Gå til innhold

proteinpulver som ikke er så innmari søtt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som tittelen sier, leter jeg etter et proteinpulver som ikke er så søtt. De fleste jeg har prøvd har så myyye smak av kunstig søtning. Har prøvd flere fra bodylab, star, protein.no etc. 

Setter stor pris på tips til pulver som smaker typ vanilje, jordbær, kaffe eller sjokolade men på en mild måte uten voldsom "proteinsmak" eller søtning man får halsbrann av.... 

Anonymkode: eb2c2...aa9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Foretrekker clear whey til bodylab, den jeg har smaker fersken iste.

Anonymkode: 466ed...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg liker den med lime😊 den med bringebær er for søt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Myopulver fra MyRevolution. Syns den som smaker mocca er best (mocco choco tror jeg den heter) - den er ikke søt. Den som har vaniljesmak syns jeg har en altfor syntetisk smak 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde en med kaffesmak fr herbalife. Likte ikke den fordi den ikke var søt, så kanskje du liker den?

Anonymkode: 29365...135

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å kjøpe rent proteinpulver og heller smaksette det selv? Da styrer du søtheten.

Anonymkode: d2b56...c43

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 0.10):

Foretrekker clear whey til bodylab, den jeg har smaker fersken iste.

Anonymkode: 466ed...9c4

Denne har jeg fundert på! 
Ikke fersken, men en av de andre smakene. 

Er det syntetisk smak på de? slik som det er på fun light-saft eller andre sukkerfrie saft/brus? 
Jeg kunne tenkt meg noe friskt og godt, til å drikke i sommervarmen med isbiter, men jeg klarer ikke sukkerfri saft eller lignende fordi det smaker så syntetisk... 

Anonymkode: b0133...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes de smaker som funlight ja. 

Har aldri smakt et proteinpulver som ikke smaker syntetisk, det er bare mengden av søtningen jeg har problem med. Men synes lime er mindre syntetisk enn bringebær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror proteinpulver med smak er usunt. Spesielt om det er søtningsstoff som ødelegger bakteriekulturen i magen

Jeg drikker rent pulver i rent vann. Om jeg vil ha smak lager jeg en smoothie med en banan og melk. Alt man spiser og drikker trenger ikke smake godt hele tiden.

Anonymkode: 0cd18...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det fins jo mye gode proteiner i mat. Hvorfor er det så viktig med pulver? 

Nøtter feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, exictence said:

Nøtter feks

Nøtter er en veldig dårlig kilde til protein, så det var et dårlig eksempel. Men det er masse proteiner i kjøtt, fisk, melk og egg.

Anonymkode: cf900...112

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nøtter er en veldig dårlig kilde til protein, så det var et dårlig eksempel. Men det er masse proteiner i kjøtt, fisk, melk og egg.

Anonymkode: cf900...112

Hvilke produkter har mest protein?

Tja, men det er mest i dine eksempler

Egg, melkeprodukter (melk, yoghurt, ost), kjøtt, fugl og fisk er de matvarene som har mest protein av best kvalitet, men vi får faktisk mye mer protein fra vegetabilske matvarer enn mange er klar over, særlig kornprodukter, belgfrukter (linser, bønner, erter) og nøtter inneholder mye protein.28. sep. 2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (8 timer siden):

Nøtter feks

Jeg bruker proteinpulver som mellommåltid hvor jeg ikke har proteinrik mat tilgjengelig. Jeg bruker proteinpulver fordi det er billigere enn mange andre kilder til protein. Jeg bruker proteinpulver fordi det er lavere kaloriinnhold enn mange andre matvarer med tilsvarende mengde protein. 

Men om du har gode forslag til billige og gode proteinkilder som ikke krever tilberedning, har lavt kaloriinnhold og tåler ligge på ett varmt kontor hele dagen, så kom gjerne med dem! Har totalt nøtteforbud på jobb, så absolutt alt med nøtter er uaktuelt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg bruker proteinpulver som mellommåltid hvor jeg ikke har proteinrik mat tilgjengelig. Jeg bruker proteinpulver fordi det er billigere enn mange andre kilder til protein. Jeg bruker proteinpulver fordi det er lavere kaloriinnhold enn mange andre matvarer med tilsvarende mengde protein. 

Men om du har gode forslag til billige og gode proteinkilder som ikke krever tilberedning, har lavt kaloriinnhold og tåler ligge på ett varmt kontor hele dagen, så kom gjerne med dem! Har totalt nøtteforbud på jobb, så absolutt alt med nøtter er uaktuelt.

Min venninne spiser disse som snacks, og har de liggende i en skål fremme. Vel, jeg liker de ikke veldig godt. Men ok.

https://pan-norway.org/hvordan-spise-sunt/edamamebonner/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men trener du så hardt at du trenger proteinpulver da?

Er faktisk bare en liten promille av alle som bruker proteinpulver som virkelig trenger det. De andre får bare verdens dyreste piss ved inntak.

Anonymkode: 1502b...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er faktisk bare en liten promille av alle som bruker proteinpulver som virkelig trenger det. De andre får bare verdens dyreste piss ved inntak.

Jeg trener rundt fem dager i uken, og jeg trenger mellommåltider som er raske, enkle, og sunne, og som ikke krever tilberedning, kjøleskap eller oppvarming.

Protein metter godt, og fungerer dermed utmerket som ett mellommåltid. Men om du har andre forslag, så for all del, kom med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
exictence skrev (1 time siden):

Min venninne spiser disse som snacks, og har de liggende i en skål fremme. Vel, jeg liker de ikke veldig godt. Men ok.

https://pan-norway.org/hvordan-spise-sunt/edamamebonner/

Snacks? Er det virkelig noen som liker det der? Det der synes jeg var uspiselig og tenkte at folk bare presser det i seg med masse krydder fordi de feilaktig tror at det er sunt... Det er noe av det jævligste jeg har smakt.

Anonymkode: 8286f...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

plis lag deres egen tråd om dere vil diskutere om det er sunt eller ikke, eller om jeg virkelig er sikker på at jeg trenger det. 

mitt utgangspunkt er at jeg drikker proteinshake, og jeg lurer på tips til noen som ikke har så mye søt smak 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eggehvite pulver. Men det smaker høgg ( i hvert fall for meg) 

Anonymkode: 1ce5a...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...