Gå til innhold

Kjenner du noen som er lettere psykisk utviklingshemma som kjører buss eller lastebil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kjenner dere noen som er lettere psykisk utviklingshemma som kjører buss eller lastebil? Jeg trodde ikke det var mulig inntil nå nylig da en i distriktet mitt med den diagnosen kjører buss, så kanskje det er mulig alikevel? 🤔

Anonymkode: 8b4d3...74c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjenner ingen, men vet jo at det finnes noen "enkle sjeler" som arbeider i de yrkene. 
Om de har gjennomført og bestått det som kreves for jobben, ser jeg ikke de store problemene med det

Anonymkode: e9fec...dde

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en med Downs som kjører bil, men ikke i jobbsammenheng.

Anonymkode: 46ab3...caf

Skrevet

Ja jeg gjør det. Og han er en langt bedre sjåfør enn meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv lettere psykisk utviklingshemma og er yrkessjåfør på lastebil. For min del var jeg akkurat på grensen til og ikke ha diagnosen, men spesialisten lot den stå i papiret. Så ja det er fullt mulig! Finnes mange sjåfører der uten uten noen form for diagnoser som ikke skulle hatt hverken lappen på bil eller lastebil/buss for den slags skyld. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hei. Kjenner dere noen som er lettere psykisk utviklingshemma som kjører buss eller lastebil? Jeg trodde ikke det var mulig inntil nå nylig da en i distriktet mitt med den diagnosen kjører buss, så kanskje det er mulig alikevel? 🤔

Da min gutt fikk diagnosen fikk vi vite at de med denne diagnosen aldri fikk førerkort...

Anonymkode: 6bf3e...6dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da min gutt fikk diagnosen fikk vi vite at de med denne diagnosen aldri fikk førerkort...

Dette er feil. Du må ta kontakt med spesialist. Hvis han har lettere psykisk utviklingshemming så kan han i utganspunktet ta førerkort, han må bare til en spesialist først. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Trodde ikke man kunne det med diagnosen psykisk utviklingshemming?

Anonymkode: 2de7e...dcb

Jo, jeg fikk det godkjent av spesialist! 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er selv lettere psykisk utviklingshemma og er yrkessjåfør på lastebil. For min del var jeg akkurat på grensen til og ikke ha diagnosen, men spesialisten lot den stå i papiret. Så ja det er fullt mulig! Finnes mange sjåfører der uten uten noen form for diagnoser som ikke skulle hatt hverken lappen på bil eller lastebil/buss for den slags skyld. 

Svarer du deg selv? :klo:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha. Hun er tydeligvis det som tittelen sier

Anonymkode: f4833...5b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er feil. Du må ta kontakt med spesialist. Hvis han har lettere psykisk utviklingshemming så kan han i utganspunktet ta førerkort, han må bare til en spesialist først. 

Var spesialist som sa dette. Må uansett vente pga epilepsi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, vedkommende er den samme som TS. Tror han bare ønsker oppmerksomhet! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som

Har cært hjelpeassistent på søppelbil

Brøytet snø både i by og bygd

Kjørt følgebil for stortransport.

Anonymkode: 849d5...805

Skrevet

Jo jeg kjører det vokste opp under barnevernet og fikk denne diagnosen i mitt voksne liv har jeg ikke kjent noe problemer med disse diagnosene  verken og få klasse CE eller jegerprøve så en kan lure på hvor gyldig denne diagnosen var på min 22 års dag  en jeg kjenner har fortalt meg at disse diagnosene utløste mere overføringer til BV dog er jeg i dag ungkar og barnløs pga denne diagnosen så 

Skrevet
Maskinfører skrev (6 timer siden):

dog er jeg i dag ungkar og barnløs pga denne diagnosen så 

Du er ikke ungkar og barnløs pga en diagnose.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 23.38):

Er ingen krav på førerkort at du ikke kan være mentalt handikappa. Har en venn som er litt hjerneskada som fikk førerkort på bil. Så lenge man består teorien og førerprøven så kan hvem som helst kjøre bil. 

Anonymkode: a1546...acb

AnonymBruker
Skrevet
Reign skrev (På 5.6.2023 den 7.56):

Du er ikke ungkar og barnløs pga en diagnose.

Det er det mange som er.

Svogeren min for eksempel er autist og er barnløs og singel på grunn av diagnosen.

Anonymkode: 19fb4...954

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det mange som er.

Svogeren min for eksempel er autist og er barnløs og singel på grunn av diagnosen.

Anonymkode: 19fb4...954

Nei, han er ikke barnløs og singel på grunn av diagnosen. Han er barnløs og singel på grunn av symptomene som har ledet til denne diagnosen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt på noen bussjåfører som MÅ ha en eller annen diagnose .....  Herregud, alt de ansetter.

Anonymkode: 1ba2b...320

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...