Gå til innhold

4- åring med feber

Anbefalte innlegg

Gjest Primula
Skrevet

jenta vår fikk feber på lørdag. Ikke så veldig høy og har heller ikke vært i så dårlig form før idag. I ettermiddag har hun vært slapp og sovet mye. Hun er veldig hoven nedenfor/bak ene øret. Hun sier det er vondt når jeg tar på henne der, og jeg både kjenner og ser at hun er hoven. Er det lymfekjertler man har der? Kan de være hovne pga av influensa?

Lurer på om jeg skal ringe legevakta, men hun er jo ikke så dårlig..

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være hoven og ha vondt nedenfor/bak øret er helt vanlig. Jeg blir det bl.a. hver gang noe "nærmer" seg - og det blir der til det er vekk. Det er bare lymfekjertler :-)

Skrevet

Ungene mine har akkurat hatt det. Det så ut som om de hadde spist golfballer. :ler: Vi var hos legen som sa at det var hovne lymfekjertler, men kunne være halsbetennelse. De fikk da penicilin. Varte i ca en ukes tid.

Skrevet

Ga de penicillin uten å være sikre på om det var halsbetennelse? Halsbetennelse merkes godt. Man -merker- når barna har halsbetennelse, for å si det sånn, for det er noe så inn i ... vondt :-/

Skrevet

Min sønn hadde gjentatte ganger halsbetennelse i den alderen, og hver gang var han så hoven i lymfekjertlene at han ikke kunne snu på hodet.

Men halsbetennelse trenger ikke være sånn som du lealaus sier. Det var mange ganger legen var usikker og ba meg gå hjem og komme igjen hvis det ikke hadde blitt bedre etter 3 dager.

Jeg var imidlertid så vant med at han hadde halsbetennelse, at jeg aktet ikke bruke 3 nye dager på skyhøy feber og en unge som hadde det vondt. Så jeg ba konsekvent om å få ta en CRP så snart jeg hadde mistanke om halsbetennelse. Denne bekrefter det ganske enkelt.

Skrevet

Okei. Jeg har aldri opplevd annen halsbetennelse enn den som gjør vanvittig vondt, enten det er på småsøsken, meg selv, slekt eller venner. Har bl.a. et søskenbarn som ble innlagt på sykehus fordi hun ikke kunne ta i seg føde.

Gjest Primula
Skrevet

Vi dro til legen i dag og tok en CRP. Var bakterier i halsen . Fikk pencillin. HUn har ikke klaget spesielt over vondt i halsen, så det er vel individuelt hvor vondt det gjør i halsen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...