AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Gikk på Saxenda for ca 18 mnd siden, men sluttet på det da jeg etterhvert ikke fikk noe effekt av den. Hadde 7 pakker med Saxenda igjen, og tenkte at jeg skulle prøve meg med Saxenda igjen. Er nå på max dose. På søndag så følte jeg meg i dårlig form, var uggen, kvalm og små-frysen. Tenkte at det sikkert var noe jeg brygget på, og var bedre igjen utpå kvelden. Men jeg begynte å legge merke til at jeg er veldig treg i magen, og får nesten ikke tømt meg. Da skjønte jeg at det måtte være en bivirkning av Saxendaen, å jeg har begynt å trappe ned for å avslutte behandlingen med Saxenda igjen. De siste to dagene har jeg også merket at jeg plutselig har begynt å klø på leggene og hendene. Ser at kløe også kan være en bivirkning. Er det flere som har opplevd bivirkninger av Saxenda, å hva gjorde dere med det? Jeg orker hverken å fortsette med treg mage eller kløe, så jeg slutter med Saxenda, så får jeg heller ta meg selv skikkelig i nakken og skjerpe meg. Har igrunnen innarbeidet gode vaner når det gjelder mat, men sliter med at jeg er for glad i godteri og potetgull. Det er disse tingene jeg må kutte ut, eller drastisk ned på. Anonymkode: a9106...0a0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 Ja, treg mage er veldig vanlig. Jeg slet med det (forsvant ikke før jeg slutta), og hører andre beskrive at de også sliter med treg mage. Anonymkode: 0da0e...29d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, treg mage er veldig vanlig. Jeg slet med det (forsvant ikke før jeg slutta), og hører andre beskrive at de også sliter med treg mage. Anonymkode: 0da0e...29d Jeg orker bare ikke å ha treg mage, gå rundt å føle meg oppblåst og stadig føle at jeg må på do, så kommer bare en liten ert. Så her trappes det ned og skal sluttes med Saxenda. Anonymkode: a9106...0a0
aazy Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Treigere magetømming er ein av hovudmekanismene for Saxenda o.l. Eg måtte sjølv vere striks på fiberinntaket, minst 25g kvar einaste dag. Har du prøvd dette? Uansett er vel Saxenda uaktuelt for deg i det lsnge løp med mindre du hadde start-BMI på 50+, så kanskje like greit å trappe ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå