Gå til innhold

Må man virkelig markere hver eneste sokk med navn?😅

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og setter på navnelapper på barnets tøy til barnehagestart,og lurer på, må man virkelig ta enhver sokk?

Vet det anbefales, men hvor mange har ikke markert sokkene og heller ikke mistet noen?😅 Evt bare et par. 

Jeg har verken strykelapper eller strykejern. Og har heller ikke tid til å stryke på alle sokkene. Har en del gode ullsokker jeg dog ikke vil miste.

Anonymkode: 62bbe...499

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en skole hvor vi gir bort omtrent 100 kg. klær til Fretex fire ganger i året. Bare dyre fine klær. Du burde merke hver eneste som om du ikke vil kjøpe nye. Ungene kommer hjem uten jakker, sko og bukser og de fleste foreldrene gir faen. 

Anonymkode: 2d207...6e3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan ikke huske at jeg noen gang navnet sokker. Det er ikke verdens undergang om det er litt svinn det 😄

• Liker 2
Skrevet

Jeg har merket det aller meste. Bruker klistrelapper som tåler vask. På sokker merker jeg ikke de vanlige sokkene. Tåler å miste noen par. Ullsokker har jeg kjøpt strykemerker til, bruker de på strikket tøy også. Bruker glattetanga istedet for syrykejern.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri merket sokker 🙈

Anonymkode: ba8b0...0d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber på en skole hvor vi gir bort omtrent 100 kg. klær til Fretex fire ganger i året. Bare dyre fine klær. Du burde merke hver eneste som om du ikke vil kjøpe nye. Ungene kommer hjem uten jakker, sko og bukser og de fleste foreldrene gir faen. 

Anonymkode: 2d207...6e3

Skole er annerledes, mange flere barn og litt mer "fritt vilt". 

Dette er en liten barnehage med kun to avdelinger og 18 barn.  Det er mye mer oversiktlig enn en hel skole og store klasser. 

• Liker 3
Skrevet

Sokker merket jeg aldri, forberedte meg på en del svinn der. Det ble det også, men sokker koster ikke allverden. Prøvde først med merkelapper inni sokkene, øverst på kanten liksom, men ungen fikk utslett av å ha lappen der. Så da droppet jeg det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke merk sokkene, men ikke klag på at du ikke finner dem. Bare kjøp inn mange sokker

Anonymkode: a5d2b...a79

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Albbas
Skrevet

Har ikke merket sokker, og ikke mistet noe særlig. Vaskemaskinen spiser langt flere. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlige sokker gidder jeg ikke merke, det er ikke SÅ mye svinn, å ofte kan man finne dem igjen. Men ullsokker merker vi 

Anonymkode: 75ba2...70f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 063f5...20d

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan sokker blir borte, de har man jo på hele dagen, og bytter man sokker grunnet søl etc, så regner jeg med personalet legger de med skittentøyet i barnets hylle?

Er snakk om på småbarn. 

AnonymBruker
Skrevet

Merker kun dyre ullsokker (med strykemerke)

Anonymkode: 37ba8...b10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sitter og setter på navnelapper på barnets tøy til barnehagestart,og lurer på, må man virkelig ta enhver sokk?

Vet det anbefales, men hvor mange har ikke markert sokkene og heller ikke mistet noen?😅 Evt bare et par. 

Jeg har verken strykelapper eller strykejern. Og har heller ikke tid til å stryke på alle sokkene. Har en del gode ullsokker jeg dog ikke vil miste.

Markerer aldri sokker..

Anonymkode: 1103a...bbd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvordan sokker blir borte, de har man jo på hele dagen, og bytter man sokker grunnet søl etc, så regner jeg med personalet legger de med skittentøyet i barnets hylle?

Er snakk om på småbarn. 

Sokker flyr veggimellom når alle barn skal skifte våte sokker samtidig.. småbarn på 2 år +/- gjør gjerne dette selv i bhg, så litt svinn blir det nok. Noen barn er kjapp med å dra av seg sokkene inne/ute (på sommer) også, ikke alltid like lett å finne rett sokk til rett barn da heller.. 

Anonymkode: 37ba8...b10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Merker alt jrg ikke vil miste 

Anonymkode: 1002a...d53

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er snakk om på småbarn. 

Ojsann, små barn tar altså av seg sokker hundre ganger i løpet av en dag

Anonymkode: 1002a...d53

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg strykemerker hver en sokk på mine to barnehagegutter. Har mistet 1 sokk på 4 år 😊 

anbefaler Nordic print sine strykemerker. De sitter som støpt

AnonymBruker
Skrevet

Aldri merket sokker. Med tanken om at det ikke gjør noe om de forsvinner. Aldri mistet sokker i barnehagen etter 4 år

Anonymkode: 61936...ae5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har brukt tusj på ullsokker. Vanlige sokker har jeg aldri merket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...