AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Skrevet 3. juni 2023 Da jeg vokste opp var det lite omsorg hjemme. Min mor er mest av alt opptatt av seg selv of sin egen velferd. Får hun det ikke som hun vil, blir det stor krangel som kan vare i timesvis. Min far er unnvikende. Oppholder seg mye langt borte fra hjemmet, og npr han er der, drikkes det ganske mye alkohol. Han oppfører seg veldig passivt og unnvikende. Da jeg far yngre hendte det vi var på ferie med mine foreldre. Min mor kan sette folk opp mot hverandre, slik at npr man er på en hytte, så har man plutselig en situasjon at "alle krangler" eller at "alle tar den ene" (ofte var det meg). Jeg har trukket meg unna mine foreldre, og bi har minimalt med kontakt. Nå har det dykket opp spørsmål fra tenåringsdatteren min om at hun vil til sin bestefar. Jeg har forklart at dette huset er ikke noe bra sted for henne. Jeg har en datter som er eldre enn denne. Noen fanfer får, da hun hadde vært hos mine foreldre, hendte det at hun kom hjem til meg, kranglet og diskuterte med meg, og fortalte meg historier om meg selv som ikke var sanne. Da var det min mor som hadde lurt henne og fortalt usannheter om min oppvekst og ungdomstid. Mine foreldre syns selv de er hyggelige mennesker. De har endel lojale venner, og mener alltid at de har rett i det de gjør. De har rett til å leve slik de gjør, og om de drikker, krangler eller finner på bøll, er det naturlig, og en rettighet de har. Noen ganger før, da min eldste datter var hos dem, så var hun plutselig "frekk unge", og fikk gjennomgå. Min eldste datter ser situasjonen klart nå. Vi er alle enige om at vi skal ikke dit. Jeg har lykkes veldig meg oppveksten til begge ungene. Føler det er urettferdig at mine foreldre nå skap bluke mine barn til å se ut som en frisk familie på ferie. Mistenker at det er dette de ønsker å oppnå. Vise et glansbilde, som aldri har eksistert. Det er ikke noe ønske fra min side å sverte mine foreldre overfor datteren. Men jeg ønsker å få henne til å forstå, hvorfor det kan være skadelig for henne å dra dit. Kanskje jeg bare skal lukke munnen, og rett og slett si at nei. Jeg tror hun forstår deler av det, men hun har ikke opplevd faenskapen il like stor grad som meg og min eldste datter. Flere som ønsker å klage over ferier og familierelasjoner? Støttende kommentarer? Lingende erfaringer? Kjør debatt... Anonymkode: 199b5...237 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 Veldig trist historie. Men hva er greien med "kjør debatt!"? Er dette oppspinn for å ha lesestoff? Anonymkode: be213...a81 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Skrevet 3. juni 2023 Ikke liknende erfaring, men jeg hadde sagt nei og vært ærlig om hvorfor. De er giftige og manipulerende folk, og du vil ikke utsette henne for det. Hva hun gjør når hun blir voksen får hun bestemme selv. Anonymkode: 6fdf2...261 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da jeg vokste opp var det lite omsorg hjemme. Min mor er mest av alt opptatt av seg selv of sin egen velferd. Får hun det ikke som hun vil, blir det stor krangel som kan vare i timesvis. Min far er unnvikende. Oppholder seg mye langt borte fra hjemmet, og npr han er der, drikkes det ganske mye alkohol. Han oppfører seg veldig passivt og unnvikende. Da jeg far yngre hendte det vi var på ferie med mine foreldre. Min mor kan sette folk opp mot hverandre, slik at npr man er på en hytte, så har man plutselig en situasjon at "alle krangler" eller at "alle tar den ene" (ofte var det meg). Jeg har trukket meg unna mine foreldre, og bi har minimalt med kontakt. Nå har det dykket opp spørsmål fra tenåringsdatteren min om at hun vil til sin bestefar. Jeg har forklart at dette huset er ikke noe bra sted for henne. Jeg har en datter som er eldre enn denne. Noen fanfer får, da hun hadde vært hos mine foreldre, hendte det at hun kom hjem til meg, kranglet og diskuterte med meg, og fortalte meg historier om meg selv som ikke var sanne. Da var det min mor som hadde lurt henne og fortalt usannheter om min oppvekst og ungdomstid. Mine foreldre syns selv de er hyggelige mennesker. De har endel lojale venner, og mener alltid at de har rett i det de gjør. De har rett til å leve slik de gjør, og om de drikker, krangler eller finner på bøll, er det naturlig, og en rettighet de har. Noen ganger før, da min eldste datter var hos dem, så var hun plutselig "frekk unge", og fikk gjennomgå. Min eldste datter ser situasjonen klart nå. Vi er alle enige om at vi skal ikke dit. Jeg har lykkes veldig meg oppveksten til begge ungene. Føler det er urettferdig at mine foreldre nå skap bluke mine barn til å se ut som en frisk familie på ferie. Mistenker at det er dette de ønsker å oppnå. Vise et glansbilde, som aldri har eksistert. Det er ikke noe ønske fra min side å sverte mine foreldre overfor datteren. Men jeg ønsker å få henne til å forstå, hvorfor det kan være skadelig for henne å dra dit. Kanskje jeg bare skal lukke munnen, og rett og slett si at nei. Jeg tror hun forstår deler av det, men hun har ikke opplevd faenskapen il like stor grad som meg og min eldste datter. Flere som ønsker å klage over ferier og familierelasjoner? Støttende kommentarer? Lingende erfaringer? Kjør debatt... Anonymkode: 199b5...237 Noen ganger må du rett og slett bare være ærlig. Pakk det inn til passende alder. Høres ikke bra ut foreldrene dine og jeg hadde beskyttet barna mine fra de! Anonymkode: 2508d...bad 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen ganger må du rett og slett bare være ærlig. Pakk det inn til passende alder. Høres ikke bra ut foreldrene dine og jeg hadde beskyttet barna mine fra de! Anonymkode: 2508d...bad Takk for svar. Det er vondt for meg, men jeg vet jo at jeg gjør rett. Det er bra for meg å høre fra andre at jeg gjør det rette En liten stemme sier også at det er synd på min far. Jeg må huske at han er en passiv tilrettelegger for min mors virksomhet. Han er det snille agnet, som førsøker å fikse ferien for henne. I selvhjelpslitteraturen kaller vi dem flygende aper. Dette er teori som jeg behøver å repetere nå som ferien nærmer seg. TS. Anonymkode: 199b5...237
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Skrevet 3. juni 2023 Eplet detter somregel ikke langt fra stammen Anonymkode: c9b6e...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå