Gå til innhold

Mister masse hår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg mister så masse hår etter hårvask at jeg blir litt bekymret. Jeg skjønner ikke at håret mitt ikke har blitt tynnere... Verst er det de dagene jeg kurer det og masserer hodebunnen godt, da er det veldig masse hår i sluket, det må være mye mer en 100 hårstrå! Vasker håret 2 ganger i uka.  Jeg synes jeg mister mer enn jeg har gjort tidligere og tar både b vitamin, jern og omega-3 tilskudd. Flere som mister mye hår etter vask? 

Anonymkode: a6de8...a10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mistet store mengder da jeg hadde problemer med stoffskiftet og en gangene ferritin har vært for lavt. Sjekket stoffskifte, vitaminer og mineraler?

Anonymkode: c3349...873

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har litt problemer med det selv men startet opp på multivitamin og d.vitamin og merker en liten forskjell men mister fortsatt litt. Det er vist vanlig å få tynnere hår i 40 årene (som jeg er i) så har ikke bekymret meg så veldig mye foreløpig.

Anonymkode: 5e4ae...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mistet store mengder da jeg hadde problemer med stoffskiftet og en gangene ferritin har vært for lavt. Sjekket stoffskifte, vitaminer og mineraler?

Anonymkode: c3349...873

Jeg sjekket etter at jeg mistet mye blod etter en operasjon for 3 mnd siden. Prøvene var bra da, men kanskje jeg skal sjekke igjen...

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, har litt problemer med det selv men startet opp på multivitamin og d.vitamin og merker en liten forskjell men mister fortsatt litt. Det er vist vanlig å få tynnere hår i 40 årene (som jeg er i) så har ikke bekymret meg så veldig mye foreløpig.

Anonymkode: 5e4ae...1d9

Jeg er også 40, så kanskje det er vanlig eller skyldes hormonforandringer...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet veldig mye hår fra noen mnd. etter at jeg sluttet på hormonprevensjon. Det holdt på i flere mnd. Sånn i tilfelle det skulle være aktuelt hos deg. Det var på samme måte etter svangerskapene mine, men da forventet jeg det og forstod hvorfor. Det har altså handlet om hormonelle endringer her. 

Anonymkode: 32d74...07d

AnonymBruker
Skrevet

Klær det i hodebunnen? Kan være Seboreisk eksem, har man det så kan man ha håravfall.

Anonymkode: fb10f...8f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har mistet veldig mye hår fra noen mnd. etter at jeg sluttet på hormonprevensjon. Det holdt på i flere mnd. Sånn i tilfelle det skulle være aktuelt hos deg. Det var på samme måte etter svangerskapene mine, men da forventet jeg det og forstod hvorfor. Det har altså handlet om hormonelle endringer her. 

Anonymkode: 32d74...07d

Jeg har hormonspiral og går dermed fortsatt på prevensjon. Men har også tenkt at det KAN være begynnende overgangsalder med hormonelle forandringer slik sett...

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klær det i hodebunnen? Kan være Seboreisk eksem, har man det så kan man ha håravfall.

Anonymkode: fb10f...8f0

Ja det gjør det, men ikke hele tiden. Lurer på om jeg kan reagere litt på sjampoen jeg bruker nå. Har ikke sjekket om det kan være eksem.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...