AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Hei! Jeg sliter en del med vekta. Har gått opp 18 kg på kort tid. Veier 68 kg, og er 170 cm. Jeg vil gjerne kvitte med med en del kilo, men forstår at det ikke er realistisk med 18 kg før sommeren🤭 Dere som er flinke med vektnedgang, hvor mange kilo tror dere det er mulig å gå ned før 01 juli? Vil gjerne være et sted mellom 60-63. Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: 11b89...13c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 Opp 18kg på kort tid? Jeg mistenker at du er under behandling for spiseforstyrrelse? Er det lurt å gå rett på slanking? Men et mål om å veie rundt 60kg er helt innafor, er 170cm og 60kg selv. Har selv vært innlagt for anoreksi og det er tøft å øke raskt i vekt, men vent litt med slanking om dette gjelder deg. Det går seg til, kroppen finner ut av det. Anonymkode: 06fb8...683 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg sliter en del med vekta. Har gått opp 18 kg på kort tid. Veier 68 kg, og er 170 cm. Jeg vil gjerne kvitte med med en del kilo, men forstår at det ikke er realistisk med 18 kg før sommeren🤭 Dere som er flinke med vektnedgang, hvor mange kilo tror dere det er mulig å gå ned før 01 juli? Vil gjerne være et sted mellom 60-63. Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: 11b89...13c 1 kilo i uka er mulig med streng diett og trening. Men da kan du ikke sluntre en eneste dag😝 Spis kalorifattig mat. Jeg levde på dette : Frokost : 1 stort glass vann. Faste til kl 12.00 Lunsj : salatblader med agurk, tomat, rødløk, en halv kyllingfilet og olje + krydder. Et stort glass vann. mellommåltid : 1 eple eller smoothie laget på fryste bær, vann og en skje gresk yoghurt. Ikke noe juice eller frukt. middag : Samme som lunsj men som Cæsar salat med litt bacon og parmesan. Kveldsmat : frukt med mager kesam og en neve nøtter. Drikke masse vann! Gikk tur hver dag, hurtig gange i ca 40-60 minutter, litt lengre tur på helga. Anonymkode: a5957...83b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Skrevet 3. juni 2023 Fullt mulig med 1-1,5 kg i uka, men da må du kutte kraftig i karbohydrater og kalorier samt bli mer aktiv (å gå funker overraskende bra). Vet ikke hva dere som sier 2 kilo på en hel måned holder på med. Anonymkode: 6825a...560 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Skrevet 3. juni 2023 Snur dette på hodet: Hvorfor har du gått opp hele 18 kg på "kort tid"? Gjør det motsatte av det du gjorde da du plutselig la på deg så mye. Men ellers: Du var undervektig før, nå er du normalvektig. Men hvorfor stoppet du ikke den voldsomme vektoppgangen for 8 kg siden dersom 60 kg er idealvekten din? Anonymkode: 5c84c...579 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #9 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snur dette på hodet: Hvorfor har du gått opp hele 18 kg på "kort tid"? Gjør det motsatte av det du gjorde da du plutselig la på deg så mye. Men ellers: Du var undervektig før, nå er du normalvektig. Men hvorfor stoppet du ikke den voldsomme vektoppgangen for 8 kg siden dersom 60 kg er idealvekten din? Anonymkode: 5c84c...579 Takk for svar. Har lavt stoffskifte, så legger litt lettere på meg. Går i tillegg også på høye doser Seroquel, hvor vektøkning er en av de vanligste symptomene. Derfor jeg strever litt med store svingninger i vekt. Anonymkode: 11b89...13c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #10 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Har lavt stoffskifte, så legger litt lettere på meg. Går i tillegg også på høye doser Seroquel, hvor vektøkning er en av de vanligste symptomene. Derfor jeg strever litt med store svingninger i vekt. Anonymkode: 11b89...13c Fantastisk kombinasjon:P Tok selv antidepressiva i lag med lavt stoffskifte, som også har vektøkning som bivirkning. La på meg 8kg på rekordtid. Å starte antidepressiva er likevel beste avgjørelsen jeg har tatt noen gang:) I dag hadde jeg akkurat slanket av meg disse "antidepressiva-kiloene":) Men ja, enig i at 2-4kg er realistisk, og skal du ha 4kg så må du virkelig være streng og trene en del. Du kan jo prøve lavkarbo, da får man jo gjerne ganske raske resultater selv om det over tid ikke gir noe bedre resultat enn tradisjonell lavkalori, samt at man mister en del vannvekt. Periodisk faste er også verdt et forsøk, lettere å forholde seg til synes jeg, lavkarbo blir litt styrete. Anonymkode: 894f7...f64
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #11 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fantastisk kombinasjon:P Tok selv antidepressiva i lag med lavt stoffskifte, som også har vektøkning som bivirkning. La på meg 8kg på rekordtid. Å starte antidepressiva er likevel beste avgjørelsen jeg har tatt noen gang:) I dag hadde jeg akkurat slanket av meg disse "antidepressiva-kiloene":) Men ja, enig i at 2-4kg er realistisk, og skal du ha 4kg så må du virkelig være streng og trene en del. Du kan jo prøve lavkarbo, da får man jo gjerne ganske raske resultater selv om det over tid ikke gir noe bedre resultat enn tradisjonell lavkalori, samt at man mister en del vannvekt. Periodisk faste er også verdt et forsøk, lettere å forholde seg til synes jeg, lavkarbo blir litt styrete. Anonymkode: 894f7...f64 Takk for svar! Jeg går også på antidepressiva i tillegg til Seroquel og stoffskiftemedisin, og er glad for det. Kanskje lavkarbo er veien å gå Anonymkode: 11b89...13c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #12 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar. Har lavt stoffskifte, så legger litt lettere på meg. Går i tillegg også på høye doser Seroquel, hvor vektøkning er en av de vanligste symptomene. Derfor jeg strever litt med store svingninger i vekt. Anonymkode: 11b89...13c Jeg måtte google dette medikamentet. Og nå gir det mening. Kjenner ei som la på seg veldig mye av antipsykotika. Kanskje du bare bør fokusere på fysisk og psykisk helse og ikke på vektnedgang akkurat nå. Eller på å holde deg der du er. Du har en helt fin, normal BMI nå Anonymkode: 5c84c...579 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #13 Skrevet 3. juni 2023 Ser nå at du går på seroquel. Det gjorde jeg også, og tror det var en medvirkende årsak til at jeg la på meg fort. For min del har jeg kuttet alle medisiner nå, og blitt helt frisk ift psyken og søvn. Sier ikke at det funker for alle, men for meg var redningen fysisk aktivitet (trening), og riktig kosthold samt fokus på hvem jeg omgikk meg med (kuttet ut alle som ga meg negativ energi), sluttet å drikke alkohol / gå på byen osv, og fokuserte på å bedre min egen helse både fysisk og mentalt. Vært frisk psykisk i ca 6 år nå. Sliter fortsatt med noen kroppslige sykdommer men det får jeg ikke gjort så mye med Anonymkode: a5957...83b
Gjest Iljama Skrevet 4. juni 2023 #14 Skrevet 4. juni 2023 68 kg er ikke mye og iallefall ikke for mye. Pen og sexy kan din vekt være også, og mest sannsynlig er du det. Ingenting vil føles annerledes om du slanker deg 2-5 kg frem til juli. Jeg tenker at du bare vil kaste juni 2023 på dynga. La det være. Gå heller for ei livsstilsforandring og sett av de fire varme månedene du har fremfor deg til det. Da er du slik du ønsker å være til høsten og resten av ditt liv. Men svaret på spørsmålet ditt er som sagt over - 2 til 5 kg. Det vil stort sett være muskler og vann og du vil se dvaskere ut en før du mista disse kiloene.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #15 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ser nå at du går på seroquel. Det gjorde jeg også, og tror det var en medvirkende årsak til at jeg la på meg fort. For min del har jeg kuttet alle medisiner nå, og blitt helt frisk ift psyken og søvn. Sier ikke at det funker for alle, men for meg var redningen fysisk aktivitet (trening), og riktig kosthold samt fokus på hvem jeg omgikk meg med (kuttet ut alle som ga meg negativ energi), sluttet å drikke alkohol / gå på byen osv, og fokuserte på å bedre min egen helse både fysisk og mentalt. Vært frisk psykisk i ca 6 år nå. Sliter fortsatt med noen kroppslige sykdommer men det får jeg ikke gjort så mye med Anonymkode: a5957...83b Takk for svar! Jeg har schizofreni, så er dessverre ikke aktuelt for meg å slutte. 😕 Godt å høre at du er frisk ❤️ Anonymkode: 11b89...13c
aazy Skrevet 5. juni 2023 #16 Skrevet 5. juni 2023 (endret) Kanskje 2-3 kg som sjølvsagt vil vere mest vatn, kanskje litt muskelmasse avhengig av kor aggressiv underskotet er. Dette vil sjølvsagt kome att 2. juli, nærmast over natta, om du går ned fort på drastisk diett. Eg er godt kjent med schizofreni sjølv og kan ikkje sjå for meg at dette er vegen å gå akkurat no, kanskje på sikt om du takler livet uten medisin. Ein kan ikkje ha sunn kropp med sjukt hovud. Det er kjipt, men sånn er det. Endret 5. juni 2023 av aazy
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Skrevet 5. juni 2023 Du må ikke finne på å slutte med medisinen! MEN det er ikke medisinen som har gitt deg økt vekt, den har kun gitt deg økt apetitt. Hva med å utarbeide en kostplan, evt sammen med legen? Som du kan følge hver dag, så du hverken trenger å stresse med slanking, eller la appetitten styre inntaket. Lag en kostplan som feks har 1550kcal daglig. Følg den hver dag. Så vil du gradvis gå ned, og viktigst av alt, ikke fortsette å øke i vekt. Anonymkode: 06fb8...683 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #18 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 0.08): Takk for svar. Har lavt stoffskifte, så legger litt lettere på meg. Går i tillegg også på høye doser Seroquel, hvor vektøkning er en av de vanligste symptomene. Derfor jeg strever litt med store svingninger i vekt. Anonymkode: 11b89...13c Jeg raste ned i vekt da jeg sluttet på Seroquel. Forferdelige bivirkninger, og én av de er at det samler seg enormt med vann i kroppen. Anonymkode: 3747c...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå