AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Kanskje litt dumt spørsmål, men håper noen har noe erfaring eller info å dele: Jeg er ca 9DPO. Har de siste dagene hatt litt mensmurring, vondt i korsryggen, småkvalm osv. Har hatt det sånn før mensen har kommet en uke senere før også, så tror egentlig det dessverre er den som er på vei Men en ting jeg ikke forstår helt: Hvis egget fester seg 5-7DPO, kan man fortsatt få evnt menssmerter nesten før dette? Betyr det at de smertene som starter rundt 7DPO bare er kroppen som kjemperaskt finner ut at «nei, ingen befruktning som gikk veien, kjør mens» så fort..? Gir jo litt mening, men syns det er så kjedelig og frustrerende Ikke bare er det fortsatt ingen baby på vei, men så må jeg i tillegg gå med mensaktig murring og blæ ifb med det i over en uke.. Sukk.. Anonymkode: fe5d6...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Da tror jeg heller murringene skyldes forandringer i hormonnivåer som skjer hver syklus enten man blir gravid eller ikke, eller at hormonendringene i syklus eller graviditet gir omtrent de samme symptomene for noen. Hos meg var det ingen forskjell på de syklusene hvor jeg var gravid, og mine vanlige sykluser. Vi prøvde lenge, og jeg opplevde noen sykluser som skilte seg ut, f.eks. ved at jeg fikk uvanlig ømme bryster før mensen, men da var jeg ikke gravid. Jeg pleier å ha murringer og menssmerter de siste dagene før mensen kommer. I noen sykluser begynner det litt tidligere, og jeg kjenner generelt mye rart i nedre del av magen i fasen mellom eggløsning og mens (som langtidsprøver rakk jeg å kjenne litt for godt etter 😅). I begge svangerskap begynte murringene rundt 7-8 dpo, og ble verre jo nærmere ventet mens jeg kom. Det kjentes akkurat ut som mensen var på vei. Håper du får positiv test denne syklusen . Anonymkode: a1386...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tror jeg heller murringene skyldes forandringer i hormonnivåer som skjer hver syklus enten man blir gravid eller ikke, eller at hormonendringene i syklus eller graviditet gir omtrent de samme symptomene for noen. Hos meg var det ingen forskjell på de syklusene hvor jeg var gravid, og mine vanlige sykluser. Vi prøvde lenge, og jeg opplevde noen sykluser som skilte seg ut, f.eks. ved at jeg fikk uvanlig ømme bryster før mensen, men da var jeg ikke gravid. Jeg pleier å ha murringer og menssmerter de siste dagene før mensen kommer. I noen sykluser begynner det litt tidligere, og jeg kjenner generelt mye rart i nedre del av magen i fasen mellom eggløsning og mens (som langtidsprøver rakk jeg å kjenne litt for godt etter 😅). I begge svangerskap begynte murringene rundt 7-8 dpo, og ble verre jo nærmere ventet mens jeg kom. Det kjentes akkurat ut som mensen var på vei. Håper du får positiv test denne syklusen . Anonymkode: a1386...702 Takk for utfyllende svar ☺️ Det er veldig interessant å høre din erfaring. Jeg har et barn fra før som kom til på PP2 (etter en MA som også kom PP2), så er litt røft å være i PP7 nå uten at vi treffer 😕 Har i ettetid fått påvist pcos, så mulig det ligger noe der. Er jo uansett bare å vente noen dager og teste, så vet jeg. Blir bare som du sier litt tullete av å kjenne etter på så mye rart når man bare vil.. Skal på videre utredninger både jeg og mannen i juni også, så da finner vi forhåpentligvis en vei videre 🤞🏼 Anonymkode: fe5d6...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå