AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Psykologen min sa jeg har vansker med å holde en rød tråd. Er det pga autisme? Jeg har ikke diagnosen Anonymkode: 21fde...4aa
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 Det kan være en million ting. Etter egen erfaring er det ikke relatert til autisme. Jeg kan holde lange monologer om ting som interesserer meg uten å snakke meg bort. Det skal faktisk litt til at jeg snakker meg ut av det temaet jeg er på. Anonymkode: 110e2...421
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 Er ikke kanskje psykologen din den rette å spørre om dette? Anonymkode: 1f831...c8d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det kan være en million ting. Etter egen erfaring er det ikke relatert til autisme. Jeg kan holde lange monologer om ting som interesserer meg uten å snakke meg bort. Det skal faktisk litt til at jeg snakker meg ut av det temaet jeg er på. Anonymkode: 110e2...421 Hva betyr at man har vansker med å holde en rød tråd egentlig? Anonymkode: 21fde...4aa
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Psykologen min sa jeg har vansker med å holde en rød tråd. Er det pga autisme? Jeg har ikke diagnosen Anonymkode: 21fde...4aa Nei, det er ikke pga autisme. Autister hyperfokuserer gjerne = å konsentrere seg om det samme over lang tid = å holde en rød tråd. Anonymkode: bb1c4...e11 1
Grüner Skrevet 3. juni 2023 #6 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Psykologen min sa jeg har vansker med å holde en rød tråd. Er det pga autisme? Jeg har ikke diagnosen Anonymkode: 21fde...4aa Her roter du med uttrykkene. Det er ingen ting som heter å holde en rød tråd. Det heter å holde/følge tråden, som betyr at du klarer å følge med. I en historie kan det være en rød tråd, som gjenspeiler en sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå