Gå til innhold

Vil ikke fasting gi tap av muskelmasse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er populært med fasting. 16/8, 18/6 eller omad. Noen begir seg utpå 24 t fasting eller 48 t. 

Jeg selv har holdt på med 18/6, og jeg går ned i vekt. Har gått ned 7 kg. Men jeg er redd det ikke er fett, men muskler jeg har mistet. Kroppen er "kvapsete" og klærne like trange. Føler meg absolutt ikke full av energi, glødende eller "fit". Skal ned 8 kg til...er pr idag 165 og 66 kg. 

Så, noen som kjenner det samme? 

Anonymkode: df1fd...fe9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at når man går ned raskt, mister man mye muskler. Fasting eller ikke fasting, tror jeg har mindre å si. Det er kaloriunderskuddet som ikke bør være for lavt. 

Anonymkode: 4a07d...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med godt proteininntak og styrketrening er det ingen grunn til å tro du mester mer muskelmasse ved fasting enn ved annen type kalorireduksjon.

Anonymkode: a2848...93d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyere forskning har vel vist at det man trodde før om at man må få i seg mat rett etter trening ikke stemmer i så stor grad man trodde, så lenge du spiser nok, så det nok ikke ett problem 

Jeg fastet i 6mnd i fjor, og mistet ikke noe muskler 

Anonymkode: ef6ec...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved vektnedgang vil man ofte miste litt muskelmasse sammen med fettet. Måten å motvirke dette på er styrketrening. Men dersom kaloriinntaket er for lavt så vil man ikke ha nok energi til å bygge og ikke tape muskler. Det er en av grunnene til at det alltid er anbefalt å ikke gå for lavt ned i kalorier når man slanker seg. Om man slanker seg gjennom faste eller generell kalorirestriksjon har ingenting å si. 

Anonymkode: 1d6a9...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vel ikke noe å si om alle proteinene inntas i ett måltid, eller flere måltider gjennom hele dagen?

Anonymkode: 3e250...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...