AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 I øde og åpent lende på vestlandet med mye ørn slipper jeg ofte hunden min løs.. eller i line. Kona har hytte der. Jeg ser stadig ørn som sirkulerer ganske lavt over hodet på oss, liksom bare i påvente av å angripe. Dette er en liten hund som vil være et lett bytte hvis anledningen byr seg. Finnes forøvrig et sted nær ved hvor det er litt mer trær og vegetasjon, men det er ikke så altfor tett i mellom trærne. Disse ørnene har jo et vingespenn på nær 2 meter og jeg har tenkt på hvor åpent det egentlig må være for at ørnen klarer angrepet. Og som nevnt, hvor lang avstand fra meg trenger den for å tørre. De kan sikkert være svært sultne, men tar de mer sjanser av den grunn? Jeg er bare en uerfaren Oslo-mann som ikke skjønner mye av rovfuglers opptreden. Men bikkja kunne jeg tenke meg å beholde. Anonymkode: 71f87...f71 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Ja, om ørnen er relativt nær deg, kan det hende. Og ørner pleier som regel å være løse Anonymkode: 64d20...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Jeg vet om en dvergdachs som ble tatt av ørn. Anonymkode: 5f447...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, om ørnen er relativt nær deg, kan det hende. Og ørner pleier som regel å være løse Anonymkode: 64d20...dc3 Hilsen Ørnulf? Anonymkode: 71f87...f71 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Ørner klarer fint å ta harer, som er raske, snur på en femøring og hopper lett et par meter rett opp. En liten hund er nok ganske enkelt å fange, om muligheten byr seg. Det finnes vester som beskytter mot angrep: https://www.coyotevest.com/ Det er noe man kan lage selv også. Man kan sy en vest og feste på grillspyd malt røde/grønne for en "jeg er giftig" look. Anonymkode: 46797...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, om ørnen er relativt nær deg, kan det hende. Og ørner pleier som regel å være løse Anonymkode: 64d20...dc3 På tide å vurdere båndtvang på ørn også kanskje.... ? Anonymkode: 85a0b...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet om en dvergdachs som ble tatt av ørn. Anonymkode: 5f447...2b2 Ok? Vet du også tilfeldigvis hva slags miljø(vegetasjon) det var ved angreps-stedet? Anonymkode: 71f87...f71
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok? Vet du også tilfeldigvis hva slags miljø(vegetasjon) det var ved angreps-stedet? Anonymkode: 71f87...f71 Ikke på vestlandet, ble ikke regnet som en sannsynlighet. Dersom hunden din er såpass liten så ville jeg ikke tatt sjansen når risikoen er så stor. Anonymkode: 5f447...2b2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ørner klarer fint å ta harer, som er raske, snur på en femøring og hopper lett et par meter rett opp. En liten hund er nok ganske enkelt å fange, om muligheten byr seg. Det finnes vester som beskytter mot angrep: https://www.coyotevest.com/ Det er noe man kan lage selv også. Man kan sy en vest og feste på grillspyd malt røde/grønne for en "jeg er giftig" look. Anonymkode: 46797...6f1 Oj Oj, helt fantastisk.. Takk for tips. Dette var jeg virkelig ikke klar over at fantes. Nå kan jo staffer, rottweilere og ørner bare gå å gjemme seg..😱 Anonymkode: 71f87...f71
Troyamin Skrevet 3. juni 2023 #10 Skrevet 3. juni 2023 Hund tatt av ørn Hund angrepet av ørn Hund i ørnens klør Det ligger enda flere saker på nett. Beste er å gå tur med hunden i kort line.
Gjest ti10 Skrevet 3. juni 2023 #11 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, om ørnen er relativt nær deg, kan det hende. Og ørner pleier som regel å være løse Anonymkode: 64d20...dc3 Lurte også litt på overskriften. Vet ikke hvor mange ørner som er på KG ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå