Gjest Huldali Skrevet 9. januar 2006 #1 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har skrevet en diktsamling og ønsker en vurdering av en konsulent/rådgiver. Er det noen her inne som vet noe om noen slike? En bedrift eller noe lignede som gir råd/kommentarer/veileding av manuskript? Jeg tenker på konsulenter/rådgivere som er uavhengige av forlag. Håper noe vet noe om dette! Trenger litt veileding og råd for å finne ut hvor jeg ligger. Hadde vært godt å få en profesjonelle mening om det jeg har laget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #2 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvorfor vil du absolutt han noen som er uavhengige av forlag? Da må du jo regne med å betale for det. Dersom du sender inn manuset til et seriøst forlag så vil du antakligvis få en skikkelig vurdering av manuset, det pleier de å gjøre. Forlagene bruker forøvrig også frilansere til å lese igjennom manus, så du kan eventuelt ta kontakt med et forlag og be dem gi deg et navn på en som du vil skal gjøre jobben for deg privat. Eller du kan ta kontakt med universitetet og høre om det kan være noen der som ønsker å vurdere manuset ditt. Evt en forfatterforening, eller rett og slett be en du kjenner om å lese gjennom det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 10. januar 2006 #3 Del Skrevet 10. januar 2006 Takk for svar! Hvis man sender inn til forlag, så får man ikke annet enn ja eller nei, ikke noen saklig begrunnelse, i hvert fall hos de jeg kjenner til Jeg er villig til å betale penger for å få noen til å se på det. Grunnen til at jeg ønsker noen profosjonelle er at de ofte kan gi mer konkrete svar, hva som må jobbes mer med, hva som må endres, og de har mer erfaring enn noen jeg kjenner, de vil heller kanskje ikke si sin fulle mening, nettopp fordi de kjenner meg. Men det er ingen som vet om et firma/bedrift som driver med nettopp dette? Har prøvd å søke på nettet, men har ikke funnet noe. Blir vel til at jeg betaler i bøtter og spann for å få en konsulent på et forlag til å vurdere det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå