AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Jeg lurer på om det er kreft i sæden til en mann som har tarmkreft med spredning via lymfesystemet til lever og lunger? Jeg vet jo at kreft ikke smitter men det hadde vært greit å vite om det er kreftceller i sæden. Anonymkode: e1190...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 22.55): Jeg lurer på om det er kreft i sæden til en mann som har tarmkreft med spredning via lymfesystemet til lever og lunger? Jeg vet jo at kreft ikke smitter men det hadde vært greit å vite om det er kreftceller i sæden. Anonymkode: e1190...3c1 Du må spørre kreftlegen om dette. Men det tror jeg ikke. Det er jo ikke spredning til testiklene heller. Anonymkode: 3e21b...668
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 Usikker, men en kreftpasient kan for eksempel ikke være organdonor eller bloddonor. Vet at cellegift vil komme ut i sæden og man bør derfor alltid bruke kondom i minst 48 timer (helst mer) etter cellegift Anonymkode: 782d7...914
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 «Kreft» er jo ikke et eget molekyl som man har i kroppen, det er kroppens egne celler av en viss type som har fått endret sitt arvestoff. Altså vil man ikke få kreftceller i sæden dersom man ikke har kreft i testiklene. I urinen kan det kanskje tenkes at enkelte kreftceller kan bli utskilt, selv om de i utgangspunktet er for store til å bli filtrert. Anonymkode: 2a027...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå