Gå til innhold

Vansker med å holde en rød tråd når man har autisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen min sa jeg har vansker med å holde en rød tråd. Er det pga autisme? Jeg har ikke diagnosen

Anonymkode: 21fde...4aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en million ting. Etter egen erfaring er det ikke relatert til autisme. Jeg kan holde lange monologer om ting som interesserer meg uten å snakke meg bort. Det skal faktisk litt til at jeg snakker meg ut av det temaet jeg er på.

Anonymkode: 110e2...421

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kanskje psykologen din den rette å spørre om dette?

Anonymkode: 1f831...c8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det kan være en million ting. Etter egen erfaring er det ikke relatert til autisme. Jeg kan holde lange monologer om ting som interesserer meg uten å snakke meg bort. Det skal faktisk litt til at jeg snakker meg ut av det temaet jeg er på.

Anonymkode: 110e2...421

Hva betyr at man har vansker med å holde en rød tråd egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Psykologen min sa jeg har vansker med å holde en rød tråd. Er det pga autisme? Jeg har ikke diagnosen

Nei, det er ikke pga autisme. Autister hyperfokuserer gjerne = å konsentrere seg om det samme over lang tid = å holde en rød tråd.

Anonymkode: bb1c4...e11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her roter du med uttrykkene. Det er ingen ting som heter å holde en rød tråd. Det heter å holde/følge tråden, som betyr at du klarer å følge med. I en historie kan det være en rød tråd, som gjenspeiler en sammenheng. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...