Gå til innhold

Hestene i Yellowstone

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke greie på hester, men synes det til tider er direkte vondt å se på hvordan hestene i yellowstone blir behandlet. Er dette virkelig godt hestehold? Voldsom akselerasjon og bremsing, hester som prøver alt de kan å bli kvitt mennesket oppå dem...

Ja, jeg er kanskje naiv, men det virker så brutalt...

Anonymkode: 34c87...0fb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tv-serien Yellowstone altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Åja, for jeg syns det var rart at det skulle være mange hester i Yellowstone. Nasjonalparken, altså.

I de fleste større produksjoner er det egne folk som skal ta seg av eventuelle dyr som medvirker, så jeg tipper de blir fint behandlet.

Anonymkode: 5053f...8f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åja, for jeg syns det var rart at det skulle være mange hester i Yellowstone. Nasjonalparken, altså.

I de fleste større produksjoner er det egne folk som skal ta seg av eventuelle dyr som medvirker, så jeg tipper de blir fint behandlet.

Ja, men er det vanlig å behandle hester på den måten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, men er det vanlig å behandle hester på den måten?

Hester (og andre dyr) blir av mange sett på som et arbeidsredskap,og ikke kjæledyr. Kan se det samme her i Norge også,feks jakthunder som eieren ikke bryr seg om annet enn akkurat i jakta.. Det er dessverre mange som ikke har følelser for for dyra sine,de brukes kun til å gjøre en  jobb.. 

Anonymkode: 8f82d...561

• Liker 3
Skrevet

Hester som duger til slik ridning og arbeid liker å jobbe og tas godt vare på så de ikke skal bli skadet da det er tidkrevende å lære opp en ny. Et dyr må trives med den oppgaven den blir satt til å gjøre, om ikke så vil det by på store problemer som vegring, skader, utagerende oppførsel.

95% av de som driver med dyr er glad i og tar godt vare på dyra sine, også jegere. De bruker hele resten av året på å trene til jakt, holde hunden i form og skape et godt forhold til den.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Mustang flokker lever i utkanten av Yellowstone National Park, men er mer vanlige vestover. 

Uansett, skjønner at TS lurer. Jeg håper og tror at hestene i produksjonen blir behandlet bra, men syntes veldig synd på de stakkars kalvene som blir dratt og slengt i bakken med lasso rundt halsen.

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (På 3.6.2023 den 22.46):

Hester som duger til slik ridning og arbeid liker å jobbe og tas godt vare på så de ikke skal bli skadet da det er tidkrevende å lære opp en ny. Et dyr må trives med den oppgaven den blir satt til å gjøre, om ikke så vil det by på store problemer som vegring, skader, utagerende oppførsel.

95% av de som driver med dyr er glad i og tar godt vare på dyra sine, også jegere. De bruker hele resten av året på å trene til jakt, holde hunden i form og skape et godt forhold til den.

Hester som duger til slik ridning? Er heller rytterne som ikke duger til å ri

Nei ingen hester trives med å bli behandlet sånn og du snakker om Hollywood der alt handler om penger, de tenker ikke på topp dyrevelferd 

Anonymkode: 8f3cd...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...