Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har få dager igjen før termin, og på avdelingen til minste går omgangssyke. Foreløpig har vi ikke merket noe til det, men om minste blir syk kan far bruke syktbarn dager da? (Til info sliter jeg ekstremt med å gå og fungere i hverdagen akkurat nå, pga bekkenlåsning) 

Anonymkode: f912b...0d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan han det. Han har sine omsorgsdager uavhengig om du er hjemme eller ikke, samme når du er i permisjon. Lykke til med fødsel :)

Anonymkode: f42b8...ef6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er i permisjon med annet barn eller er for syk til å ta deg av barne, så ja, det far. 

Hadde det vært meg, så hadde jeg holdt barnet hjemme. Fikk omgangssyke som høygravid i 2010 og det er fremdeles noe av det verste jeg har vært gjennom.

Anonymkode: ddbc7...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt kan han det. Han har sine omsorgsdager uavhengig om du er hjemme eller ikke, samme når du er i permisjon. Lykke til med fødsel :)

Tusen takk 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er i permisjon med annet barn eller er for syk til å ta deg av barne, så ja, det far. 

Hadde det vært meg, så hadde jeg holdt barnet hjemme. Fikk omgangssyke som høygravid i 2010 og det er fremdeles noe av det verste jeg har vært gjennom.

Anonymkode: ddbc7...10b

Kan holde barnet hjemme frem til fødsel, men når fødselen starter har vi ikke annen mulighet enn å bruke barnehagen

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke. Er mor frisk kan ikke far bruke omsorgsdager for sykt barn, ettersom den alt har en omsorgsperson til stede. 

Men her er mor syk, så det stiller seg annerledes når omsorgsperson/barnepasser er syk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei. Han har rett til fri for «nødvendig tilsyn med syke barn». Hvis barnet allerede har en frisk omsorgsperson hjemme har han ikke rett til fri.

Hvis derimot ts er syk har han rett til fri selv om barnet er friskt.

Anonymkode: cf3b1...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...