Gå til innhold

Mitt barn blir ertet og mobbet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt fortalte meg (endelig) hva som foregår på skolen. Det har vært noe mobbing og erting i starten av skoleåret, men lærere slo ned på det og så har det vært stille en stund. Men grunnen til at det har vært stille er fordi barnet mitt sluttet å fortelle de voksne hva som foregår. Han har det inni seg. Og nå merker vi fysiske symptomer på han at han ikke har det bra i hverdagen, også utenom skolen. Så nå må jeg ta tak i dette, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva kan skolen gjøre for barnet mitt?

Anonymkode: 77dd9...bbb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med skolen, og hør hva de foreslår av tiltak

AnonymBruker
Skrevet
Solsikke112 skrev (9 minutter siden):

Snakk med skolen, og hør hva de foreslår av tiltak

Bare husk å ta alt skriftlig. 

Anonymkode: 64405...0fa

Skrevet

Her må du snakke med skolen. Vi hadde det samme i fjor med vår eldste, bare andre veien, han mobbet. Så sint har han aldri sett meg før, og kommer heller aldri til å se det igjen, med mindre han begynner å mobbe.

Det jeg gjorde for å få en slutt på dette, for begges skyld var å snakke med avdelingslederen på skolen. Går barnet på liten skole vil jeg tro rektor er rette person å kontakte. Jeg krevde at de flyttet mitt barn til en annen klasse, og mobbingen avtok. I dag er de bestevenner. Det er ikke sikkert det går like lett for andre, men slå hardt ned på det, snakk med foreldrene til barnet/barna som mobber og få til ett samarbeid. Av egen erfaring er dette noe som hjelper skolen og slå ned på det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk disse barna som mobber og skrem livskiten ut av de.. da stopper det. 
Bygg opp barnet ditt til å bli tøff nok til å ta igjen og stå opp for seg selv. 
Ikke synk ned i offer rollen, 

Anonymkode: 0368b...7c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...