Gå til innhold

Oslo international school i Bærum. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi vurderer å bytte over til denne skolen når barnet vårt begynner på ungdomsskolen. Vi bor i Bærum og barnet vårt sogner til Ringstabekk, og tenker OIS kanskje er bedre med tanke på miljøet blant elevene. Men vi kjenner ingen med barn som går der, og jeg vil gjerne høre om andres erfaringer. 

Anonymkode: 530a3...86d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere barn som går der, de er veldig fornøyd. Høflige, smarte barn og ungdommer, og det virker som at det er miljø for å satse på utdanning der. Jeg hadde hatt barna mine der hvis jeg hadde hart råd til det, men har dessverre ikke tåd til å betale 251 600 kr pr år, pr barn🙃 De fleste barna jeg kjenner som går der får kostnaden dekket av en av foreldrenes arbeidsgivere, fordi de flyttet hit pga jobb. 

Anonymkode: 688d1...29f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrt og Ringstabekk er vel kanskje en av Norges beste ungdomsskoler? 

Anonymkode: 0ed32...daf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skagerak International School i Sandefjord (og nå i Tønsberg) er i hvert fall helt fantastisk. Koster ikke mer enn en barnehageplass.

Anonymkode: 9eb74...0e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra skole. Som mange andre privatskoler. Hun vil jo miste nærmiljøet og få venner som ofte flytter til andre land. Vi har ikke barn der selv, men barnet mitt driver med en idrett som har flere fra Oslo int på Bekkestua. De blir i 2-5år og så flytter foreldrene og familien videre til nytt land (ambassade folk, store int firma osv). Prinsesse Ingrid Alexandra gikk jo der så det faglige er nok veldig bra. Men jeg personlig vil ikke ha barnet mitt der. Har du vurdert andre norsk språklige privatskoler i Oslo eller Bærum? Mtp venner. 

Anonymkode: 5129b...5f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En i min familie har gått på internasjonal skole i Bergen. Hun har norske foreldre. 

Skolen har vært svært bra med tanke på det akademiske. Miljøet har nok vært litt lite. Få av samme kjønn i klassen, og mye flytting. Mange som bor noen år og så reiser igjen. Barnet som nå er voksen fikk flotte karakterer, men var ikke en del av et "vanlig" ungdomsmiljø.

Anonymkode: 8369b...56e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare hørt gode ting om den skolen. Jeg har ikke barn selv, men har bodd i nærheten og har jobbet i barnehage hvor eldre søsken av barn i barnehagen har gått på denne skolen. Skolen ser jo også meget OK ut, i alle fall utenfra.  Nå vet jeg jo ikke det faglige opplegget, men ...Hvis jeg selv hadde barn, så hadde jeg søkt dem inn der.

Anonymkode: 6a7df...f5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skagerak International School i Sandefjord (og nå i Tønsberg) er i hvert fall helt fantastisk. Koster ikke mer enn en barnehageplass.

Skagerak Sandefjord har lange ventelister.. 

Anonymkode: 98317...2bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har barnet mitt på Slottsfjell, i Tønsberg,  og er utrolig fornøyd.  Er vel rett under         40 000 for et år , helt overkommelig. 

Anonymkode: 44ced...96e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skagerak Sandefjord har lange ventelister.. 

Vi fikk plass i Tønsberg da de startet opp der i fjor. Da var det kun MY 2, 3 og 4. Fra august starter de også opp barneskole.  Veldig fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi fikk plass i Tønsberg da de startet opp der i fjor. Da var det kun MY 2, 3 og 4. Fra august starter de også opp barneskole.  Veldig fornøyd.

Ja, jeg har barn på Skagerak i Sandefjord. Kunne ikke vært mer fornøyd. ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...