AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Over 25 er jo overvekt, men må man ha høyere BMI enn det for å få det? Anonymkode: 67803...ab6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Nei. Men også: hvorfor? Klarer du ikke gå ned typ 5 kg med litt bedre kostholdsvalg? Anonymkode: 794ba...8c0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Del Skrevet 4. juni 2023 Håper virkelig ikke mine surt innbetalte skattepenger går til slankemedisin for noen med bmi på 25.... Anonymkode: 4f677...123 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper virkelig ikke mine surt innbetalte skattepenger går til slankemedisin for noen med bmi på 25.... Anonymkode: 4f677...123 Wegovy betales helt og fullt med egne penger. Ingen spons fra skattebetalere der uansett om det er BMI på 25 eller 45 og uansett hvilke sykdommer du har. En misforståelse at alt av medisiner dekkes av skattebetalerne. Og nei, tror ingen lege vil skrive ut Wegovy til en person med 1-2kg overvekt. Anonymkode: 2130a...027 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Over 25 er jo overvekt, men må man ha høyere BMI enn det for å få det? Anonymkode: 67803...ab6 Wegovy er godkjent for vektreduksjon om du har en BMI på 30 eller mer om du ellers er frisk. Har du diabetes/hjertesykdom eller søvnapne kan det skrives ut ved BMI på 27. Wegovy er en medisin mot fedme. Ikke en medisin mot lett overvekt. Anonymkode: 2130a...027 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Del Skrevet 4. juni 2023 Nei, du får ikke resept på noen slankemedisiner med bmi 25,5. Anonymkode: 8e70c...949 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 4. juni 2023 #7 Del Skrevet 4. juni 2023 Kanskje lurt å heller snakke med ein psykolog om du vil ty til medisin mot fedme for knapp overvekt som har null og niks å seie for helsa di? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg forstår deg ts. Det er slitsomt å spise så restriktivt at man holder en litt lav bmi, særlig for kvinner etter 30år. Hadde vært deilig å befriende å få den nedsatte appetitten som medisinene gir. Føles litt som man blir straffet fordi man jobber så hardt at man klarer å ikke spise for mye. Men samtidig er medisinen til for å redusere risiko for helseproblemene ved fedme. Det har ikke noe med utseende å gjøre, bare at belastningen på helsevesenet blir mindre dersom de med fedme reduserer vekten. Anonymkode: 248e4...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Del Skrevet 4. juni 2023 hadde jeg bare noen kilo å gå ned, så hadde jeg heller telt kalorier. Du vil ikke ha bivirkningene med oppkast, kvalme og høytrykkspylerdiare som følger med bare for noen kilo's skyld, trust me. Anonymkode: f987a...9b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Del Skrevet 4. juni 2023 Er folk såpass tett i hodet at de tror BMI gir riktig bilde av sunn vekt og helse? Den har jo så mange feil. Anonymkode: f52aa...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #11 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er folk såpass tett i hodet at de tror BMI gir riktig bilde av sunn vekt og helse? Den har jo så mange feil. Anonymkode: f52aa...954 Bmi som tilsvarer fedme er absolutt helseskadelig jo, en stor risikofaktor for veldig mange sykdommer. På samme måte som alvorlig undervektig bmi også kan være farlig. Det er et viktig mål som helsepersonell bruker for å kalkulere risiko. Bmi gir et greit bilde av sykdomsrisiko jo (sunn vekt og helse). Personlig føler jeg meg overvektig over bmi 23, så alle har sine preferanser. Andre føler seg flott og er sunn nok på bmi 27. Dette handler om personlige preferanser, og ikke helse. Anonymkode: 248e4...e14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 12.30): Jeg forstår deg ts. Det er slitsomt å spise så restriktivt at man holder en litt lav bmi, særlig for kvinner etter 30år. Hadde vært deilig å befriende å få den nedsatte appetitten som medisinene gir. Føles litt som man blir straffet fordi man jobber så hardt at man klarer å ikke spise for mye. Men samtidig er medisinen til for å redusere risiko for helseproblemene ved fedme. Det har ikke noe med utseende å gjøre, bare at belastningen på helsevesenet blir mindre dersom de med fedme reduserer vekten. Anonymkode: 248e4...e14 Helt enig. Jeg går opp og ned de samme kiloene konstant. Jeg må konstant jobbe mot appetitten og selv om jeg er glad jeg ikke har høyere BMI enn 27, så er jeg veldig lei av å være konstant på slankern.. Jeg spiser restriktivt i kanskje 3-4 uker, går ned 1 kg, og så tar hjernen over og straffer meg med en konstant sultfølelse og bare craver alt mulig av mat. og på 1-2 uker så går jeg opp den kiloen igjen. Og sånn fortsetter denne runddansen. Jeg har prøvd å telle kalorier over en lengre periode, men når det går over en måned så greier jeg ikke stritte mot de signalene hjernen gir meg om at jeg MÅ SPISE MER. Men vurderer å prøve KRY eller en annen profesjonell tjeneste over lengre tid. Jeg tror heller ikke slankemedisin ikke er noe lurt for meg, og jeg er veldig spent på når de jeg kjenner skal slutte på denne medisinen. hvordan det går med dem da. Anonymkode: f7458...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Del Skrevet 6. juni 2023 Dere må trene tung styrketrening og litt cardio. 4 økter i uka og du kan spise det meste, selv om kvinne på 35 år . Anonymkode: d4162...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Del Skrevet 6. juni 2023 aazy skrev (På 4.6.2023 den 12.19): Kanskje lurt å heller snakke med ein psykolog om du vil ty til medisin mot fedme for knapp overvekt som har null og niks å seie for helsa di? For noen vil jo en knapp overvekt tilsvare 12-15 kg overvekt siden deres vekt bør ligge rundt bmi 19. Anonymkode: 0c690...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 9.12): Dere må trene tung styrketrening og litt cardio. 4 økter i uka og du kan spise det meste, selv om kvinne på 35 år . Anonymkode: d4162...fab Jeg har alltid hatt normal bmi, men ville bli sterkere for helsas del. Begynte med tung styrketrening, kom opp i 5 økter i uken. Det som skjedde var at appetitten økte voldsomt og jeg gikk opp i vekt (6kg). Fikk større muskler også, men det var garantert fett også. Var uansett ikke interessert i å bygge muskler, aldri syntes det er spesielt pent på damer. Jeg ble frelst fordi det var gøy. Men vektøkningen var helt uaktuelt for meg. Slanket de vekk igjen og begynte med turer istedenfor (som jeg også liker). Så for meg gjorde styrketreningen at appetitten økte altfor mye. Anonymkode: 248e4...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #16 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): For noen vil jo en knapp overvekt tilsvare 12-15 kg overvekt siden deres vekt bør ligge rundt bmi 19. Anonymkode: 0c690...31f Enig i dette. Jeg ligger normalt på rundt 59kg, det krever litt innsats etter jeg ble 30år, men jeg trives godt her. Føler meg ikke vel om vekten stiger til 62kg, da får jeg mage og blir veldig selvbevisst. Hvis jeg skulle vært såvidt overvektig måtte jeg veid 75kg(!) Jeg hadde blitt helt fra meg! De aller fleste slanker seg eller spiser restriktivt pga utseende, heller enn helse. Og det er helt lov:) Anonymkode: 248e4...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. juni 2023 #17 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) *feilpost* Endret 8. juni 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. juni 2023 #18 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Enig i dette. Jeg ligger normalt på rundt 59kg, det krever litt innsats etter jeg ble 30år, men jeg trives godt her. Føler meg ikke vel om vekten stiger til 62kg, da får jeg mage og blir veldig selvbevisst. Hvis jeg skulle vært såvidt overvektig måtte jeg veid 75kg(!) Jeg hadde blitt helt fra meg! De aller fleste slanker seg eller spiser restriktivt pga utseende, heller enn helse. Og det er helt lov:) Anonymkode: 248e4...e14 Joda, det er lov. Men da må man operere med andre begreper enn «overvekt/normalvekt/fedme» osv. Eller for den saks skyld tjukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. juni 2023 #19 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 1.21): Over 25 er jo overvekt, men må man ha høyere BMI enn det for å få det? Anonymkode: 67803...ab6 Du får ta en tur til land som selger det uten resept for å gå ned jålekiloene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #20 Del Skrevet 8. juni 2023 On 6/4/2023 at 2:31 PM, AnonymBruker said: Er folk såpass tett i hodet at de tror BMI gir riktig bilde av sunn vekt og helse? Den har jo så mange feil. Anonymkode: f52aa...954 Enig. Jeg har bmi på 40+ og jeg identifiserer meg som normal. Veier bare 120 kilo og er 170 høy. Slutt med denne bmi tyranniet !!! Anonymkode: 45478...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå