagasjen og denne 1l posen er alt man kan ha med? Eller betyr det at det er fritt frem med væske i innsjekket bagasje? Håper noen kan hjelpe meg å bli litt klokere på dette:))

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Nysgjerrig95 said:

Jeg skal snart ut å reise, og har betalt for innsjekket bagasje. Vanligvis gjør jeg det enkelt og bare har håndbagasje, derfor er jeg usikker på hvilke regler som gjelder for innsjekket bagasje. Jeg prøver å finne ut av om det er noen restriksjoner på å ha væske i bagasjen? Når jeg søker på dette finner jeg bare info om væske i håndbagasjen.. betyr dette at all væske skal legges i håndbagasjen og denne 1l posen er alt man kan ha med? Eller betyr det at det er fritt frem med væske i innsjekket bagasje? Håper noen kan hjelpe meg å bli litt klokere på dette:))

Du kan ha med så mye væske du vil (ikke brennbart så klart) så lenge du ikke overstiger vekt begrensningen du har 

Anonymkode: 3eee0...feb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Normal" væske som shampo, sminkefjerner osv. Er helt innafor. Jeg har med deo og tørrsjampo på sprayboks som er brennbart, aldri fått problemer:p

Anonymkode: c4b59...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ha med så mye væske du vil (ikke brennbart så klart) så lenge du ikke overstiger vekt begrensningen du har 

Du kan. Men om du har en 5-liters dunk med vann må du være forberedt på at de roper deg opp og blir bedt om å vise den frem (selvopplevd)

Anonymkode: 24d7e...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha med så mye væske du vil opp til kilogrensen din. Vi ser på røntgen hva det er og bryr oss sjelden om dette. Bare vær obs på at knuser en flaske med feks rødvin, så blir du erstatning skyldig. Er ikke lenge siden en passasjer fikk bot på 20.000 for å ha ødelagt klær i andre kofferter og bagger.

Sikkerhetskontrollør OSL

Anonymkode: 8be01...e71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde med 4 liter motorolje i innsjekket bagasje, gikk så fint atte 😃

Anonymkode: 296bf...893

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mye sprit man kan ta med fra utlandet lovlig? eller vin?

Ikke røykpakker.☀️

Anonymkode: 21a69...2a1

AnonymBruker
Skrevet
On 6/5/2023 at 7:17 AM, AnonymBruker said:

Noen som vet hvor mye sprit man kan ta med fra utlandet lovlig? eller vin?

Ikke røykpakker.☀️

Anonymkode: 21a69...2a1

1 liter sprit uten og fortolle, og 5 liter hvis du forteller 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...