Gå til innhold

Kjøpe gaver til fadderbarn vs. ikkefadderbarn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min venn har 2 barn, og jeg er fadder på det ene av dem. Vi har veldig god kontakt og jeg kjenner barna godt. Er det naturlig at jeg kjøper bursdagsgave til bare fadderbarnet, eller kjøper jeg også gave når det andre barnet har bursdag? Hva er vanlig å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei,

du får la økonomien din avgjøre dette. Men kjøper du til den ene så synes jeg du skal kjøpe til den andre også. det gjør fadderne til mine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg er vant med gaver til alle, men DYRERE gaver til den man er fadder på (men i min famile er det mest vanlig at slektninger er fadder, da gir man jo til alle uansett... derav altså vanen med dyrere gave til de man er fadder på)

Men dette er opp til deg, og økonomien din. Gjør det du føler for. Har du mye kontakt med begge, og ønkser å gi til begge, så gi i alle fall en oppmerksomhet til den andre også, om økonomien er stram. Men gjør det DU føler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt bursdagsgave til fadderbarnet mitt i alle år fordi jeg har svært mye og god kontakt med ham og hans familie, selv om jeg ikke lenger hører til familien - barnets mor er min tidligere svigerinne. Søsteren til fadderbarnet får også bursdagsgave, i samme prisklasse som fadderbarnet. Er det noe jeg ikke vil så er det å forskjellsbehandle de to små fordi jeg er fadder til den ene og ikke den andre. Urettferdighet er noe barn har stor sans for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Anser det ikke som urettferdighet jeg... jeg fikk dyrere gaver fra mine faddre, min bror fra sine (rett skal være rett, han har flere enn meg, og farmor og farfar, som er fadder på meg, de gjorde ikke forskjell)

Jeg anså det ikke som urettferdig, men som natulig.

Men, alle må gjøre det de føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg personlig mener at en fadder ikke skal gå for mye opp i dette med gaver til fadderbarn. Dissa barna er like mye verd enn andre, og derfor mener jeg at en ikke skal gjøre noen forskjell på de.

Jeg er fadder til en gutt, men ikke til søsteren, men jeg gir ikke mere til gutten av den grunn.

Alle mine venner er enige i at dette med forskjellsbehandlig er noe tull.

I den kristne tro heter det seg en fadder skal lære barne om den kristne tro og hjelpe til å fostre barnet. I dagens samfunn gjør ikke faddere det......eller tar jeg feil? Mener derfor at en ikke skal forskjellsbehandle barn, fordi om en er fadder på den ene.

Jeg er ikke kristen, men har døpt mine barn. Fadderne til barne forskjellsbehandler ikke disse, og det mener jeg er rett.

Men alle får jo gjøre som de vil selvfølgelig!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...