AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Jeg er blitt kjent med en tilsynelatende bra mann, som jeg har god kjemi med. Han virker til å være en mann med det meste på stell, men.. Han har to barn med to forskjellige damer. Og begge forholdene tok slutt da barna var 2-3 år. Jeg har spurt litt om dette, og det han svarer er at det ble så mye krangling i begge forholdene. I tillegg så var visst moren til det yngste barnet for opptatt av barnet, slik at forholdet mistet all intimitet. Jeg kjenner at jeg er litt skeptisk pga. Dette. Til tross for at jeg har et godt inntrykk av han så langt Hva tenker andre om dette? Ville du satset på en slik mann, eller er det et rødt flagg at han har to forhold med barn, som begge ikke tålte småbarnsfasen? Anonymkode: 55f97...ca6
Daria Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 (endret) Han har to barn med to damer, med alt det medfører av logistikk i hverdagen. Han legger skylda for det ene bruddet på henne. Han sier at i begge forholdene var det mye krangling, ergo er det tydeligvis en kommunikasjonsform som faller ham naturlig. Tre gode grunner til at jeg ville holdt meg langt unna. Endret 3. juni 2023 av Daria 20 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 Har han tid til kjæreste i det heletatt? To samværsordninger og jobb? Fritid? To x’er å kjempe med. Alle ferier og høytider… jeg hadde rygget pga TO stk x’er…😰 Anonymkode: 3f8d9...354 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 Hvis du satser nå så kan du bli mor # 3 vet du, og så bruke resten av livet til å skrive klagetråder på Kvinneguiden ❤️🎉🫄❤️ Anonymkode: 9bdb1...a26 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 Daria skrev (14 minutter siden): Han har to barn med to damer, med alt det medfører av logistikk i hverdagen. Han legger skylda for det ene bruddet på henne. Han sier at i begge forholdene var det mye krangling, ergo er det tydeligvis en kommunikasjonsform som faller ham naturlig. Tre gode grunner til at jeg ville holdt meg langt unna. Les dette, ts. Det er han som er problemet, ikke damene. Anonymkode: f347a...1ed 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Skrevet 3. juni 2023 Jeg ville gitt han benefit of the doubt og sett hvordan han har samvær med ungene. Har flere kompiser og en kjæreste som har hatt 2 barn og flere forhold med damer uten hell. Det er mange råtne damer (og menn) der ute også. Kjæresten her har hatt 3 samboere og har ett barn (ble nesten nr 2 om hun ikke hadde vært ærlig om at barnet ikke var hans). Der har det vært for mye arbeid som årsak og at damene ikke har jobbet slik at han har hatt forsørgerrollen. Han har modnet og skjønt at så mye arbeid ikke er lurt. Vi jobber begge 100% stilling og han har et balansert forhold nå. Med første eksen min var han ufør og hadde for mange dårlige perioder. Han prioriterte ikke datteren sin heller så jeg forlot han i småbarnsfasen. 6 år senere hadde jeg ny mann og etter 4 år fikk vi barn. Småbarnsperioden var også drepen her, men ikke pga meg men blant annet pga manglende nærhet og kjærlighet. Poenget mitt er vel at mannen du har blitt kjent med kan være bra, men at han har vært uheldig med damene. Anonymkode: b570e...b08
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Skrevet 3. juni 2023 Han har allerede formert seg med to damer og føkka det til x 2. Jeg tenker at du heller bør finne deg en mann som ikke har denne enormt tunge bagasjen. 1 av 4 menn på 40 er single og barnløse 😉 Anonymkode: ea1dd...fb4 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Skrevet 3. juni 2023 Hm, du kan se det an, men jeg hadde vært nøye med prevensjon, hadde jeg vært deg. Anonymkode: 1fe22...be3 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #9 Skrevet 3. juni 2023 Vil du ha barn med han? Hvor gamle er barna? Anonymkode: 880d7...897
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #10 Skrevet 3. juni 2023 Har han 50% med begge to? Anonymkode: 2fbed...cfa
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #11 Skrevet 3. juni 2023 TS her: Jeg ønsker meg i utgangspunktet barn, er vel derfor jeg er veldig skeptisk.. Barna er 11 og 3 år. Han har ingen av de 50 %, har de mindre enn det. Har forstått det sånn at det er litt vanskelig med moren til det yngste barnet. Hun ønsker visst ikke at han skal ha samvær med begge barna på likt, fordi hun ikke liker det eldste barnet hans.. Så det virker som det er litt mye dramatikk der dessverre.. Anonymkode: 55f97...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #12 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): TS her: Jeg ønsker meg i utgangspunktet barn, er vel derfor jeg er veldig skeptisk.. Barna er 11 og 3 år. Han har ingen av de 50 %, har de mindre enn det. Har forstått det sånn at det er litt vanskelig med moren til det yngste barnet. Hun ønsker visst ikke at han skal ha samvær med begge barna på likt, fordi hun ikke liker det eldste barnet hans.. Så det virker som det er litt mye dramatikk der dessverre.. Anonymkode: 55f97...ca6 Nooooope. TS, ikke gjør det. Han her VET du jo at gir opp når hverdagslivet med barn butter litt imot, han har gjort det ikke én men to ganger! Anonymkode: 86713...338 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #13 Skrevet 3. juni 2023 Jeg er for å gi alle en sjanse, men dette hadde jeg droppet. Spesielt siden du vil ha barn selv. Bare tenk på at du aldri føle at dere er en familie bare dere to pluss barnet du får med han. Julaften, 17.mai, ferier må planlegges ut fra at han allerede har to andre barn han skal ta hensyn til. For ikke å snakke om at ene eksen hans er på krigsstien. Det høres kanskje overkommelig ut akkurat nå. Men nå sitter der med en baby hengende i puppen og samtidig må takle hans barn, at han ikke alltid kan være der for deg eller ta ferie akkurat når du har tid og mulighet og behov for ferie. Nei off ikke gidd. Anonymkode: fd7fa...a7f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #14 Skrevet 3. juni 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nooooope. TS, ikke gjør det. Han her VET du jo at gir opp når hverdagslivet med barn butter litt imot, han har gjort det ikke én men to ganger! Anonymkode: 86713...338 Litt skeptisk jeg og, hadde vært annerledes hvis han hadde vært med mødrene i mange år, eller om det var 2 barn med samme mor. Ga en fyr en sjanse som hadde samme situasjon, ble slutt med begge mødrene etter ca 1-2 år. Han var veldig grei i starten men så merket jeg en ekstrem egoisme og kaldhet i han, så jeg blir litt farget av min erfaring 😬 Anonymkode: 2fbed...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #15 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS her: Jeg ønsker meg i utgangspunktet barn, er vel derfor jeg er veldig skeptisk.. Barna er 11 og 3 år. Han har ingen av de 50 %, har de mindre enn det. Har forstått det sånn at det er litt vanskelig med moren til det yngste barnet. Hun ønsker visst ikke at han skal ha samvær med begge barna på likt, fordi hun ikke liker det eldste barnet hans.. Så det virker som det er litt mye dramatikk der dessverre.. Anonymkode: 55f97...ca6 Og ikke noe er hans feil.... Anonymkode: edd8d...e38 1
Majer Skrevet 3. juni 2023 #16 Skrevet 3. juni 2023 Har han omsorg 50/50 eller mindre? Har han mindre er det bare å forlate han. 2
Andro Skrevet 3. juni 2023 #17 Skrevet 3. juni 2023 Jeg ville vært skeptisk, men positivt nysgjerrig, om jeg likte ham godt. Ikke involvert meg for raskt, men observert hvordan han håndterer farsrollen og hvordan han kommuniserer med mødrene til barna sine. Jeg ville sett etter om han: Holdt avtaler med barna og med mødrene, om han var raus ved endringer, om han samspilte godt med barna, om han holdt rede på huset, beskjeder med skole og barnehage, om han tok ansvar selv eller prøvde å gjøre deg "medskyldig" eller lempe ting på deg. Det er en varsellampe at folk klager over ekser, og jeg tolker det ofte som en projisering av ting de selv har stelt i stand. Det skumleste av alt er utsagnet om at han synes at moren til yngste var for opptatt av barnet hans. Man skal være meget selvsentrert for å bli sjalu på oppmerksomheten som noen gir barna sine, men slike folk finnes. De har et fellestrekk: De er farlige. Unntaksvis kan det være at han er nær den eneste mannen som har kommet over en dame som rent faktisk går for mye opp i morsrollen - om det egentlig går an. Ville ha snakka mye med han om hva han forventer dersom han kan velge farsrollen sin selv, og hvordan han ønsker ansvar og oppgaver fordelt, dersom han kunne bestemt det alene. Jeg ville ikke hatt barn med en mann som ikke svarte at han skulle ta halvparten av permisjon, husstell og andre fellesoppgaver. Jeg ville ikke hatt en barnefri samboer som ikke så det naturlig å dele på alt heller. En annen ting: Har han kvinnelige venninner, og hvordan oppfører han seg overfor dem? Det forteller mye om kvinnesynet til en mann, for å ikke si menneskesynet hans. Er de mennesker på samme nivå, eller er de reserver, fans eller pynt? 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #18 Skrevet 3. juni 2023 Kan se det fra andre siden da. Jeg er en kvinne som har barn med 2 forskjellige. Her har jeg opplevd at mannfolk har trekt seg unna, har fått tilbakemeldinger på at dem tenker at jeg kansje er ubesluttsom og ikke har helt «kontroll» på livet… Til tross for 2 barn med 2 forskjellige har jeg fast jobb, har bil og hus. Lever ett helt vanlig liv, men med 2 barn som har 2 fedre. Begge barna er resultat av 2 lange forhold. Anonymkode: 68355...0f0
fru Alving Skrevet 3. juni 2023 #19 Skrevet 3. juni 2023 Det trenger ikke å være noe galt med ham selv om han har barn med to forskjellige damer. Kan kan ha vært umoden, uheldig, ja det er mange forklaringer. Men, om du skal gå inn i dette er jeg ikke like sikker på. Du vil alltid komme i siste rekke her, mannen har to barn, to ekser, to svigerfamilier. Ønsker du virkelig en fremtid hvor alle avgjørelser, ferier, flyttinger, økonomiske disposisjoner skal vurderes opp imot hva hans to barn kan, skal og ønsker. Skal du sitte om ti år og ha dårlig samvittighet for å ta med dine egne unger på noe fordi hans bonus barn ikke har fått det samme, kanskje fordi mor deres ikke prioriterer det? Skal dere være nødt til å kjøpe hus med fem soverom for å få plass til barn som kun er der i helgene? Tenk litt over dette. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #20 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan se det fra andre siden da. Jeg er en kvinne som har barn med 2 forskjellige. Her har jeg opplevd at mannfolk har trekt seg unna, har fått tilbakemeldinger på at dem tenker at jeg kansje er ubesluttsom og ikke har helt «kontroll» på livet… Til tross for 2 barn med 2 forskjellige har jeg fast jobb, har bil og hus. Lever ett helt vanlig liv, men med 2 barn som har 2 fedre. Begge barna er resultat av 2 lange forhold. Anonymkode: 68355...0f0 Og du, akkurat som typen til ts, mener at det er eksene det er noe feil med, ikke med deg? Anonymkode: f347a...1ed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå