Gå til innhold

Farger i bryllupet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig bestemt meg for fargene til bryllupet mitt for noen måneder siden, men nå begynner jeg å bli litt mer usikker.

Vi gifter oss utenlands, og tar bryllupsfesten i slutten av juni i hjembyen vår. I og med at vi gjør det på denne måten blir jo festen litt mer uformell (selv om det sikkert blir litt høytidelig samtidig), og jeg vil ikke ha noen typiske bryllupsfarger (hvis det er noe som heter det da...).

Jeg hadde tenkt å ha hvite duker og hvite kubbelys. Rundt kubbelysene skal jeg ha strenger med limegrønne perler surret rundt. Både hvite og limegrønne servietter (ordnet i lag. Fint om noen har en lur måte!)

I tillegg vil jeg gjerne pynte med (lys)rosa gerbera på bordene. Altså blir jo fargene på bryllupet limegrønn og rosa. Jeg elsker fargene, men tenker at det kanskje er litt "kjipe" bryllupsfarger.

Er fortsatt tidlig i planleggingen, som jeg faktisk tar helt med ro, men kunne vært fint med noen meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor synes du det er kjipe bryllupsfarger? Bortsett fra at det KAN minne om Märtha og Ari sine i de rette (les:gale) nyansene, synes jeg det høres veldig fint ut, jeg. Hvis den lysrosa er sånn lys-hvit-varm-rosa, f eks, tenker jeg at det høres veldig pent og ikke alt for stivt ut heller.

Ellers går det an å bruke mindre formelle blomster, kanskje. Siden det er midt på sommmeren er det mye å velge blant.

Servietter har jeg ikke noen tips til, bortsett fra at du kan la hver gjest få to servietter som er brettet, helt enkelt, i hverandre. Kanskje? Skal du bruke helt hvitt, eller en nyanse?

Skrevet

Nei, jeg kommer ikke til å velge helt hvitt. Er usikker på hva jeg velger, får se hva utvalget er i byen her. Elfenbenshvitt eller noe annet? (Er ganske grønn på hva de forskjellige nyansene kalles.)

Og, det blir ikke i nyansene til Märtha og Ari! Det skal være sikkert.

Får se hva jeg ender opp med, som sagt: elsker fargene! (Men passer de for bryllupsfest?!)

Skrevet

Jeg synes det høres kjempefint ut jeg ;)

Kommer selv til å bruke en slags lillarosa farge, sammen med sølv og hvitt.

Skrevet

Tar gjerne i mot tips til andre (mer uformelle) blomster jeg kan bruke. Liker gerbera veldig godt, trodde ikke de var så formelle. Huff, jeg har lite peiling på blomster også! Hvordan skal dette ende?

Skrevet

Jeg synes det høres veldig bra ut jeg! Litt freshere farger enn det som er vanlig. Dessuten så brukte Martha og Ari rosa og turkis i bryllupet sitt, rosa og lime er ikke likt..

Jeg tok et bildesøk på google, tenker du på denne typen gerbera? http://www.eeb.uconn.edu/Courses/EEB271/As...eae/gerbera.jpg

eller denne? http://www.aboutflowers.com/florallibrary/...wers/gerb82.jpg

Søk litt der og vis oss farger og sånn! Spennende! Jeg får lyst til å planlegge mitt eget bryllup nå.. har veldig god tid ennå jeg da..

Skrevet

Synes det høres kjempestilig ut, jeg! Sommerlig med limegrønt og rosa også, synes jeg :)

Skrevet

Jeg tenkte vel egentlig den typen gerbera som er i den andre linken din (og fargen var også ganske likt det jeg hadde sett for meg).

Går nok for de fargene. Er jo så fornøyd for at samboer synes fargene er bra (hadde sett for meg at jeg måtte slåss for å få med den rosa delen :) )!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...