Gå til innhold

Kristopher schau: det må være helt forjævlig slitsomt å være kvinne 🤍

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte på podcasten tingenes tilstand med kristopher schau og Alexander sandtorv, de snakket om p pillen og menstruasjonssyklusen. Om hvordan det alltid foregår noe i kvinnens kropp og hvordan ulike hormoner og prosesser alltid er i gang og i en fase- hvorpå schau utbryter; det er jo helt sjukt! De får jo aldri fred- det durer på inni der konstant, dette må ta helt ufattelig mye energi fra kvinner!

ble så glad for å høre det- en slags umiddelbar aha opplevelse og anerkjennelse han fikk og en forståelse - ut fra kunnskap. Hvorfor kan det ikke være mer av dette og av et slikt perpektiv? Klart det sjukt slitsomt å merke det så tydelig på kroppen at det er forandringer og ting hele tiden.

Ligger her med pms fra helvete, svartner helt for meg og orker ikke eller vil ikke noe annet enn å sove, og ja, det er jo faen ikke rart!

🤍

Anonymkode: be7de...ae6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg forklarte mannen min dette med hormoner, hvilke hormoner gjør hva, hormonfaser og hvordan det bare går over i hverandre, at det er noe hele tiden. Han ble skikkelig overrasket for dette er jo ikke noe man lærte på skolen på vår tid, bare veldig overfladisk med at kvinner styres av østrogen og menn av testosteron. Hans egne ord «jeg hadde blitt gal hadde kroppen min holdt på slik hele tiden!» No shit! liksom 😉 Han er forøvrig blitt myyye mer hensynsfull etter den praten, han er tross alt den som har trukket gulloddet som han sier 😉 Og det beste, han har forklart det videre til tenåringssønnene våre, som forøvrig også fikk seg en aha opplevelse, og som nå ser på venninne sine med litt andre øyne enn at de bare uforståelige vesner som aldri oppfører seg forutsigbart 🤭

Anonymkode: ffb26...55e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Husker jeg forklarte mannen min dette med hormoner, hvilke hormoner gjør hva, hormonfaser og hvordan det bare går over i hverandre, at det er noe hele tiden. Han ble skikkelig overrasket for dette er jo ikke noe man lærte på skolen på vår tid, bare veldig overfladisk med at kvinner styres av østrogen og menn av testosteron. Hans egne ord «jeg hadde blitt gal hadde kroppen min holdt på slik hele tiden!» No shit! liksom 😉 Han er forøvrig blitt myyye mer hensynsfull etter den praten, han er tross alt den som har trukket gulloddet som han sier 😉 Og det beste, han har forklart det videre til tenåringssønnene våre, som forøvrig også fikk seg en aha opplevelse, og som nå ser på venninne sine med litt andre øyne enn at de bare uforståelige vesner som aldri oppfører seg forutsigbart 🤭

Anonymkode: ffb26...55e

Ja nettopp! 👍👍

AnonymBruker
Skrevet

Apropos, noen som har forsøkt vitamin B6 tilskudd i forb med pms?

Skrevet

Ikke ofte jeg går fra 0-100, men når mannen min mente at menn burde fått dekket hårtransplantasjon av det offentlige, fordi det var så tøft psykisk å miste håret..... Misforstå meg rett, jeg har all forståelse for at det er trasig og gjør noe med selvfølelsen og psyken. Men, hva pokker får vi kvinner dekket av det offentlige? Vi blir plaget med pms og menstruasjon en uke i måneden, i nesten 40 år! Ikke en krone får vi dekket av menstruasjonsartikler eller smertestillende. Mange av oss plages i stor grad av hormonene, og må tilpasse hverdag, jobb og trening etter hvor vi er i syklusen. Vi går gravide, vi føder, vi revner, får blodige brystvorter, brystbetennelse, you name it. Vi kommer i overgangsalderen, sliter med nattesøvn, hetetokter, vektøkning. (Gjerne fyll inn dere damer dersom dere har noe dere vil legge til) Så 40-50 år med regelmessige plager, uten særlige opphold.

OG VI MISTER OGSÅ HÅR!

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...