Gå til innhold

Er det trygt å bo langt fra sykehuset med komplikasjoner i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som har lang reiseavstand til føden/ sykehus OG hatt komplikasjoner i svangerskapet. Hvordan har dere fått best mulig forberedelse og hjelp om noe akutt skulle oppstå? Har komplikasjoner selv og synes det er skummelt å bo så langt vekke, og måtte med helikopter sist. Har noen uker igjen og redd for noe fort skal skje og ikke rekke fram....fikk dere noe tilbud / hjelp til å føle dere tryggere?

Anonymkode: 43e99...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pga komplikasjoner forrige gang, er det merkelig at du ikke blir lagt inn siste ukene for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 2fc2c...2b9

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pga komplikasjoner forrige gang, er det merkelig at du ikke blir lagt inn siste ukene for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 2fc2c...2b9

Skal på time nå neste uke så lurer på om jeg kan forvente meg noe sånnt ja.... Men må man bo på sykehuset da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang vei har du? Her er det 12 mil. Tar 1 t og 40 min med privatbil. En ambulanse klarer det på kortere tid. Helikopter går nok kjempefort. Har aldri hørt om noen som har mistet under fødsel her. Og i Finnmark er det ofte mange timers vei. 

Du vil nok bli lagt inn på sykehushotell dersom helsevesenet mener det må til. Og det er kjedelig, så krysser fingre for at du får være hjemme helt til fødsel. Lykke til 🙂

Anonymkode: 1e8e3...a4b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lang vei har du? Her er det 12 mil. Tar 1 t og 40 min med privatbil. En ambulanse klarer det på kortere tid. Helikopter går nok kjempefort. Har aldri hørt om noen som har mistet under fødsel her. Og i Finnmark er det ofte mange timers vei. 

Du vil nok bli lagt inn på sykehushotell dersom helsevesenet mener det må til. Og det er kjedelig, så krysser fingre for at du får være hjemme helt til fødsel. Lykke til 🙂

Anonymkode: 1e8e3...a4b

Så bra. Her er det ca  20 mil med ferge og veier som ofte er stengt/ veiarbeid på veien ... 🙈 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skal på time nå neste uke så lurer på om jeg kan forvente meg noe sånnt ja.... Men må man bo på sykehuset da?

Tipper det da blir pasienthotell. 

Anonymkode: ab6b1...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...