VildeJ Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Hei. Jeg lurer litt på om det er noe jeg kan gjøre eller om han bare trenger tid. Jeg har hatt følelser for en gutt i ca 5 år. I starten var møttes vi bare på skolen. Etterhvert var vi hos meg (ca 3 år siden da jeg hadde flyttet for meg selv) og jeg følte meg litt skjult for kompisene hans. Vi hadde sex for første gang for snart 3 år siden. Ingen av oss har ligget med noen andre verken før eller etterpå. Jeg var hos han for første gang for ca 2 år siden. Jeg har også vært med på nyttårsfest og noen fester hos kompisene hans og i tillegg feiret jul 2 ganger med familien hans så jeg føler meg ikke lenger skjult. Problemet er at han bor fortsatt hjemme som mest sannsynlig gjør at han ikke blir ''ordentlig'' voksen. Han er egentlig en veldig god gutt og jeg har vært veldig mye hjemme hos han og overnattet. Han er ikke flink til å snakke om følelsene sine. Jeg tror at han er veldig sliten pga jobben, alle kompisene hans får barn etc og han er dermed lite sosial fysisk. Det virker som han er redd for å binde seg (hvis han ikke hadde likt meg så hadde jeg ikke blitt invitert til jul, bursdagsfeiringer o.l.) Broren hans og kompisene hans har damer som er veldig kontrollerende ovenfor dem. (Bestemmer over dem eller sier at de ikke får lov til ting). I tillegg mistenker jeg at han har dårlig selvtillit og kanskje synes at jeg fortjener noen ''bedre''(?) Han tørr som regel bare å invitere meg over til han hvis han drukket er par øl. De siste dagene føler jeg at han bare reada meg eller skrevet kort i chat noe som er veldig unormalt. Jeg har ikke veldig mye å snappe om men vi har alltid snappa litt i løpet av dagen. Jeg synes hvertfall det er veldig betryggende å vite at han har det fint. Føler at han enten er flau over å snakke mye med meg eller at det er noe som plager han. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forstå mannfolk, jeg er så redd for at jeg har gjort noe galt. Vi bor i en relativt liten by, så det er ikke fryktelig mye å gjøre her. Jeg har allerede tenkt å gi han en liten hjemmelaget julekalender (for å vise at jeg bryr meg om han og setter pris på han) men det er en god stund til. Har tenkt til å fortelle at det er noe han ikke skal gi tilbake slik at han ikke føler at han skylder meg noe. Jeg bor selv i en liten leilighet så er lite å finne på her. (Håper å snart kunne flytte i en større leilighet eller hus så jeg kan ha mer plass til å gjøre ting). Hva kan være ideelt å spørre om han blir med på? Helst noe som ikke koster så mye. Jeg er også utrolig mye alene og har egentlig bare han å være med. Flyttet hit når jeg gikk på vgs og har heller ikke kontakt med noen der jeg kommer fra. Jeg snur døgnet og sliter med søvn, går ut 1 gang i uken for å handle men ellers orker jeg ikke å gå ut for jeg er jo uansett alene og det føles nesten bare mer ensomt ut. Jul, bursdag og andre helligdager er generelt det verste jeg vet om i og med at jeg nesten alltid er alene. Jeg er veldig sky av meg. Endret 2. juni 2023 av VildeJ la til mer
PokemonGone Skrevet 3. juni 2023 #2 Skrevet 3. juni 2023 (endret) ærlig talt, det er to situasjoner som henger sammen her. Du har ikke kontakter eller venner for å være med, å tilbringe mye tid alene er ikke bra når han har mer sosialt liv og begge bor i en liten by. Også, du sa at han er en god gutt men jeg tror at tre års forhold og etter å ha møtt familien hans, begge to kan ta neste step. Du kan snakke med ham om hva som er neste step for ham og kommunisere perspektiv din. Endret 3. juni 2023 av PokemonGone 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå