Gå til innhold

Hvordan har DU det under eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har det siste året loggført hvordan kroppen min er under eggløsning da jeg merker at dette er en tid hvor kroppen er helt i ubalanse og lurer på om det er vanlig å ha det slik blandt oss kvinner, eller om jeg kan ha noe ubalanse i hormoner?

I noen dager før eggløsning og på eggløsningsdagen har jeg skikkelig store smerter rundt eggstokker, livmor og egentlig hele bekkenet og hele korsryggen. Det er skikkelig ille og jeg må bruke sterke smertestillende. Jeg er typ sengeliggende dissd dagene da det er så ekstremt vondt og verre er det hvis jeg beveger meg.

Men nå eggløsning er over er det ikke like vondt lengre. Har heller ikke smertefulle menstruasjoner. 

Anonymkode: 9def8...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får eggløsningsslim et par dager før eggløsning. Så får jeg vondt i nedre del av magen, på siden og med mot lysken. En stikkende smerte som blir verre når jeg beveger meg. Disse smertene pleier å komme på ettermiddagen og varer hele kvelden, men er alltid borte når jeg våkner neste dag. 

Det er det jeg merker til eggløsning. Heldigvis ikke verre enn at et par paracet hjelper.

Menstruasjonen opplever jeg som helt smertefri. 

Anonymkode: 3a16c...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har myomer,og disse merker jeg ved eggløsning. Smerter nederst i magen,og en slags tyngdefølelse.

Anonymkode: b6a1c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke så ille som deg, men merker det godt i bekken/korsrygg. Ofte smerter som iler nederst i magen.  Kjennes ut som noe som har kløpet seg fast på eggstokken den dagen det er eggløsning. Må ofte ta Ibux eller paracet. Har ingen menssmerter lenger. Det hadde jeg da jeg var ung. 

Anonymkode: 5b0e0...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm og enorme murringer, må ofte ta paracet. 

Anonymkode: 7965b...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig oppblåst og føler meg uvel et par dager. Blir også veldig varm! Det er faktisk kjempeubehagelig, føler meg så svett og klam disse dagene. Kjenner også på noe smerter i korsryggen. Alt dette har blitt verre etter jeg fikk barn. Hadde ikke de samme plagene før…

Anonymkode: 3cfd0...e94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ekstremt oppblåst og fiser hele dagen. Murringer i magen og blir øm i korsryggen, samt hyppig vannlating. Har aldri tenkt noe over det før jeg begynte å følge med på syklusen min 😗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under eggløsning er eneste jeg merker at det er vondt når mannen bunner meg under sex. Det gjør ikke vondt ellers, men under eggløsning føles der hardt og ømt ut i bunnen, og vi må velge stillinger der han ikke bunner meg. 

Kun det. 

Anonymkode: 55786...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg får eggløsningsslim et par dager før eggløsning. Så får jeg vondt i nedre del av magen, på siden og med mot lysken. En stikkende smerte som blir verre når jeg beveger meg. Disse smertene pleier å komme på ettermiddagen og varer hele kvelden, men er alltid borte når jeg våkner neste dag. 

Det er det jeg merker til eggløsning. Heldigvis ikke verre enn at et par paracet hjelper.

Menstruasjonen opplever jeg som helt smertefri. 

Anonymkode: 3a16c...e7a

Det samme, men har også noen sykluser litt kvalme/nedsatt matlyst. Ikke behov for sm.lindrende ettersom smerten er ganske kortvarig hos meg. Kan være intens, men varer kort.

Anonymkode: 70915...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig sulten..

Anonymkode: aae5e...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngdefølelse og murring nedre del av magen, stikkende smerter på ene siden når jeg går. Kan være skikkelig ubehagelig. Mye verre enn mensen, ikke noe serlig smerter da. 

Anonymkode: 66728...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk føler jeg meg veldig fin og tiltrekkende, og oppleves nok også som det. Jeg har mye energi og føler meg rett og slett sikkerlig bra! 

Fysisk har jeg ekstra utflod (egg løsningslim), og opplever smerter i flankene/sidene. Det er ikke hemmende smerter, men det er smerter som er så sterke at før jeg koblet det til eggløsning lurte på om det var noe alvorlig galt med meg. 

Anonymkode: 2f2cd...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg merker egentlig bare at jeg får ekstremt høy sexlyst… nesten så det føles litt voldsomt for mannen min. Og litt mer slim/utflod.

Anonymkode: aae6e...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg føler meg bra og blir 10% penere😁

Anonymkode: 82560...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får veldig vondt i eggstokkene, økt sex lyst og prolapsen merkes godt🙈

Anonymkode: d41c3...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og sitter med inntrykket av at kvinner hauser opp den jævla syklusen sin til noe den ikke er. Jeg er kanskje mer kåt rundt eggløsning, men ikke faen om jeg skal sette meg ned å loggføre alt jeg og kroppen foretar seg. Om det er fare for at du er ei megge så vit om det og oppfør deg feks, ikke skyld på mensen. Vi er voksne damer tross alt.

Anonymkode: 27556...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det føles som det står en tykk strikkepinne godt plantet i magen midt mellom lyske/navle. Alt gjør vondt - vondt å sitte, vondt å gå, vondt å rette ut overkroppen. Jeg googler blindtarmbetennelse sikkert fem ganger i året, tror hver gang at jeg må til lege.

Anonymkode: 87bae...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 17.18):

Jeg er kvinne og sitter med inntrykket av at kvinner hauser opp den jævla syklusen sin til noe den ikke er. Jeg er kanskje mer kåt rundt eggløsning, men ikke faen om jeg skal sette meg ned å loggføre alt jeg og kroppen foretar seg. Om det er fare for at du er ei megge så vit om det og oppfør deg feks, ikke skyld på mensen. Vi er voksne damer tross alt.

Anonymkode: 27556...35a

For min del handler loggføringen ene alene om å bli gravid. Loggfører aldri ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra syklus til syklus. Det som går igjen er oppblåsthet, av og til kvalme, økt sexlyst og plutselig interessert i menn jeg vanligvis ikke ville lagt merke til en gang 😅, stikninger/kramper i eggstokkene i flere dager - hvor jeg noen ganger mistenker at jeg kjenner selve eggløsningen med økte smerter som varer en kort stund. Jeg kan også i noen sykluser se på ansiktet mitt at jeg nærmer meg eggløsning: klarere hud, alle trekk blir mer fremtredende, får mer lyst til å pynte meg og kle meg feminint. 

Helt greit at noen mener kvinner "hauser opp" syklusene sine. Men jeg har alltid kjent syklusen veldig på kroppen, og før jeg ble klar over eggløsningen gikk jeg flere ganger til gynekolog pga. stikningene jeg kjente. Var redd for at dette var noe alvorlig galt. La oss bare anerkjenne at vi er forskjellige, noen kjenner syklusen sin godt, noen gjør ikke - og noen bryr seg, og andre bryr seg ikke..

Anonymkode: 7f5c3...0c3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt trykkfølelse i eggstokkene, ikke vondt men litt ubehagelig hvis jeg kjenner etter. Merker også at kroppstemperaturen øker, men utover det kjenner jeg ikke så mye til det :) det er først nå når vi har begynt å prøve på baby nummer tre og jeg tracker syklus at jeg merker det, egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...