Gå til innhold

Sommeravslutning i bhg. Må begge foreldrene komme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at man ikke MÅ komme i det hele tatt om man ikke vil, men blir det sett på som rart at ikke begge prioriterer å komme? Skjønner at noen jobber kveld og kanskje ikke får byttet vakt etc, men på vår avdeling vet nok de fleste sånn ca. hva slags arbeidstider de andre har pga henting og småprat om jobb. Jeg tror nok derfor de andre foreldrene vet at vi ikke jobber kveld. Vil noen syns det er rart om bare én av oss kommer? 

Anonymkode: e0c0e...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om at noen kanskje synes det er rart? 

Anonymkode: c1bdf...e61

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge en av barnets foresatte dukker opp hadde jeg ikke tenkt noe over det i hvertfall. Hadde ingen av dere kommet og det gjaldt ved hver sånn bhg greie hadde man nok tenkt litt mer over det .. 

vi pleier heller ikke nødvendigvis å være begge to på alt bhg arrangerer av sånne ting, men vi passer på at en av oss kommer, evt at en besteforeldre kommer om det er helt umulig for oss å få fri fra jobb til slikt.

I år stiller vi mange da det er siste man sitt siste år i bhg så er litt «spesielt» i år 😄

Anonymkode: 8bb1d...e25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rakk ikke frem til avslutningen til mitt barn og det gikk i tusen knas.

Så ville stilt hvis du har mulighet, handler litt om å vise interesse for der barnet ditt bruker mesteparten av dagen.

Anonymkode: 637ab...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at én av dere kommer. Om det den samme som er der hver gang, vil nok barnet føle at den personen bryr seg mer.

Er det en viktig grunn til at begge ikke kan komme? Sliten eller skal på trening synes jeg er dårlige unnskyldninger.

Anonymkode: 095be...af5

• Liker 2
Skrevet

Står du selv og teller over at alle de andre foreldrene er der, eller tenker negativt om de som bare er én eller har sendt en besteforelder?

Svarer er nei, og ingen andre tenker noe om deg, for det er ikke noe som helst å tenke på. Det kan være tusen grunner til at det kommer én, to eller ingen, så det der kan du bare legge fra deg med en gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra kommentaren til ab-af5 er det noen som vurderer om du har god nok grunn til ikke å møte opp. Drit i dem. 

Hyggelig om en kommer, antagelig viktig for barnet. 

Anonymkode: 4753b...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri deltatt på sommeravslutning i barnehagen. Valgte heller å hente barnet tidlig, før de begynte. Har aldri giddet å bry meg hva andre tenker. 

Men avslutning for førskolebarn deltar vi begge. 

Anonymkode: 15b93...8b5

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo at en kommer. Her prøver vi alltid være begge. Men vi har to barn og ofte kræsjer ting så vi må ofte dele oss og blir da bare en på hvert sted. Noen ganger to i starten/slutten men så må en gå med den andre. 

Anonymkode: bf190...727

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har aldri deltatt på sommeravslutning i barnehagen. Valgte heller å hente barnet tidlig, før de begynte. Har aldri giddet å bry meg hva andre tenker. 

Hvorfor lar du ikke barnet delta på sommeravslutning? Overganger og avslutninger er viktig for barn. Tenker du alltid kun på deg selv?

Anonymkode: e7dd0...5c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss stiller alltid kun den ene forelderen, da vi har to barn til og ting veldig ofte kræsjer. Men det er viktig å komme og vise respekt og interesse for stedet hvor barna oppholder seg så mye. Nå er det sommeravslutning for vår skolestarter og da blir mellomstemann og jeg med, mens far og eldstemann er på trening.

Når jeg ser foreldrepar til stede på avslutninger så tenker nok jeg heller at wow, så god tid de har som kan stille begge to 😂

Anonymkode: 9f7f1...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ikke? Er jo koselig for barnet å delta på avslutningen også blir man litt bedre kjent med andre foreldre, det er jo disse barna etterhvert kommer på skole med.  Har deltatt på alle avslutninger med begge barna utenom da det var corona. 

Nei, begge foreldrene trenger ikke å delta. Jeg har deltatt mest da mannen har lang reisevei fra jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor lar du ikke barnet delta på sommeravslutning? Overganger og avslutninger er viktig for barn. Tenker du alltid kun på deg selv?

Anonymkode: e7dd0...5c4

Hun bryr seg ikke hva andre mener sa hun jo. Mye white-trash i dagens foreldregenerasjon 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg rakk ikke frem til avslutningen til mitt barn og det gikk i tusen knas.

Så ville stilt hvis du har mulighet, handler litt om å vise interesse for der barnet ditt bruker mesteparten av dagen.

Sånn går det når man skaffer seg glassbarn.

Anonymkode: 328fa...898

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Det er veldig mange avslutninger der kun én forelder stiller, ser ikke noe rart i det. Det kan jo være jobb eller andre barn som må følges opp.

Skrevet

Begge foreldrene må ikke komme, men jeg synes det er rart hvis foreldre som kan komme, ikke gjør det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Utrolig kjipe folk. Sommeravslutning er stor stas med innøvde sangnummer, pynting av barnehagen og betyr mye for barna. I tillegg diplom til de som skal slutte. Utrolig ignorant å kun tenke sitt eget. 

Anonymkode: c73a8...a37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Utrolig kjipe folk. Sommeravslutning er stor stas med innøvde sangnummer, pynting av barnehagen og betyr mye for barna. I tillegg diplom til de som skal slutte. Utrolig ignorant å kun tenke sitt eget. 

Anonymkode: c73a8...a37

Ikke meg du siterer, men vi kommer også til å droppe avslutningen og hente før de begynner. Min legger seg 18 og avslutningen begynner 17. Det kommer ikke til å være noe hyggelig for han å delta, for han kommer bare til å være trøtt og sur og lei.

Anonymkode: 03c85...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...