Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ikke ha vært gravid i det hele tatt. Fikk positiv test idag. Og fikk brunlig utflod nå er det gått over til rødt ikke så mye men hver gang jeg er på do og tørker det det friskt blod. Smerte i korsrygg. Hvorfor får man positiv test egentlig? Når man ikke er gravid. 

Anonymkode: 868d7...99f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google kjemisk graviditet 

Anonymkode: f2d77...502

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Google kjemisk graviditet 

Anonymkode: f2d77...502

Men jeg hadde masse symptomer hele uken og i hele dag kvalme,sprengte bryst. Følte meg ganske gravid.

Skrevet

Kan godt hende du var gravid, men har missa? ❤️ Det er faktisk veldig vanleg å ikkje ein gong vete at ein har gått gjennom ein SA, fordi det skjer så tidleg at ein tenkjer berre det var forsinka mens eller sterkare mens enn vanleg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (40 minutter siden):

Kan godt hende du var gravid, men har missa? ❤️ Det er faktisk veldig vanleg å ikkje ein gong vete at ein har gått gjennom ein SA, fordi det skjer så tidleg at ein tenkjer berre det var forsinka mens eller sterkare mens enn vanleg.

Mulig. Jeg følte meg veldig anderledes denne uken enn ellers før mensen. Testen var svak,men positiv.

AnonymBruker
Skrevet

Idag blør jeg mye mer,ingen smerter.

Skrevet

Var nok en kjemisk. Har du testet idag 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jo ikke ha vært gravid i det hele tatt. Fikk positiv test idag. Og fikk brunlig utflod nå er det gått over til rødt ikke så mye men hver gang jeg er på do og tørker det det friskt blod. Smerte i korsrygg. Hvorfor får man positiv test egentlig? Når man ikke er gravid. 

Det er nok mest sannsynlig en spontanabort. Jeg har hatt flere spontanaborter like tidlig som deg. 

❤️

Anonymkode: 1e088...fdd

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (26 minutter siden):

Var nok en kjemisk. Har du testet idag 

Har ingen test,men er ikke kvalm mer og puppene er ikke ømme. Blør som vanlig mens.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er nok mest sannsynlig en spontanabort. Jeg har hatt flere spontanaborter like tidlig som deg. 

❤️

Anonymkode: 1e088...fdd

Sist skjedde det i uke 5 opplevd det før. Har du fått barn etter alle disse spontanabortene? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du testet på nytt? Jeg blødde nesten som mensen i dagene etter positiv test og i over to uker i første trimester. Fikk henvisning av fastlege til å teste hcg-nivå med to dagers mellomrom, og det var stigende. Alt gikk fint med babyen, som nå er 3 uker:)

Anonymkode: 20592...755

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har du testet på nytt? Jeg blødde nesten som mensen i dagene etter positiv test og i over to uker i første trimester. Fikk henvisning av fastlege til å teste hcg-nivå med to dagers mellomrom, og det var stigende. Alt gikk fint med babyen, som nå er 3 uker:)

Nei. Skal prøve å kjøpe test senere idag.  Jeg blør en god del nå så tviler på at jeg er gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tok en test tidligere idag. Negativ.

AnonymBruker
Skrevet

Det du opplever er en veldig tidlig spontanabort eller såkalt kjemisk graviditet, altså at egget blir befruktet og fester seg men noe går feil i den tidlige utviklingen. Om man ikke tilfeldigvis tok en test oppleves det omtrent som en vanlig, kanskje litt forsinket mens. 

Det er så klart trist når det skjer, men vanligere enn mange er klar over. Bare ca halvparten av befruktede egg blir til levende babyer, og de fleste som faller fra gjør det helt i begynnelsen. 

Anonymkode: 0257f...e5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det du opplever er en veldig tidlig spontanabort eller såkalt kjemisk graviditet, altså at egget blir befruktet og fester seg men noe går feil i den tidlige utviklingen. Om man ikke tilfeldigvis tok en test oppleves det omtrent som en vanlig, kanskje litt forsinket mens. 

Det er så klart trist når det skjer, men vanligere enn mange er klar over. Bare ca halvparten av befruktede egg blir til levende babyer, og de fleste som faller fra gjør det helt i begynnelsen. 

Opplevd dette 2 ganger nå begynner å tro at det har noe med stoffskifte å gjøre. Jeg har lavt stoffskife.

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det er veldig normalt å blø tidlig i svangerskapet, det heter bare en hormonell blødning. Jeg blødde faktisk på IKM, altså den dagen jeg ventet mens, og trodde jeg mista. Både jordmor og lege sa at dette er veldig normalt, og at når man bikker uke 4 med positiv test, vil blødningen, dersom det er spontanabort, nesten alltid (les nesten!) være stor med klumper pluss medfølende smerter. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men bare gi info om at det er fint mulig at det ikke er SA.

Anonymkode: 1f884...e87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil bare si at det er veldig normalt å blø tidlig i svangerskapet, det heter bare en hormonell blødning. Jeg blødde faktisk på IKM, altså den dagen jeg ventet mens, og trodde jeg mista. Både jordmor og lege sa at dette er veldig normalt, og at når man bikker uke 4 med positiv test, vil blødningen, dersom det er spontanabort, nesten alltid (les nesten!) være stor med klumper pluss medfølende smerter. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men bare gi info om at det er fint mulig at det ikke er SA.

Anonymkode: 1f884...e87

Jeg har testa den er negativ nå. Fredag var den positiv. Jeg blør en god del,null smerter. Idag kom en ekkel svær klump ut,jeg vasket den under vaskem og den var fast rund noe som ligner en morkake vet ikke. Jeg vet at jeg var gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager ekle detalijer.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har testa den er negativ nå. Fredag var den positiv. Jeg blør en god del,null smerter. Idag kom en ekkel svær klump ut,jeg vasket den under vaskem og den var fast rund noe som ligner en morkake vet ikke. Jeg vet at jeg var gravid.

Om testen er negativ nå så er du ikke gravid lengre, nei 💔 Trist men bra å slippe å gå og lure.

Det fins ingen morkake osv når man er så kort på vei dog, selve embryoet er også for lite til å se. (Grunnen til at det heter kjemisk graviditet fram til fem fullgåtte uker er at graviditeten bare kan påvises kjemisk, altså gjennom urin- eller blodprøve på det tidspunktet. Senere vokser embryoet og etterhvert fosteret seg så stort at man kan påvise graviditeten fysisk også, f.eks ved ultralyd.) Så eventuelle klumper nå er blod-koagler eller livmorslimhinne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Morkaken finnes ikke på et så tidlig tidspunkt i graviditeten. Men du har nok hatt en såkalt kjemisk graviditet. 

Anonymkode: 7ea33...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...