Fredslilje85 Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Heisann, tenkte å bare høre litt her inne☺️ Skal på intervju i kommunen, er snakk om en jobb med delvis kontor delvis kontakt med andre mennesker. hvordan bør jeg kle meg for intervjuet? Sort bukse, hvit bluse og blazer? Eller er blir det for formelt? Er det greit med rød neglakk? leppestift? er så lenge siden jeg har vært på intervju så ble litt usikker😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Vanlig, pent tøy, litt formelt hvis du trives med det. Hverdagssminke hvis du bruker det. Ingen brys seg om neglene dine. Anonymkode: 7d379...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg synes antrekket du skisserer virker kjempefint og slett ikke for formelt. Leppestift er greit. Selv ville jeg nok droppet neglelakken, men jeg tviler på at noen bryr seg. Lykke til!! Anonymkode: 0c14a...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Del Skrevet 3. juni 2023 5 hours ago, Fredslilje85 said: Heisann, tenkte å bare høre litt her inne☺️ Skal på intervju i kommunen, er snakk om en jobb med delvis kontor delvis kontakt med andre mennesker. hvordan bør jeg kle meg for intervjuet? Sort bukse, hvit bluse og blazer? Eller er blir det for formelt? Er det greit med rød neglakk? leppestift? er så lenge siden jeg har vært på intervju så ble litt usikker😅 Høres greit det, men personlig hadde jeg nok byttet ut penbukse med jeans Anonymkode: de6ff...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Del Skrevet 3. juni 2023 Fredslilje85 skrev (5 timer siden): Heisann, tenkte å bare høre litt her inne☺️ Skal på intervju i kommunen, er snakk om en jobb med delvis kontor delvis kontakt med andre mennesker. hvordan bør jeg kle meg for intervjuet? Sort bukse, hvit bluse og blazer? Eller er blir det for formelt? Er det greit med rød neglakk? leppestift? er så lenge siden jeg har vært på intervju så ble litt usikker😅 Trur det nok kjem litt an på i kva kommune og i kva del av kommunen. Om det til dømes er på landbrukskontoret så sjarmerer du nok dei tilsette med ein flott strikkegenser, medan om det er i oppvekstsektoren så kanskje ein fin, men gøyal kjole. 😅 Anonymkode: f1685...780 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 Generelt er det skisserte antrekket greit til det meste av formelle møter, - slik et jobbintervju er. Det kommer litt an på hvor i kommunen du skal også. Er det økonomi, administrasjon, resepsjon, så tenker jeg at antrekket er på sin plass. Skal du til sosialtjenesten eller skogkontoret hadde jeg kanskje tonet det ned til en topp under blazeren, eller den blusen din med en mer uformell jakke. Hadde jeg stilt med neglelakk og lebestift ville jeg valgt en beskjeden farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Del Skrevet 4. juni 2023 Hadde på meg dressbukse, pene joggesko og skjorte-bluse på mitt intervju. Holdt sminken og neglene pen, men nøytral. Fikk jobben. Tenker det beste er å ha på seg noe en føler seg selvsikker i! Og som sier «jeg bryr meg om å gjøre et inntrykk for denne jobben!» Anonymkode: 80458...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Del Skrevet 5. juni 2023 De fleste går jo så stusslig kledd selv, så bare kle deg vanlig hverdagspent, så går det nok bra. Anonymkode: f5dc3...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Del Skrevet 5. juni 2023 Fredslilje85 skrev (På 3.6.2023 den 18.31): Heisann, tenkte å bare høre litt her inne☺️ Skal på intervju i kommunen, er snakk om en jobb med delvis kontor delvis kontakt med andre mennesker. hvordan bør jeg kle meg for intervjuet? Sort bukse, hvit bluse og blazer? Eller er blir det for formelt? Er det greit med rød neglakk? leppestift? er så lenge siden jeg har vært på intervju så ble litt usikker😅 Jeg kan finne på å gå sånn kledd når jeg først har begynt i jobben, men jeg tenker det antrekket blir bittelitt for formelt og med rød neglelakk litt mye. Hadde droppet blazeren med mindre det er en mer formell stilling eller mellomleder. Jeg personlig sminker mg alltid, men velger en mer diskret lipgloss på intervju fremfor leppestift. Anonymkode: ba3c6...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 0.23): Trur det nok kjem litt an på i kva kommune og i kva del av kommunen. Om det til dømes er på landbrukskontoret så sjarmerer du nok dei tilsette med ein flott strikkegenser, medan om det er i oppvekstsektoren så kanskje ein fin, men gøyal kjole. 😅 Anonymkode: f1685...780 Jeg er enig i denne. Jeg jobber på plan, bygg og eiendom i en liten kommune nær Oslo, og det er virkelig hummer og kanari hva folk går med. Jeg selv er jurist, og hadde på meg hvit bluse og sorte dressbukser. Hadde ikke blazer eller jakke med, for det var varmt. De som intervjuet meg gikk ganske pent kledd, det var min (kommende) leder i kjole og hæler, en eldre RO-leder med dressbukse og skjorte, og en yngre landmåler med jeans og pen genser. Jeg ville valgt noe helt nøytralt for å teste vannet. Ikke for pyntet og ikke for avslappet, og så kan du heller velge noe mer nær din personlige stil senere. Anonymkode: b718b...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå