AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Det er populært med fasting. 16/8, 18/6 eller omad. Noen begir seg utpå 24 t fasting eller 48 t. Jeg selv har holdt på med 18/6, og jeg går ned i vekt. Har gått ned 7 kg. Men jeg er redd det ikke er fett, men muskler jeg har mistet. Kroppen er "kvapsete" og klærne like trange. Føler meg absolutt ikke full av energi, glødende eller "fit". Skal ned 8 kg til...er pr idag 165 og 66 kg. Så, noen som kjenner det samme? Anonymkode: df1fd...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Min erfaring er at når man går ned raskt, mister man mye muskler. Fasting eller ikke fasting, tror jeg har mindre å si. Det er kaloriunderskuddet som ikke bør være for lavt. Anonymkode: 4a07d...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 Med godt proteininntak og styrketrening er det ingen grunn til å tro du mester mer muskelmasse ved fasting enn ved annen type kalorireduksjon. Anonymkode: a2848...93d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Del Skrevet 3. juni 2023 Nyere forskning har vel vist at det man trodde før om at man må få i seg mat rett etter trening ikke stemmer i så stor grad man trodde, så lenge du spiser nok, så det nok ikke ett problem Jeg fastet i 6mnd i fjor, og mistet ikke noe muskler Anonymkode: ef6ec...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Del Skrevet 3. juni 2023 Ved vektnedgang vil man ofte miste litt muskelmasse sammen med fettet. Måten å motvirke dette på er styrketrening. Men dersom kaloriinntaket er for lavt så vil man ikke ha nok energi til å bygge og ikke tape muskler. Det er en av grunnene til at det alltid er anbefalt å ikke gå for lavt ned i kalorier når man slanker seg. Om man slanker seg gjennom faste eller generell kalorirestriksjon har ingenting å si. Anonymkode: 1d6a9...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 Har vel ikke noe å si om alle proteinene inntas i ett måltid, eller flere måltider gjennom hele dagen? Anonymkode: 3e250...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 5. juni 2023 #7 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) K ort faste verkar ikkje å ha noko særleg innverknad, men lite litteratur på lengre faste per no. https://www.strongerbyscience.com/research-spotlight-if-body-comp/ https://www.strongerbyscience.com/research-spotlight-intermittent-fasting/ Endret 5. juni 2023 av aazy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå