AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Hei! Jeg skal skrive en jobbsøknad, men er litt usikker på hvordan jeg skal starte. Er det for uformelt å starte med: "Hei, jeg er x år gammel og ønsker å søke deltidsjobb hos x."? Hva burde jeg eventuelt starte med? Det er ingen åpene stillinger så har ikke en stillingsannonse å referere til heller. Bare så det er nevnt: Jeg er 17 og skal søke på en deltidsjobb😅 Anonymkode: 77b23...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Ok når du er 17 og det ikke er en utlyst stilling. Anonymkode: 9980f...8d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nixnick Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 Ville droppet hei, og bare startet med: «Vil med dette legge inn en åpen søknad hos dere. Jeg er en jente på 17 år som …osv.» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Del Skrevet 3. juni 2023 Kommer litt an på hvordan du søker, men hvis det er en åpen søknad er det kanskje en e-post med vedlagt CV? I så fall tenker jeg hei er helt fint. Er det en vedlagt søknad virker det litt rart. Da sier du hei i e-posten og viser til vedlagt søknad og CV. Uansett, ikke bruk et stivt språk som ikke er naturlig for deg. Formuler deg høflig og tydelig. 🙂 Anonymkode: 809b0...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Del Skrevet 3. juni 2023 Hei! Jeg søker med dette på deltidsstilling hos dere. Jeg er 17 år, er positivt innstilt og ønsker å gjøre en god jobb for dere. (Osv) Lykke til❤️ Anonymkode: 03f2f...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 Tusen takk for flotte innspill! Krysser fingrene for at det blir jobb på meg nå😆🤞🏻 Anonymkode: 77b23...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg skal skrive en jobbsøknad, men er litt usikker på hvordan jeg skal starte. Er det for uformelt å starte med: "Hei, jeg er x år gammel og ønsker å søke deltidsjobb hos x."? Hva burde jeg eventuelt starte med? Det er ingen åpene stillinger så har ikke en stillingsannonse å referere til heller. Bare så det er nevnt: Jeg er 17 og skal søke på en deltidsjobb😅 Anonymkode: 77b23...7de Lykke til☺️ Anonymkode: d50b4...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Del Skrevet 4. juni 2023 Kjære arbeidsgiver, Jeg søker herved på stillingen som x Anonymkode: f190c...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjære arbeidsgiver, Jeg søker herved på stillingen som x Anonymkode: f190c...272 Nei, ikke bruk sånn påtatt stivt språk. Det blir bare unaturlig og rart. I hvert fall for en 17-åring som skal søke deltidsstilling som ikke er lyst ut. Anonymkode: 809b0...42b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Del Skrevet 4. juni 2023 Ikke skriv hei, det høres veldig uprofft ut. Anonymkode: 83d41...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #11 Del Skrevet 4. juni 2023 Tja, innenfor IT og design så er det helt normalt i hvertfall. Type stive, formelle setninger som "søker herved på denne stillingen..." er mer uattraktivt blant oss. Anonymkode: bcfff...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 4. juni 2023 #12 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kjære arbeidsgiver, Jeg søker herved på stillingen som x Anonymkode: f190c...272 Nå er jo ikke den TS søker til, hennes arbeidsiver (enda) så dette blir bare rart,, TS: et «hei» eller ikke, vil nok ha særdeles liten betydning for søknaden din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 4. juni 2023 #13 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 21.42): Hei! Jeg skal skrive en jobbsøknad, men er litt usikker på hvordan jeg skal starte. Er det for uformelt å starte med: "Hei, jeg er x år gammel og ønsker å søke deltidsjobb hos x."? Hva burde jeg eventuelt starte med? Det er ingen åpene stillinger så har ikke en stillingsannonse å referere til heller. Bare så det er nevnt: Jeg er 17 og skal søke på en deltidsjobb😅 Anonymkode: 77b23...7de Start med hvorfor du søker på stillingen! Husk alltid å ta utgangspunkt i utlysningen og forklar ut fra punktene hvorfor du innehar egenskapene. Til intervjuet bør du finne gode eksempler på at du fyller disse kriteriene. MASSE lykke til! Endret 5. juni 2023 av pop up bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 3.19): Kjære arbeidsgiver, Jeg søker herved på stillingen som x Anonymkode: f190c...272 Eller. Kjære arbeidsgiveren min. Jeg søker herved stillingen som......😂 Anonymkode: 8c670...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Del Skrevet 6. juni 2023 Starter alltid med: Goddag. Anonymkode: cabeb...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå