AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Noen som har erfaring? Har følelsen av at mye ikke lyses ut. Jeg tror jeg er faglig sterk nok og motivert nok, men dårlig på nettverking så føler meg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Er på konferanse og har mulighet til å mingle med mulige arbeidsgivere… hva sier man? Eller venter man til det blir lyst ut? Anonymkode: 46947...de5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 Det lyses ut. Hvilket fagområde er dette? Anonymkode: c263c...326
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det lyses ut. Hvilket fagområde er dette? Anonymkode: c263c...326 Takk. Marinbiologi. Er bare det at jeg har sett er par andre studenter bli «plukket ut» av veileder eller kontakter de har jobbet med på master- og det gir jo mening å spørre noen man kjenner. Var derfor jeg lurte på om det er vanligere enn utlysning… Anonymkode: 46947...de5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 De skal lyses ut, med noen unntak, f.eks der masterstudenter (eller annen kandidat) har vært aktivt med og søkt midler. Anonymkode: 71f26...f6f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 Er du ansatt i en bedrift kan denne søke forskningsmidler sammen med forskningsinstitusjoner. Da kan ph.d midler til navngitt person, dvs deg, ligge inne i søknaden. Alternativt kan selvsagt arbeidsgiver sponse en ph.d på deg. Anonymkode: 71f26...f6f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som har erfaring? Har følelsen av at mye ikke lyses ut. Jeg tror jeg er faglig sterk nok og motivert nok, men dårlig på nettverking så føler meg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Er på konferanse og har mulighet til å mingle med mulige arbeidsgivere… hva sier man? Eller venter man til det blir lyst ut? Anonymkode: 46947...de5 Det aller meste skal lyses ut (det er noen unntak, som andre er inne på), men det er alltid lurt å vise interesse i forkant, hvis du er en god kandidat. Anonymkode: 55ae0...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå