Gå til innhold

Butikk som legger ut falske reviews på seg selv. Mulig å stoppe dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av mange som er blitt lurt på Beliani.no. Samtidig ser jeg at de stadig legger ut falske 5-stjerners reviews på seg selv inne på Trustpilot. Har varslet Trustpilot gjentatte ganger, og mange av disse reviewsene er heldigvis slettet, men de legger stadig ut nye. Er det ingen måte å stoppe disse på, for å unngå at flere blir lurt?

Anonymkode: 1fee6...78a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av mange som er blitt lurt på Beliani.no. Samtidig ser jeg at de stadig legger ut falske 5-stjerners reviews på seg selv inne på Trustpilot. Har varslet Trustpilot gjentatte ganger, og mange av disse reviewsene er heldigvis slettet, men de legger stadig ut nye. Er det ingen måte å stoppe disse på, for å unngå at flere blir lurt?

Kan du bevise at det er butikken selv som gjør det?

Anonymkode: c4409...e38

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du bevise at det er butikken selv som gjør det?

Anonymkode: c4409...e38

Jeg er 100% sikker, men jeg kan ikke bevise det i form av at jeg har kontroll på IP-adressen de bruker. Men måten de skriver disse reviewsene på går i samme mønsteret hver gang, nesten som en slags "reklame". Alltid et eller annet herrenavn som uttrykker seg nesten euforisk over å ha fått tak i møbler derfra. Ingen skriver en sånn type review etter å ha handlet hos en nettbutikk, det er veldig lett å se at det ikke er ekte. 

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har en pågående sak med Beliani. Det er en uærlig bedrift tvers igjennom. Hun fikk varer som ikke lignet beskrivelsen også skal de ha flere tusen for retur. Har hørt det er flere sånne tilfeller så denne bedriften er helt klart scam.

Anonymkode: 390c9...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Folk må skjønne at slike reviews stort sett er mye lureri og ikke til å stole på.

Hvem som helst kan jo skrive hva som helst.

Anonymkode: 52af0...5f4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Folk må skjønne at slike reviews stort sett er mye lureri og ikke til å stole på.

Hvem som helst kan jo skrive hva som helst.

Anonymkode: 52af0...5f4

Ja, jeg har også inntrykk av at det er ganske vanlig. Blir alltid skeptisk når det f.eks. er snakk om ett produkt eller ett firma som bare har en anmeldelse som har gitt fem stjerner. Man kan bare ikke tro alt man leser.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor handle fra en nettbutikk basert i Estland?, bare det burde være røde flag om svindel og dårlig kvalitet. 

Anonymkode: 0b4ec...315

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor handle fra en nettbutikk basert i Estland?, bare det burde være røde flag om svindel og dårlig kvalitet. 

Anonymkode: 0b4ec...315

Det har du veldig rett i. I mitt tilfelle sjekka jeg ikke godt nok så den må jeg ta på egen kappe. Jeg trodde de var norske. Det ble en dyr lærepenge 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...