AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Når er det vanlig at det kommer inn eksterne trenere inn i fotballen? Min gutt spiller på G16 og det er foreldre som er trenere. Og det er veldig bra, men vi er flere som ser ut det er lite utvikling. Klubben satser tydeligvis på håndball for der er det flere eksterne trenere enn i fotballen. Vi vurderer faktisk å skifte klubb pga dette. Jeg var at fedrene som trener gjør så godt de kan. Men nå er guttene blitt så store og trenger mere utfordringer Anonymkode: 5525e...4c3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 I min klubb er det flere grunner til at håndballgruppa har flere eksterne trenere enn håndball og det er at det er færre foreldre med kompetente foreldre og gruppene er mindre. Håndballgruppa har også mer penger fordi den har minimalt med leiekostnader og driftskostnader. Håndball er her i kommunale haller mens fotballen må drifte alt av baner selv - uten støtte fra kommunen. I min klubb er det populært å ta UEFA-B kurs så begge mine barn har foreldretrenere med kompetanse. Klubben har nært samarbeid med en toppklubb og mange lag går også støtte til å lage periodeplaner for treningen. Både g13, g14, g16, g19, j13 og j15 har foreldretrenere med Uefa B. G10, j12 og j13s trenere skal ta uefa B til høsten. Klubben har ansvar for sone/satelitt og har der også tett kobling til en toppklubb. I fjor prøvde g16 og g14 ha en ekstern trener, men de kunne sjelden være med på kamper så det hjalp ikke om de var gode til å lage gode øvelser og være på treningsfeltet. Klubben har også et Akademi. Vi føler klubben satser, men det er helt klart en breddeklubb for alle- og de ikke så gode blir her veldig lenge så hvert årskull går 1-3 spillere til en toppklubb. Det er ikke foreldretreneres skyld, men barnas (og foreldrenes) ambisjonsnivå. Flere årskull har blitt kretsmester på guttesiden på g14 (og spilt interkrets), men mister spillere som vil satse 1. januar det året de fyller 15. G13, G14, G16 spiller alle minst 1. divisjon. I håndball er det noen bra jentekull og noen bra guttekull, men tradisjonelt har det vært flere gutte enn jentelag i Bring og Lerøy. Føler det er litt enklere i håndball å beholde spillere når mange mindre lag kan ha Bring og Lerøylag, mens i fotball må man til toppklubber for å kunne spille nasjonal fotball. Anonymkode: ea405...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå