AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 uten avtale er innetid kl 23.00. Ved avtale og henting skal vi strekke oss til 01.00. Dessverre er min tenåring alt for lite ute enda. Anonymkode: d48cc...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 Det kommer an på hvem hun er sammen med, hvor hun er, om det er en trygg voksen som kan kjøre henne hjem osv. Anonymkode: 0cedc...b06
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): uten avtale er innetid kl 23.00. Ved avtale og henting skal vi strekke oss til 01.00. Dessverre er min tenåring alt for lite ute enda. Anonymkode: d48cc...b8f Du er heldig..her har vi en evigvarende diskusjon om når ungdommen skal være inne. Ungdommen mener kl 03 i helgene er en passende tid, og at selvfølgelig alle andre får lov å være ute så lenge de vil. Jeg begynner å bli så lei Anonymkode: 73c58...ba0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 Men jeg ser at vi har ca samme regler som @d48cc...b8f Anonymkode: 0cedc...b06
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Skrevet 3. juni 2023 Glemte å nevne; ungdommen blir 17 om noen få mnd. Ts Anonymkode: 73c58...ba0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ungdommen mener kl 03 i helgene er en passende tid, og at selvfølgelig alle andre får lov å være ute så lenge de vil. Min sier også at ingen andre har innetid og vil helst gjøre som hun vil, er det ikke ganske vanlig å prøve å teste og strekke grenser da? Anonymkode: 0cedc...b06 2
Andro Skrevet 3. juni 2023 #8 Skrevet 3. juni 2023 Helst hjemme i titida på ukedager, om det ikke er noe spesielt arrangement. Det skal soves, og bussen går tidlig. I helgene har vi stort sett avtalt 12 eller 01, men noen fester og konsertarrangmenter har vart lengre. Da har vi avtalt å hente eller de har bestilt "Trygt hjem" sammen. I sånne tilfeller har vi ingen innetid, men de sier fra når de er i bussen / taxien. Det er store avstander her, så transport tar tid. De har alltid kommet hjem, og aldri ønsket å sove over hos venner etter helgearrangement, og det kjennes fint faktisk. Selv er jeg alltid rusfri, tilgjengelig og klar for å dra ut når de er ute seint i helgene. Det er flere enn mine egne ungdommer som vet akkurat det, og jeg har ved flere tilfeller blitt tilkalt når noen er i trøbbel eller trenger å snakke med en voksen. De er kloke og intelligente folk, men mangler både erfaring og impulskontroll, så det er fint å ha en voksen i bakhånd. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #9 Skrevet 3. juni 2023 Jeg tror det kommer an på ungdommen, hvor du bor, vennene...hvor trygg du er osv.. Vi hadde klokken 1:00 som inntid, utenom hvis noe var avtalt. Og jeg satt oppe og ventet. Eventuelt hentet. Anonymkode: 3fa66...1c2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #10 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er heldig..her har vi en evigvarende diskusjon om når ungdommen skal være inne. Ungdommen mener kl 03 i helgene er en passende tid, og at selvfølgelig alle andre får lov å være ute så lenge de vil. Jeg begynner å bli så lei Anonymkode: 73c58...ba0 vi har så god dialog med de andre foreldrene. Det er ingen som får være lenger ute enn 01.00 av hans nærmeste venner. Men stort sett løser de opp selv ved 23 tiden. Jeg vet ikke helt om jeg er heldig. Skal min gutt finne på noe, må vi foreldrene arrangere noe. De gjør ingen ting på eget initiativ. Jeg skulle heller hatt diskusjoner med han... Jeg har en eldre og der var det en helt annen sak. Mange diskusjoner med han. Men vi holdt oss til tiden 01.00 og siden de alltid må hentes, så "vant" vi den diskusjonen. Ofte satt venner på hjem. Anonymkode: d48cc...b8f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #11 Skrevet 3. juni 2023 Hun har ikke innetid. 17, blir 18 i år. Siden hun er født sent på året så har de fleste av vennene fylt 18. Så lenge vi har dialog når hun er ute og hun ellers er en oppegående og ansvarlig ungdom så orker jeg ikke mase om innetider. Anonymkode: 289c7...5e5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #12 Skrevet 3. juni 2023 Hvis min 16 åring er ute, er vi ganske fleksible med innetid. Som oftest kommer han mellom 23 og 24. Har bare hendt en gang at han var ute etter 24 og da hentet vi han. Han er mye hjemme , så vi setter pris på de gangene han er ute. Hadde det vært et evig mas (har en til hvor det er sånn) hadde vi sikkert hatt 24 som max innetid. Anonymkode: 3447a...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #13 Skrevet 3. juni 2023 Jeg har en på 15, blir 16 i desember. Her er det en evigvarende diskusjon om innetid. Jeg har sagt 21:30 i hverdager siden han legger seg 22. Og 23 i helger, noe som er aaaaaaaltfor tidlig i følge han. Men jeg står på mitt. Skal ikke ha han ute når de fulle begynner å komme ut Anonymkode: a80aa...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #14 Skrevet 3. juni 2023 Temler det er forskjell på 16år og det året de fyller 18. Har barnet bursdag i desember og resten av gjengen er 18 før sommeren så får jo de gjøre som de vil. Da er det kjedelig om barnet har veldig strenge regler. Når de er så stor så tenker jeg inntil kan variere utifra hva de skal og hvem de er med. Å være ute til 03 betyr sannsynligvis fest, noe som kan gå ut av kontroll. Er det hverdag tenker jeg det kommer an på ungdommen. Noen klarer seg med mindre søvn enn amdre, samtidig er det viktig at de selv får erfare hvordan de takler å legge seg sent osv. I tillegg kan det godt hende de likevel ligger våken til 01 og surfer på mobilen. Anonymkode: 1dfe2...239
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #15 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en på 15, blir 16 i desember. Her er det en evigvarende diskusjon om innetid. Jeg har sagt 21:30 i hverdager siden han legger seg 22. Og 23 i helger, noe som er aaaaaaaltfor tidlig i følge han. Men jeg står på mitt. Skal ikke ha han ute når de fulle begynner å komme ut Anonymkode: a80aa...1ef Jeg er enig med din snart 16 åring. Anonymkode: f86e7...a99 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #16 Skrevet 3. juni 2023 Takk for alle svar. Dette er en helt ny verden, og jeg går konstant med bekymringer for ungdommen min. Han har en eldre søster hvor det aldri var problemer, og ingen diskusjon på innetider. Han har hatt mye problemer og utfordringer dette året..har en far som har mishandlet han psykisk og fysisk (som han for noen mnd siden endelig klarte å kutte kontakt med), men han er veldig preget og utmattet. Jeg er livredd for at ting skal utvikle seg i feil retning, og vi (jeg og han) har en konstant diskusjon. Alle grenser skal sprenges. Han har bodd hos far en stund, hvor han gikk fullstendig på selvstyr, og tror nå at dette er normalen. Jeg har selvsagt kontakt med skole, og andre instanser, men han nekter å snakke om hva som skjedde hos far, og nekter behandling. Han virker sterkt traumatisert. Jeg er livredd. Søsteren kuttet kontakten med far mye tidligere enn han, og reddet seg inn der. Hun fikk dermed en mye mer stabil ungdomstid. Jeg føler jeg ikke har kontrollen i denne situasjonen. Anonymkode: 73c58...ba0 1
Snabeltann Skrevet 3. juni 2023 #17 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): uten avtale er innetid kl 23.00. Ved avtale og henting skal vi strekke oss til 01.00. Dessverre er min tenåring alt for lite ute enda. Anonymkode: d48cc...b8f Samme her, han er 2006-er 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #18 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du er heldig..her har vi en evigvarende diskusjon om når ungdommen skal være inne. Ungdommen mener kl 03 i helgene er en passende tid, og at selvfølgelig alle andre får lov å være ute så lenge de vil. Jeg begynner å bli så lei Anonymkode: 73c58...ba0 Man er ikke heldig om barnet sitter mye hjemme Anonymkode: 017f0...5d6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #19 Skrevet 3. juni 2023 2006: innetid kl 1 i helger Anonymkode: 017f0...5d6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #20 Skrevet 3. juni 2023 15 åring. Midnatt i helgene, men det viktigste er at hun tar følge hjem med venninner, så vi er fleksible. Anonymkode: 9b835...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå