Gå til innhold

Aldersforskjell - hva er det yngste som er OK for en på 42?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har greid å forelske meg i en ganske mye eldre fyr... Han er 42 og jeg er 28. Jeg føler selv at jeg er voksen nok for et forhold med han, men jeg har et par venner som er svært skeptiske og mener at han er altfor gammel, og at det er et massivt rødt flagg. Hadde jeg vært 24 eller yngre så hadde jeg forstått de godt, men sent i 20-årene synes jeg er gammelt nok til at en aldersforskjell ikke er så farlig. 

Hva mener dere, er jeg blendet av kjærlighet her? 😅

Anonymkode: 4c131...6f6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Altfor gammel" er han ikke. Han er ikke 60 akkurat. Synes 28 og 42 er sånn passe. 

Anonymkode: 2b6ce...da1

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32, kjæreste på 45. Vi bor hver for oss, trives med det :) Møtes 2-3 ganger i uka...

Gjør som du vil, drit i hva dine venninner sier. Jeg kutta ut flere venner som la seg borti at jeg som 29åring skulle date han er jeg med nå, for de har INGEN andre noen ting med!

Klarer å ta vare på meg selv, lar meg ikke bli dårlig behandlet heller.

Anonymkode: 8e31e...23a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er innafor, 15 år er maks, men det kan hende han vil føle seg litt underlig når du lar ham møte vennegjengen din.

Anonymkode: 3b107...910

• Liker 4
Skrevet

Det er ok i min bok. Hadde kjæreste på 42 da jeg var 29. Det endte ikke pga alder. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men det er fordi det vil merkes godt når dere blir gamle (eller han da). Men det er laaangt frem til det blir noe problem. De nærmeste 25 årene vil det neppe spille særlig stor rolle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge Norges lover er alt over 16 tillatt.

Anonymkode: 26996...3bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er planen med forholdet liksom? 

Du vil antagelig ha barn, han er gammel til å bli far,

Han kommer heller ikke til å gå sammen med dine venner og  familiene deres blir neppe begeistret,

Sikkert greit nok med stor aldersforskjell om man ikke ønsker barn og familie og lever hver sine liv, men ellers er det virkelig bare å be om problemer.

Anonymkode: 00886...28a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han kommer heller ikke til å gå sammen med dine venner og  familiene deres blir neppe begeistret,

Sikkert greit nok med stor aldersforskjell om man ikke ønsker barn og familie og lever hver sine liv, men ellers er det virkelig bare å be om problemer.

Tror du ikke TS klarer å ta slike valg selv?

Jeg har ikke behov for at min kjæreste skal gå sammen med mine venner og familie, er jo meg han skal like å være sammen med :) 

Anonymkode: 8e31e...23a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er også godt voksen, så date en fyr på 42 år ikke noe galt med. Føler de som er i 40 åra nå for tiden, er som de som var 30 år får år siden.  

Anonymkode: 3cab1...f57

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss har lyst på barn, den samtalen har vi hatt :) Familien min er kjempepositive til han, selv om de ikke har møtt han enda. 

TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 2b6ce...da1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har greid å forelske meg i en ganske mye eldre fyr... Han er 42 og jeg er 28. Jeg føler selv at jeg er voksen nok for et forhold med han, men jeg har et par venner som er svært skeptiske og mener at han er altfor gammel, og at det er et massivt rødt flagg. Hadde jeg vært 24 eller yngre så hadde jeg forstått de godt, men sent i 20-årene synes jeg er gammelt nok til at en aldersforskjell ikke er så farlig. 

Hva mener dere, er jeg blendet av kjærlighet her? 😅

Eldre menn gir mer mutasjoner i arvestoffet så ville ikke planlagt Med en geriatisk mann. 

Skrevet
miss~Audrey skrev (1 minutt siden):

Eldre menn gir mer mutasjoner i arvestoffet så ville ikke planlagt Med en geriatisk mann. 

Geriatrisk faktisk😂

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest her inne at kvinner er tilbakestående og har ingen kontroll og ansvar for sine egne handlinger – og for de situasjoner de havner i – helt til de blir 25 år gamle. Da er frontallappen endelig moden nok til å de kan ta en bitte liten del av ansvaret, når det kommer til relasjoner med det andre kjønn. 

Så alt over 25 er ok. 

Anonymkode: 90fef...c24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

34 

Du føler selv du er voksen nok men når du er 32 kommer du til å skjønne hvor stor forskjell det er på 28 og 32 eller 34 og 44. Han utnytter deg

Anonymkode: d7ea0...9a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn på å få barn med fyren, da er du stucked. Hold øya åpne for en mer aktuell (=yngre fyr) mens du evt henger med gubben. 

Anonymkode: dc712...35b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joa, men normen handler om hvordan de fleste ser på ting idag og mange kvinner i slutten av 20 årene er faktisk mer alder bevisste enn de yngre. Husker da damer som var 20 var åpne for tre år eldre karer, men kjenner ingen som selv er 29 ville datet menn 30+. Faktisk ble de kalt for creeps selvom de var bare noen par år eldre.

du som 28 åring burde kanskje ikke gå over 34 etter min mening og han burde ikke få under 35, men igjen det er bare min mening.

Anonymkode: f3e74...4d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For øyeblikket går det helt fint. Det kommer ikke til å være like fint når du er 56 og han er 70.

Anonymkode: 2d5cb...958

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke en aldersforskjell på 14 år er så ille, når begge er godt voksne 😊 Det var vel omtrent den aldersforskjellen mellom meg og eksen. Og det er 9 år mellom meg og nåværende samboer 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...