Amanlis Skrevet 9. januar 2006 #1 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har hatt et par orkideer, og den ene kom tilbake, (men nå er den død), trur det var mer flaks enn mine grønne fingre. Hvordan behandler du dine orkideer og hvor ofte blomstrer de. Et par av mamma sine blomstret tre ganger i fjor, noe jeg tror en uvanlig.
Gjest baby-E Skrevet 9. januar 2006 #2 Skrevet 9. januar 2006 bra tråd...dette lurer jeg også på, da mine orkidèer som regel dør etter blomstring...
Mona Skrevet 9. januar 2006 #3 Skrevet 9. januar 2006 Min første vannet jeg i hjel. Nå har jeg hatt en i et par måneder og den er like fin. Alle sier den skal ha et eggeglass vann i uken, men mange sier også de lar den trekke en halv time i vann en gang i uken. Nå gjør jeg litt av hvert ettersom hva jeg har "tid" til.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2006 #4 Skrevet 9. januar 2006 Det ligger massevis av tråder om akkurat dette på forumet, har selv forklart det ørten ganger så jeg tror ikke jeg orker en gang til... ta et søk, da vel.
Våken Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Det er best la orkideen trekke i vann. Hvor ofte er avhengig av hvor varmt du har det hjeme og hvor fuktig lufta er. Det er viktig at luftrøttene holder seg fine og "stinne," at d ikke blir skrukkete og små. RØTTENE MÅ ABSOLUTT IKKE STÅ I VANN! Når den er blomstret av klipper du av stilken 20 cm over potta. (tror den kommer tilbake ganske fort da, men det er helt normalt at de ikke blomstrer mer enn en gang i året.) Fine orkideene
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2006 #6 Skrevet 9. januar 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...ghlite=orkid%2A Her har jeg søkt for dere.
Grooo Skrevet 9. januar 2006 #7 Skrevet 9. januar 2006 I morgen skal jeg kjøpe en orkide! Har tenkt på det lenge, og i morgen rekker jeg innom blomsterbutikken Mormor har en som har blomstret nesten konstant i halvannet år nå... Trodde ikke det var mulig jeg
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2006 #8 Skrevet 9. januar 2006 Laget en egen tråd jeg. Tror dere bør finne alt dere lurer på her! Hvis ikke, så er det bare å spørre.
Amanlis Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2006 Laget en egen tråd jeg. Tror dere bør finne alt dere lurer på her! Hvis ikke, så er det bare å spørre. ← Så flott den tråden din var. Masse nyttig informasjon der. Takk skal du ha!! til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå